Subject: Meditsiini seade kasutamine ilusalongis,ehk massaaži salong
From: "Denis Petkunas" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 1 Oct 2025 11:11:34 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Olen massöör Tase 5 ja ettevõtte juhataja,  ning plaanin täiendada oma 
iluteenuseid seadmega BTL Emsculpt. Seadme tootja määratleb selle 
meditsiiniseadmena, kuid kasutusjuhendis on sihtotstarbena kirjeldatud 
lihastoonuse ja keha kontuuri parandamist. Praktikas pakutakse sarnaseid 
protseduure mitmes riigis ka iluteenuste ja wellness-teenuste osana, ilma et 
neid käsitletaks tervishoiuteenustena.

Minu küsimus on järgmine:

-        Millisel juhul loetakse selline tegevus Eestis tervishoiuteenuseks, 
mille jaoks on vajalik tegevusluba ja arsti osalemine,

-        ja millisel juhul on võimalik seda pidada esteetiliseks teenuseks 
(nt iluteenused, wellness), kui teenus ei ole suunatud haiguste 
diagnoosimisele ega ravile ning kliendile esitatakse kirjalik informeeritud 
nõusolek, et tegemist ei ole tervishoiuteenusega.

Soovin tagada, et minu teenused oleksid korrektselt kooskõlas kehtiva 
regulatsiooniga.

L.P. Denis Petkunas
Lendarium OÜ
+37253868671