Subject: FW: Pöördumine seoses Roheväidete direktiivi jõustumisega
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Jul 2026 12:14:33 +0300

From: Triinu Kapp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 10, 2026 12:52 PM
To: Mari-Liis Aas - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kadri Koemets - KLIM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Pöördumine seoses Roheväidete direktiivi jõustumisega

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Täname Teid kiire vastuse ning täiendava selgituse eest.

Saime Teie vastusest aru, et tarbijakaitseseaduse § 77² alusel võib enne
27.09.2026 toodetud kaupade ja pakendite puhul kasutada ühe aasta jooksul
parandusmärget, tingimusel et see on tarbijale selge, arusaadav ja üheselt
mõistetav ning ei ole eksitav.

Sooviksime paluda täpsustust parandusmärgi praktilise rakendamise osas.
Eelkõige sooviksime täpsustada:

*	millisel kujul võib parandusmärk olla esitatud (nt kleebis
pakendil, lisateave poeriiulil, kodulehel vms);

*	kas parandusmärk peab paiknema vahetult asjaomase väite või
märgise juures;
*	kas on olemas juhiseid või näiteid aktsepteeritavatest
lahendustest;
*	kas ettevõtja poolt välja töötatud sõnastus tuleks eelnevalt
kooskõlastada TTJA või mõne muu asutusega.

Meie eesmärk on tagada, et olemasolevate pakendite kasutamine
üleminekuperioodil toimuks kooskõlas õigusaktide nõuetega ning et
tarbijatele esitatav teave oleks selge ja korrektne.

Täname ette abi eest ning jääme Teie selgitusi ootama.

Parimate soovidega

Triinu Kapp
Tooteportfelli ja kestlikkuse projektijuht

Orkla Eesti

Tel: +372 5260309

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Põrguvälja tee 6, Lehmja, Rae vald, 75306 Harjumaa

Palun säästa keskkonda ja trüki see e-kiri välja ainult vajaduse korral.

KONFIDENTSIAALSUSE TEAVITUS
Selles kirjas ja selle kirjaga kaasas olevate failide sõnum võib sisaldada
konfidentsiaalset informatsiooni. Juhul, kui olete saanud käesoleva kirja
eksikombel, palume Teid sellest viivitamatult teavitada kirja saatjat ning
seejärel kustutada see kiri Teie arvutisüsteemist. Kirja ja selle kirjaga
kaasas olevate failide sõnumi igasugune omavoliline avalikustamine,
edastamine, säilitamine ja koopiate tegemine on rangelt keelatud ning
vastuolus seadusega.

  _____

From: Kadri Koemets - KLIM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 9, 2026 3:36 PM
To: Triinu Kapp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Mari-Liis Aas - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Pöördumine seoses Roheväidete direktiivi jõustumisega

Tere, Triin!

Kuna tarbijakatseseadus, millega võetakse üle tarbijate võimestamise
direktiiv, ei ole Kliimaministeeriumi vastutusalas, siis me ei saa sellega
seotud erandi või personaalse täiendava üleminekuaja osas Teile vastata.
Lisasin kirja koopiasse Mari-Liisi, kes on Majandus- ja
kommunikatsiooniministeeriumis valdkonnaga tegelev ekspert.

Saan hetkel välja tuua, et tarbijakaitse seadus jõustub 13.07.2026 ning
tekst on nähtav siin - Tarbijakaitseseaduse ja lõhkematerjaliseaduse
muutmise seadus-Riigi Teataja
<https://www.riigiteataja.ee/et/akt/103072026019>

Kevadel lisati tarbijakaitseseadusesse täiendav säte § 772  -
parandusmärke kasutamine kaupade ja pakendite puhul, mis on toodetud enne
27.09.2026. Sellest tulenevalt on Teil võimalus ühe aasta jooksul alates
selle aasta 27. septembrist kasutada parandusmärget, mis on selge,
arusaadav ja tarbijale üheselt mõistetava, tingimusel et see ei ole
eksitav. Samuti olete te juba algatanud protsessid vastavusse viimiseks,
mida saate ka TTJAle vajadusel tõendada.

Kõike head

	Kadri Koemets

nõunik | Rohereformi osakond

+372 6216260 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti

www.kliimaministeerium.ee <https://kliimaministeerium.ee/>

Koostöö. Vastutus. Austus. Areng. Tulemuslikkus.

  _____

Saatja: Triinu Kapp <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 06. juuli 2026 10:02
Adressaat: Kadri Koemets - KLIM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Pöördumine seoses Roheväidete direktiivi jõustumisega

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Minu nimi on Triinu Kapp ning pöördun teie poole ettevõtte Orkla Eesti AS
nimel seoses 27. septembril 2026 jõustuvate roheväidete nõuetega.

Oleme oma tooteportfellis tuvastanud kolm toodet, mille pakenditel
kasutatakse märgistust, mis kuulub uute nõuete kohaselt eemaldamisele.
Oleme pakendite uuendamise protsessiga alustanud juba varakult ning
planeerinud ülemineku lähtudes kehtivast tähtajast.

Kahjuks on mooside tootmistehase hiljutise uuele majandustarkvarale
üleminekuga kaasnenud tootmise planeerimise ja pakendivahetuse
ettevalmistamise protsessides viivitusi. Sellest tulenevalt toimub
üleminek uutele pakenditele eeldatavasti 2026. aasta oktoobri–novembri
jooksul ning uuendatud pakendites tooted jõuavad jaekaubandusse
hinnanguliselt alates 2027. aasta jaanuarist.

Seetõttu soovime küsida, kas nimetatud kolme toote puhul oleks võimalik
taotleda erandit või üleminekuperioodi, mis võimaldaks olemasoleva
pakendiga toodete müüki ka pärast 27. septembrit 2026 kuni uute
pakenditega toodete turule jõudmiseni.

Oleme valmis vajadusel esitama täiendavat teavet toodete,
pakendimuudatuste ajakava ning üleminekuplaani kohta.

Täname ette abi eest ning jääme ootama teie seisukohta.

Lisame allpoole toodete loetelu ning asjaomase märgistuse näidise.

Tooted:

*	Põltsamaa Aprikoosimoos 380 g
*	Põltsamaa Mustsõstramoos 380 g
*	Põltsamaa Pohlamoos 380 g

Lugupidamisega

Triinu Kapp
Tooteportfelli ja kestlikkuse projektijuht

Orkla Eesti

Tel: +372 5260309

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Põrguvälja tee 6, Lehmja, Rae vald, 75306 Harjumaa

Palun säästa keskkonda ja trüki see e-kiri välja ainult vajaduse korral.

KONFIDENTSIAALSUSE TEAVITUS
Selles kirjas ja selle kirjaga kaasas olevate failide sõnum võib sisaldada
konfidentsiaalset informatsiooni. Juhul, kui olete saanud käesoleva kirja
eksikombel, palume Teid sellest viivitamatult teavitada kirja saatjat ning
seejärel kustutada see kiri Teie arvutisüsteemist. Kirja ja selle kirjaga
kaasas olevate failide sõnumi igasugune omavoliline avalikustamine,
edastamine, säilitamine ja koopiate tegemine on rangelt keelatud ning
vastuolus seadusega.