Subject: Riigikohtu lahendi 5-25-73/17 praktiline kohaldamine sigarite teadete menetlemisel
From: "Sandra Seil" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "M. P. Ramnani" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 May 2026 15:15:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Tervisemaeti esindajad,

Seoses Riigikohtu 07.05.2026 lahendiga kohtuasjas nr 5-25-73/17 palume 
Terviseameti seisukohta nimetatud lahendi praktilise kohaldamise kohta 
sigarite teadete menetlemisel.

Riigikohus tunnistas oma lahendis põhiseadusvastaseks ja kehtetuks 
riigilõivuseaduse § 298⁴ lõiked 2 ja 3 ning tubakaseaduse § 104 lõike 4 
osas, milles need kehtestasid sigarite tootjatele ja importijatele tasude 
maksmise kohustuse.

Sellest tulenevalt palume Terviseameti selgitust järgmistes küsimustes:

1. Kuidas käsitleb Terviseamet pooleliolevaid või tasumata sigaritega seotud 
arveid, mis põhinevad Riigikohtu poolt kehtetuks tunnistatud sätetel?
2. Kas Terviseamet jätkab sigarite uute teadete ja uute SKU-de menetlemist 
tavapärases korras ning milliseid riigilõive või tasusid selliste teadete 
puhul praegu kohaldatakse?
3. Kuidas käsitletakse varasemalt eemaldatud või avaldamata jäetud 
sigariteateid juhtudel, kus eemaldamise põhjuseks oli tasu maksmata jätmine?
4. Milline on Terviseameti seisukoht juba tasutud sigaritega seotud 
riigilõivude ja tasude võimaliku tagastamise osas pärast Riigikohtu 
lahendit?
5. Kas Terviseamet kavandab seoses Riigikohtu lahendiga täiendavaid juhiseid 
või üleminekukorda?

Palume võimalusel edastada Terviseameti esialgne seisukoht esimesel 
võimalusel, et ettevõtjad saaksid planeerida edasisi registreerimisi ja 
toodete jätkuvat turulolekut Eestis.

Kõike Head,
Sandra Seil
Rasa Trading Company AS
Veinid · Viskid · Sigarid · Teed
cha.ee | rasatrading.ee | +372 513 2123