Subject: Raadiku 8 kortermajade garaažid
From: Üllar Aun <[email-masked]>
To: Vassil Hartšuk <[email-masked]>
Cc: PÄA Põhja <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Sep 2025 17:45:47 +0300

Tere, Vassil

Kahjuks ei olnud võimalik veebikeskkonnas aega broneerida (Oktoobri kuu 
graafikut ei ole avatud), seega tülitan meili teel.

Suhtlesime eelnevalt Raadiku 8 rõdude konstruktsioonide osas, et kas 
tuletõkke võõba paksust väliskeskkonnas olevatel metallkonstruktsioonidel 
saab vähendada või mitte

Otsustasime, et jätame kõik vastavalt nagu esialgses projektis oli, ehk E60 
klassiga.

Sama hoonega on meil probleem maja all olevas garaažis kasutatud 
isolatsioonimaterjaliga

Situatsioon

Garaaž oli originaalis avatud ja siis tehti projekt, et see sulgeda. Sellel 
projektil on ka Päästeameti kooskõlastus.

Garaaži avatud seinte osad ehitati kinni Columbia Kivi blokkidest 
(täidetud), mille puudub soojuse isoleerimise omadus. Tulemuseks külmadel 
perioodidel on väga tugev kondenseerumine ja tugev hallitus seintel.

Seoses sellega oli ainus võimalus parkla seinad seest poolt katta ja värvida 
50mm XPS300 materjaliga (niiskuse juhtivuse takistamiseks, samas hoides ära 
kondenseerumise tekke).

Suhtlesime Tulipunene OÜ spetsialistidega ja saime info, et olukorra 
vastavalt ära lahendada tuleks XPS materjal katta T2 materjaliga

(5) Hoone siseseina, vahelae ja põranda soojustamisel kasutatakse üldjuhul 
soojustusmaterjali, mis vastab vähemalt tuletundlikkusele B. Kui kasutatakse 
soojustusmaterjali, mille tuletundlikkus on vahemikus C–E, tuleb see katta 
vähemalt A2 tuletundlikkusega ehitusmaterjali- või tootega.

Probleem on selles, et XPS300 puhul ei ole tulekindluse teksti tehtud ehk 
justkui ei mahu see selle tõttu valemisse. Kuigi E klass on põhimõtteliselt 
samuti tulekindluseta.

Millised võimalused meil siin on.

Probleem on selles mõttes tõsine, et kondenseerumist ja hallitust ei ole 
võimalik kuidagi ilma isolatsioonita ära kaotada. Meil on ventilatsioon 
sinna alasse ehitatud, aga külmemate ilmadega siiski autodest tekkinud sula 
vesi ja maapinna soojus tekitavad olukorra, kus seinad hakkavad igal juhul 
kondenseeruma.

Kas me saame lahendada olukorra selliselt, et katame isoleeritud seinte osad 
nt tulekindla kipsplaadiga (mis peaks T2 tulekindluse klassiga olema)?

Või on siin veel mingeid paremaid lahendusi?

Tervitades

Üllar Aun
Portfolio Technical Advisor

Lumi Capital
 <http://www.lumicapital.eu/> www.lumicapital.eu

Mobile: +372 5139217
Address: Pärnu mnt 31 | 10119 Tallinn | Estonia