Subject: Ed: küsimus ravimuda analüüsimise kohta
From: "TA labor" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Thu, 2 Jul 2026 15:20:36 +0300

Tere

Palun saata see täitmiseks Natali Prometile.

Terviseameti labor ei toesta alates 01.01.2026 mulla, komposti ja ravimuda 
mikrobioloogilisi analüüse ning meil puudub teave, kes neid analüüse teeks.

Tervitades

Signe Saaremäel

spetsialist (labor)

üldosakond

+372 5309 8054

[email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud kirja 
ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage saadud kiri 
koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide 
avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: Eve Elken <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 2. juuli 2026 12:52
Adressaat: TA labor <[email-masked]>
Teema: küsimus ravimuda analüüsimise kohta

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

 Tere,

uue rahvatervishoiu seaduse järgi peame ravimudast määrama C. perfringensit, 
aga seni pole ma leidnud ühtegi laborit, kes seda meile teeks.

Oleme kunagi teinud teie Tartu laboris oma analüüse, kuni seal enam ei 
tehtud ja jätkasime  Nordic Tersus Laboratory OÜ-ga, aga nemad ei tee 
perfringensit.

Veebiotsing andis LABRISe, nemad teevad, aga mitte ravimudast. Soovitasid 
TalTechi poole pöörduda, geoloogia instituuti või keemia ja biotehnoloogia 
instituuti, aga kodulehe andmetel nende laboriteenuste hulgas 
mikrobioloogiat üldse pole. Teie labor teeb seda ainult veest, nagu 
kodulehelt loen.

Äkki oskate siiski soovitada, kus Eestis ma seda analüüsi teha saaks, mida 
riik nõuab? Kelle poole peaks selle küsimusega pöörduma, juhul kui teie 
vastata ei oska?

Parimat,

Eve Elken

OÜ Leiger Arendus

Tel 54 517 510