Subject: FW: perekonna koosseisu määratlemine
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Sep 2025 11:06:50 +0300

From: Raul Kivi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 2, 2025 9:49 AM
To: Merike Võsotskaja - SOM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Esme Lumi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: perekonna koosseisu määratlemine

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Sotsiaalhoolekande seaduse § 131 lg 8 sätestab, et toimetulekutoetuse
määramisel loetakse perekonna koosseisu kuni 24-aastane põhikoolis,
gümnaasiumis või kutseõppeasutuses õppiv õpilane ja kuni 24-aastane
ülikoolis, rakenduskõrgkoolis või kutseõppeasutuses õppiv üliõpilane
juhul, kui tema rahvastikuregistrisse kantud elukoha aadressiandmed
langevad kokku käesoleva paragrahvi lõikes 7 nimetatud perekonnaliikmete
elukoha aadressiandmetega.

SHS §132 lg 11 tähenduses loetakse isiku tegelikuks elukohaks:
  1) rahvastikuregistrisse kantud elukoht;
  2) rahvastikuregistrisse kantud lisa-aadressi järgne elukoht;
  3) rahvastikuregistrisse kantud viibimiskoht või
  4) muu elukoht.

Kuidas määratleda toimetulekutoetuse määramisel perekonna koosseisu juhul
kui

1.	lapsevanema ja üliõpilase põhiaadress rahvastikuregistris on
kohaliku omavalitsuse täpsusega (Pärnu linn) aga nende mõlema
lisa-aadressiks on konkreetse üüripinna aadress (nt Metsa 1-1, Pärnu
linn)?
2.	lapsevanema ja õpilase põhiaadressid rahvastikuregistris on
erinevad (kuna õpilane elab teises omavalitsuse üürikorteris) aga mõlema
lisa-aadressiks on konkreetse üüripinna aadress (nt Metsa 1-1, Pärnu
linn)?
3.	lapsevanema ja õpilase põhiaadressid rahvastikuregistris on samad
(nt Metsa 1-1, Pärnu linn) aga õpilase lisa-aadressiks on tema poolt
kasutatava üürikorteri või ühiselamu aadress.

Milliste erisustega v. selgitustega peaks veel arvestama SHS §131 lg 8
tõlgendamisel?

Lugupidamisega

Raul Kivi
kodutute hoolekande ja toetuste peaspetsialist
Pärnu Linnavalitsus
Suur-Sepa 16, 80098 Pärnu linn, Pärnu linn
5303 4497   <mailto:[email-masked]> [email-masked]