Subject: Rus.Postimees Päring
From: "Anna-Marija Ouertani" <[email-masked]>
To: "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Jul 2025 10:52:59 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
Olen Anna-Marija, rus.postimehe ajakirjanik. Koostan materjali inimeste
lugudest, kes on sattunud jälitamise (stalkimise) ohvriks, sealhulgas
digitaalsetes keskkondades. Sooviksin teie abi ja eksperthinnangut
andmekaitsega seotud aspektide osas.
Palun vastata järgmistele küsimustele:

1.

	Millised isikuandmed on seaduse järgi kaitstud ja kas avalikust
sotsiaalmeediast kogutud info kuulub samuti kaitse alla?
2.

	Kas inimene võib pöörduda teie poole, kui ta kahtlustab, et tema
andmeid kasutatakse jälitamise eesmärgil ilma tema nõusolekuta?
3.

	Millised on võimalused kaitsta end, kui jälitaja on saanud
isikuandmeid kolmanda osapoole (nt tööandja, teenusepakkuja) kaudu?
4.

	Millist vastutust kannavad ettevõtted, kelle kaudu on andmed
lekkinud või sattunud valedesse kätesse?
5.

	Kas Eestis on plaanis tugevdada õigusraamistikku, et paremini
kaitsta inimesi digitaalse jälitamise eest?

Suur tänu!

Parimate soovidega,

Anna-Marija Ouertani

+372 55633669