Subject: Kutse Eetikakonverents 2025
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Sep 2025 12:20:25 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Head kolleegid!

Kutsume teid osalema eetikakonverentsile „Patsiendi teadev nõusolek – kas
võimatu missioon?“, kus räägime patsiendile arusaadavast ja teadvustatud
nõusolekust.
Konverents toimub teisipäeval 30. septembril algusega kl 13 Tallinnas
Kultuurikatla Stalker saalis ja on jälgitav ka veebis.

Eesti meditsiin on heal tasemel. Pole palju ravimeetodeid, mis  on Eesti
patsientidele  kättesaamatud, kasutusel olevad tehnoloogiad on
muljetavaldavad, taristu on kaasaegne ja seda aina arendatakse.

Vaatamata meie igapäevastele pingutustele tõdeme endiselt, et midagi
olulist on puudu. Patsiendid kaebavad, et arstid ei suhtle piisavalt ja
arusaadavalt, neile pole räägitud, mis neid tegelikult ees ootab ja
protseduuri, ravi või mingi muu tegevuse juures juhtuda võib.

Kuidas me peaksime patsientidega suhtlema, et vajalik info pärale jõuaks?
Kuidas arst aru saaks, et patsient ka päriselt annab nõusoleku allkirja
teadlikult? Kas patsiendi teadvustatud nõusolek jääbki võimatuks
missiooniks või siiski mitte? Nendele küsimustele püüame konverentsil
leida parimad vastused.

Konverentsi avasõnad ütleb arstide liidu president Neeme Tõnisson,
ettekanded peegeldavad teadlaste, arstide ja patsientide seisukohti,
konverentsi juhib EAL eetikakomitee liige Neve Vendt.

12.30  Kogunemine ja tervituskohv

13.00  Avasõnad

Neeme Tõnisson, Eesti Arstide Liidu president

13.10  Autonoomia ja teadlik nõusolek

Kadri Simm, TÜ praktilise filosoofia professor

13.40 Patsiendi ootused teadliku nõusoleku andmiseks

Indrek Treufeldt, ajakirjanik, patsientide esindaja PERHi eetikakomitees

14.10  Kuidas ta teab, et ma tean, et ta teab? ehk kuidas informeerida
patsienti

Inga Karton, psühholoog, TÜ peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut

14.40  Kohvipaus

15.10  Patsiendi teadlik nõusolek arsti pilgu läbi Eestis ja Euroopas

Maarja Maser, kardioloog, TÜK

15.40–16.30 Arutelu ja kokkuvõte,

milles osalevad kõik esinejad ja Eesti Puuetega Inimeste Koja jurist
Kristi Rekand, modereerib Neve Vendt.

Konverentsil osalemine on tasuta, registreerimine on avatud
<https://forms.gle/zu2622QW7L6hQxMn7> SIIN kuni 19. septembrini.

Lugupidamisega

Eesti Arstide Liit

+372 742 0429