Subject: FW: Vasalemma valgustus
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 4 May 2026 15:29:20 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/26/13575-6

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Monday, May 4, 2026 2:17 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Vasalemma valgustus

Tere

Saadan kooskõlastamiseks korrigeeritud valgustuse ja katete taastamise
projektid. Sobivuse korral palun kooskõlastada. Projektlahendus on
allalaetav siit:

<https://www.dropbox.com/scl/fi/p5gdtc8p7a69eynh28kb6/Vasalemma-valgustus-
PP.zip?rlkey=bt9uvjxjc6le2gdszwlsqu39a&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fi/p5gdtc8p7a69eynh28kb6/Vasalemma-valgustus-P
P.zip?rlkey=bt9uvjxjc6le2gdszwlsqu39a&dl=0

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: kolmapäev, 22. aprill 2026 12:17
To: 'Laur Kõiv' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Vasalemma valgustus

Tere

Tänan kiire tagasiside eest! Jah, nende varasemate märkustega oleme
arvestanud ja paneme kooskõlastamiseks materjalid kokku.

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 22. aprill 2026 11:09
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: RE: Vasalemma valgustus

Tere

Asendiplaani lahendus on sobiv.

Võimalusel palume täiendavalt lisada juurde info antud lõigu kohta, mis
sügavusele kaabel rajatakse.

Varasemate märkuste all olen mõelnud märkuseid kogu projekti komplekti
kohta (19.12.2025 kiri), kuhu said lisatud tähelepanekud seletuskirja,
ristmeväljajoonise, IKÕ plaanide ja läbilõike kohta.

Samuti viimast valgusarvutuste lahendust ei ole TRAM elektriinsener veel
üle vaadanud, et selles osas samuti palume esitada vastavad
valgusarvutuste osa.

Varasemad tähelepanekud projekti kohta.

*	Palume lõikel kajastada kaeviku põhjast varisemisnurk 1:1 samuti
astmelise taastamise astmete mõõdud ning masti kaugus katte servast.

*	Riigiteega ristumisete osas palume ristmevälja joonisel kajastada
kaevikute varisemisnurgad nõlvus 1:1. Lisaks palume tagada kraavide
põhjast kaablite min sügavuseks 1,0m.

*	Seletuskirjas tuleb kajastada riigitee maaüksusele rajatavate
tehnovõrkude minimaalsed sügavuse andmed ja hülsside tugevuse andmed.

Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel on
kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud. Lisaks, et Tehnovõrgu
riigiteealusele maale paigaldamise korral peab tehnovõrgu omanik enne
projekti realiseerima asumist esitama Transpordiametile vormikohase
taotluse koos projektis kooskõlastatud asukoha-skeemiga tehnovõrgu
paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks (vorm saadaval
Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks riigitee alusel
maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku liiklusväliste tööde loa
väljastamiseks.

*	Palume korrigeerida IKÕ plaani.

Plaan peab olema A4 või A3 mõõdus pdf. Palume kajastada projekti number
IKÕ plaani kirjanurgas. IKÕ-seadmise tehnorajatised jätta värvilised,
ülejäänud objektid, mis ei puutu ikõ-seadmisesse, st varem projekteeritud
teha halliks. Palume taustainfona punaseid ja roosasid kontuurid IKÕ
plaanilt maha võtta.

IKÕ plaanide koostamisel palume juhinduda juhendist
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara
%20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara%
20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, April 20, 2026 3:05 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Vasalemma valgustus

Tere

Tänan tagasiside eest!

Saadan täiendatud joonise, kus siis erineva tugevusega kaitsetorud on
näidatud erineva värviga. Kohtades, kus ühe puurimisega on puurimine nii
katte alt (mahasõidud) kui haljasala alt on arvestatud tugevama toruga
kogu puurimise pikkuses. Plaanile lisatud ka sügavused.

Palun täpsustada, mida on mõeldud varasemate märkustega arvestamise osas.
Kõik mõõdud, kaeviku põhjakontuurid, teeületuskoha valgustusklassi viide
jmt on joonisele kantud. Kui nüüd plaanijoonis selliselt on sobilik, siis
vormistame kokku kogu projektmaterjali ja esitame kooskõlastamiseks.

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 15. aprill 2026 09:31
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: RE: Vasalemma valgustus

Tere

Oleme materjalid üle vaadanud ja erandina põhimõtteline lahendus sobib,
kuid palume projekti koostamisel arvestada ka varasemate märkustega.

Lisaks edastame tähelepanekud:

*	Asendiplaanil palume kajastada, et antud asukohtades rajatakse
kaabel min 1,5m sügavusele (kaitsetoru 1250N) nn noolega kastis
(kergliiklustee ja mahasõitude all).

*	Antud lõigus võib sügavus olla ka 0,7m nn haljasalal.

*	Palume asendiplaani tingmärkides kajastada kaitsetorude tugevused.

Palume arvestada ka varasemalt esitatud tähelepanekutega ning juhime
tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib tähelepanekuid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, April 9, 2026 9:41 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Vasalemma valgustus

Tere, Laur

Manuses korrigeeritud valgustuse ja taastamise lahendus. Palun vaadake see
põhimõte üle ja kui see on sobilik, siis paneme lõpliku kausta
kooskõlastamiseks kokku.

Täiendav selgitus:

*	Lisatud on kaeviku põhjajoon nii kaabli, mastide kui
puurimiskaevikute osas.
*	Lisatud on mõõtketid katte serva ja kaeviku põhjajoone vahele.
Arvestades, et kaabli ja masti kaevesügavus riigitee haljasalal on 1,2m,
siis miinimum kaugus kaevepõhja ja katte serva vahel varisemisnurga 1:1
puhul peab olema vähemalt 1,2m. Meie lahenduses on tagatud igal pool
vähemalt 1,4m.
*	Masti M1.5 juures puuritakse loodest kagu suunas ehk masti M1.5
poole ja kaabel saadakse kätte sõidutee ja kergliiklustee vaheliselt
haljasalalt.
*	Masti M1.11 juures puuritakse M1.12 ja M1.13 suunas, kus siis
mastide asukohas tehakse väljavõtted.
*	Masti M1.14 juures puuritakse M1.13 suunas ja riigitee alt läbi
edela suunas.
*	Taastamise ulatuse näitamisel on arvestatud varisemisnurga 1:1
kaeviku ülemist serva + 0,5m ülemisest kaevikujoonest kaugemale.
Kirjanurga kohale on ka lisatud märkus „Taastamise ala on arvestatud
kaeviku varisemisnurga 1:1 puhul. Kui tööde käigus rikutud katete ulatus
muutub, korrigeerida vastavalt taastamise ulatust.“

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 7. aprill 2026 14:54
To: Erki Ruben < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: RE: Vasalemma valgustus

Tere

Oleme asutuse sees asjaolusid täpsustanud ning oleme seisukohal, et
projekti lahendus peab olema ikkagi selline, et antud valgustusmaste ja
kaableid on võimalik rajada ka peale TRAM projekti realiseerumist ilma
garantiialust objekti kahjustamata.

Ehk lahendust tuleb vastavalt korrigeerida ning arvestada TRAMi projektiga
ja varasemate tähelepanekutega.

Peamiselt on kattuvus kahes asukohas.

*	Antud asukohas tuleks tööd projektis lahendada selliselt, et mast
on võimalik rajada kergtee äärde ilma et kergteed ja mahasõidu kate saaks
kahjustada (kinnine meetod).

*	Riigiteega ristuva kaabli puurimisel palume kaevik planeerida
haljasalale võimalikult kompaktselt (kergtee ja riigitee vahele) ning
kajastada  puurimise alustamise ja vastuvõtmise kaevik. Lahendusega ei
tohi saada garantiialune objekt kahjustada.

TRAMi hange avaldatud: 11.03.26. Pakkumiste esitamine:15.04.26 kell 10.00.

TRAMi osa ehitus algab peale lepingu sõlmimist (mai) ja kestab 3 kuud
peale alustamiskorralduse väljastamist.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Erki Ruben < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, April 6, 2026 2:20 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Elle Tamm <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Vasalemma valgustus

Tere

Kinnitame, et oleme teadlikud tööde koos tegemise vajadusest antud
projekti järgi. Pingutame, et nii juhtuks. Oleme teadlikud, et kui mingil
põhjusel see ei õnnestu, tuleb projekt ümber teha.

Selleks, et koos teostamise õnnestusmise tõenäosust tõsta on hea, kui
saaksime järgmised andmed:

1.	Transpordiameti eeldatav riigiteega seotud ehituste hanke
väljakuulutamise päev
2.	Eeldatav riigiteega seotud ehituste algus ja teostamise period
3.	Esimesel võimalusel valgustuse projekti mahutabel, et saaksime
Hakata eelarvestama vajaliku investeeringute suurust

Lugupidamisega

Erki Ruben

 abivallavanem • vallavalitsus

+ 372 5836 8245  •   <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Lääne-Harju Vallavalitsus

+ 372 679 0600 •  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 Hooli keskkonnast ja ära prindi seda kirja välja.

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, April 6, 2026 1:44 PM
To: Erki Ruben < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: 'Laur Kõiv' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; 'Elle Tamm' <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Vasalemma valgustus

Tere, Erki

Eelneva telefonikõne jätkuks panen siia info ka kirjalikult.

Palun kinnitada, et Lääne-Harju vallavalitsus plaanib rajada riigitee nr
17 Keila – Haapsalu tee äärse valgustuse Metsa tänava ja Veskiküla tee
vahelises lõigus (Insenerimaailm OÜ töö nr 250501 ja EXTech Design OÜ töö
nr 25089) samal ajal tööga „Riigimaantee 17 Keila-Haapsalu tee km
13,59-14,30 teeületuskohad ja jalgteeühendus“ (EXTech Design OÜ töö nr
25042).

Lisame selle info oma valgustuse ja katete taastamise seletuskirjadesse ja
joonisele.

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036