Subject: Kooskõlastus: Tartu Tudengipäevad S25: Ekstreem
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Sep 2025 09:49:38 +0300

Tere

Palun kooskõlastust korraldatavale üritusele, mille raames soovitakse
Emajõe lõiku liikluseks sulgeda. Tegemist on Kaarsilla juures toimuvad
ürituseda, seega oleks mõistlik sulgeda Kaarsilla ja Rahu silla vahel.

tervitades

Lennart Puksa
Tartu linnavalitsus | kultuuriosakond | peaspetsialist | 736 1355 |
tartu.ee

Avaliku ürituse registreerimise teade
Taotlus: 04.09.2025

Taotleja info

Nimi: 	Rene Jürgens

Isikukood: 	50405091417

KORRALDAJA

Ürituse korraldaja on: 	Juriidiline isik

Korraldaja registrikood: 	80087452 (mittetulundusühing Tartu
Üliõpilasmaja, Tartu linn, Tartu linn, Tartu maakond, 51010, Kalevi tn 24)

Korraldaja kontakttelefon: 	372 555 43 600

Korraldaja kontakt e-post: 	 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

AVALIK ÜRITUS

Ürituse nimi: 	Tartu Tudengipäevad S25: Ekstreem

Ürituse vorm (spordivõistlus, kontsert, etendus, laat, vm):
Spordivõistlus

Ürituse sisu: 	Ekstreem on sportlik üritus kus läbivad võistlejad
ükshaaval takistusrada parima aja peale võistledes. Rada koosneb
erinevatest takistustest mis nõuavad osalejatelt kiirust, tasakaalu ja
jõudu.

Ürituse veebileht ( <https://www.> https://www...):
<https://studentdays.ee/event/ekstreem/>
https://studentdays.ee/event/ekstreem/

Eeldatav osavõtjate koguarv (osalejate ja publiku koguarv): 	70

Ürituse etappide aeg:

Tegevus 	Aeg

Ettevalmistus 	28.09.2025 kell 07:00 kuni 28.09.2025 kell 12:45 (5 tundi
45 minutit)

Ürituse toimumise aeg 	28.09.2025 kell 13:00 kuni 28.09.2025 kell 16:00
(3 tundi 0 minutit)

Koristus 	28.09.2025 kell 16:00 kuni 28.09.2025 kell 18:00 (2 tundi
0 minutit)

Ürituse toimumise koht: 	Tartu Kaarsild

Liikluse / parkimise ümberkorraldamise või tänavate sulgemise vajadus:
Jah

Ürituse toimumise ala:
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?obj=a195f794ac09024434cdd425fbea8
797&rida=0&module=205&op=999> Vaata objekte kaardil

Liikluse ümberkorraldamise sisu, teavitusplaan: 	Sulgeme ainult
vajalikul kogusel kõnniteid ning paneme liiklusskeemi alusel ka
jalakäijatele ümbersuunised liiklusmärkidega. Sooviksime sulgeda ka jõe
liiklust 28.09 vahemikus 10:00-16:30.

Liikluse ümberkorralduse aeg: 	28.09.2025 kell 08:00 kuni 28.09.2025 kell
16:00

Liikluse eest vastutaja: 	Indrek Vähi

Liikluse eest vastutaja telefon: 	524 8400

Liikluse eest vastutaja e-post: 	 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Ajutine liikluskorraldusskeem:

<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=601912&/093_2
5_Kaarsild_uus_.pdf> 093-25-Kaarsild(uus).pdf

Inventari (lava, tribüün, telk vms) paigaldamine: 	Jah

Inventari kirjeldus ja mõõdud: 	3x3 meetrit telgid Võistlejatele riiete
vahetamiseks ja asjade hoiustamiseks, tehnika ja korraldustiimi telk, paar
sponsortelki. Alale tuleks ka kraanaauto (kaheteljeline, 24 tonni kaaluv)
ning haagissaun.
Kraanaauto teekonda iseloomustav kaart:
 <https://kaart.delfi.ee?bookmark=05f7cf1a32b37e76c88f040233c8ca56>
https://kaart.delfi.ee?bookmark=05f7cf1a32b37e76c88f040233c8ca56
Teepeale jäävad reklaamikuubikud saab kraanaauto saabumisel ja lahkumisel
mitmekesi ohutult veidi kõrvale liigutada.
Kraana ulatuks Emajõe kohale ning selle konksu otsa kinnitaksime tugeva
köie millega osalejad teevad vette ''Tarzani hüppe''. Kraana kontaktisik
on ise kogenenud sukelduja ning ta on sukeldusi teinud ka Kaarsilla
ümbruses, niiet ta tunneb seda vee põhja, arutasime temaga läbi hüppe
ohutuse. Osalejad ei teeks hüpet päris Kaarsillalt, vaid nad liiguksid
redeli abil veepinnale lähemale, ning seal stabiilselt kohalt sooritaksid
hüppe. Hüppe maandumiskoht langeks ka vees olevate poi-de vahele, selle
kõigega on ohutus tagatud. Loomulikult oleksid osalejatel ka päästevestid
seljas ja vetelpääste turvamas.
Lisan lingi alaplaanile
 <https://kaart.delfi.ee?bookmark=6bf57f0b5a24624e601e81aa5abfe01f>
https://kaart.delfi.ee?bookmark=6bf57f0b5a24624e601e81aa5abfe01f

Inventari asendiplaan:

<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=601913&/Alapl
aan_ekstreem.png> Alaplaan_ekstreem.png

Välitualettide paigaldamine: 	Ei

Jäätmekonteinerite paigaldamine: 	Jah

Jäätmekonteinerite liigid ja kogused:

Jäätme liik 	Konteinerite arv 	Konteineri mahutavus

Segaolmejäätmed

2
200.00
Panditaara/Klaaspakend

2
200.00

Reklaami või muu teabekandja eksponeerimine: 	Jah

Reklaami/teabekandja kirjeldus : 	Alal eksponeeritakse sponsorite
bännereid, lippe ja paar telki.

Illustreeriv kujutis:

<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=595678&/TTP_E
kstreem2021_15.jpg> TTP_Ekstreem2021-15.jpg

Turvateenuse osutamine: 	Jah

Turvateenuse osutaja ja kontaktandmed: 	Luunja Vabatahtlik Jõepääste MTÜ,
515 2636

Pürotehnika või lahtise tule kasutamine: 	Ei

Kaubandustegevuse korraldamine: 	Ei

Tasuta toitlustamine või tasuta joogi pakkumine: 	Ei

Helitehnika kasutamine: 	Jah

Helitehnika kirjeldus (märkida võimsus): 	Üritusel kasutatakse PA
komplekti võimsusega 700w

Elektri kasutamine linna võrgust: 	Jah

Elektri vajaduse kirjeldus (võimsus, kaablid, pistikupesad):
Kasutaksime mõlemas kaarsilla otsas olevat kilpi ja tava pistikut.

Muud olulised andmed (koristusteenuse pakkuja, üritust teenindava
transpordi peatumine Raekoja platsil jms): 	Üritust teenindav
transport peaks sõitma Kaarsilla Atlantise poolsesse tippu ning peatuma ka
Kaarsilla juures Vabaduse puiesteel.

KESKKONNAHOIDLIKE NÕUETE TÄITMINE

Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi minimaalseid nõudeid on
korraldajatel täita kohustuslik. Palun kirjutage, kuidas plaanite enda
ürituse raames keskkonnahoidlikust igas alljärgnevas kategoorias tagada
(lähtudes vähemalt iga teema miinimum nõuetest). Lisainfo ja abimaterjalid
on leitavad siit

Kategooria: Materjalid ja ostud

Miinumunõuded:
1) Külastajate nimekaardihoidjad või kaelapaelad peavad olema korduvalt
kasutatavad.
2) Meenete, kingitustena ei jagata ühekordse kasutusega asju, v.a toit.
3) Sündmuse läbiviimiseks vajaminevad esemed peavad olema
korduskasutatavad..

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Külastajad ei saa eraldi endale nimekaardihoidjaid või kaelapaelu. Tiimil
endal on korduvkasutatavad nimekaardid. Ürituse auhinnad ja partneritelt
saadud tooted on pakendatud minimaalselt või üldse mitte. Ürituse
takistuste jaoks vajalikud vahendid leiame tiimis juba olemasolevatest
asjadest, ei osta uusi.

Kategooria: Toitlustus, veekasutus

Miinumunõuded:
1) Kasutage alati korduskasutatavaid nõusid, söögiriistu ja
serveerimislahendusi. Söödavad nõud ja anumad (taldrikud, kausid,
kohvitopsid jmt) ei ole lubatud.
2) Ühekordsete joogikõrte, segamispulkade(sh ka puidust) ja
kokteilikaunistuste kasutamine ei ole lubatud.
3) Toitude ja toitlustajate valikul veenduge, et vähemalt üks pakutav roog
on 100% taimne (vegan). Toidule keskendunud sündmustel kaasake vähemalt
paar täistaimseid roogi pakkuvat toitlustajat.
4)Järelejäänud toidule tuleb leida kasutus. Söödavat toitu ei tohi ära
visata.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritusel toitu, jooki ja sööginõusid ei jagata.

Kategooria: Jäätmekäitlus

Miinumunõuded:
1) Jäätmete liigiti kogumine peab olema korraldatud nii sündmuse
osalejatele, korraldajatele kui ka kauplejatele.
2) Külastajatelt jäätmete kogumise liigid sõltuvad sündmuse iseloomust.
Kindlasti tuleb koguda eraldi pakend, biojäätmed, panditaara ja
segaolmejäätmed. Sündmusel kasutatakse jäätmekonteinerite tähistamiseks
kindlaid tähistusvärve.
3) Liigiti kogutud jäätmed tuleb üle anda jäätmekäitlejale liikide kaupa,
paludes käitlejalt raportit kogutud kaalu ja ringlussevõtu osakaalu kohta.
Segaolmejäätmete osas küsige kogutud jäätmete kaalu ja käitlusviisi.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritusele on paigaldatud 2 olme ja 2 taara prügikasti. Kohapeal
informeeritakse osalejaid ja pealtvaatajaid prügikastide olemasolust ja
asukohast. Ürituse korraldustiimiliikmed jälgivad et ürituse järgselt ei
jääks maha vedelema prügi. Teeme ka koostööd keskkonnateenustega, kes
hiljem jäätmete ära viimise eest vastutab ning meid vajaliku infoga
varustab.

Kategooria: Transport

Miinumunõuded:
1) Külastajatele tuleb jagada infot erinevate transpordivõimaluste kohta,
mis on alternatiiviks üksi autoga tulemisele. Igale infokandjale,
promomaterjalile ja sündmuse kirjeldusele lisada soovitus tulla sündmusele
ühistranspordiga, rattaga või jalgsi.
2) Sündmuse toimumiskohas peab olema rataste lukustamise võimalus. Kui
seda sündmuse alal ei ole, tuleb luua ajutine rattaparkla.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Ürituse asukoha lähedal on mitu jalgrattaparklat. Üritus toimub kesklinnas
kuhu pääseb väga kergesti bussidega ja jalgsi ning autoga on isegi
ebamugavam tulla.

Kategooria: Energia, ressursitõhusus

Miinumunõuded:
1) Reguleerige energia kasutamist. Mitmepäevase sündmuse külastajate
välisel ajal viige elektrikasutus toimumispaigas minimaalseks viisil, mis
ei takista sündmuse toimumist.
2) Eelistage püsiva elektriühenduse lahendusi, kui sündmuse toimumispaik
seda võimaldab.
3) Vältige ressursside raiskamist. Korraldaja peab sündmuse ajal ja järel
jälgima, et ei tekiks ressursi kadu.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritus kestab vaid mõned tunnid, selle jooksul kasutatakse linna elektrit
maksimaalse efektiivsuse ja säästlikkusega. Ürituse lõppedes paneme kohe
kõik kokku ja enne ürituse algust niisama elektrit ei kuluta.

Kategooria: Arvestamine ümbruskonna ja kogukonnaga

Miinumunõuded:
1) Sündmuse territoorium peab pärast sündmust jääma sama heasse seisukorda
kui enne seda.
2) Maastikule tekitatud kahju tuleb heastada.
3) Ümberkaudsete kinnistute omanikke teavitatakse toimuvast üritusest
vähemalt üks nädal varem.
4) Kõrgema kategooria (F2, F3 ja F4) ilutulestikku ei ole lubatud
kasutada.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Jälgime, et ürituse asukoht jääb samasse olukord nagu see oli enne ürituse
toimumist. Ilutulestikku üritusel ei kasutata ning maapinda kahjustavaid
takistusi üritusel pole. Teavitame ka ümberkaudsete kinnistuste omanikke
meie ürituse toimumisest.

Kategooria: Kommunikatsioon

Miinumunõuded:
1) Keskkonnahoiuga seotud reeglid peavad külastajatele olema edastatud ja
avalikult kättesaadavad vähemalt nädal enne sündmust.
2) Partneritele peavad keskkonnahoiuga seotud reeglid olema edastatud
kirjalikult koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne
sündmuse toimumist, et neil oleks võimalik keskkonnahoiu reegleid
täielikult täitma.
3) Selgitage külastajatele ja partneritele keskkonnareegleid ning
-juhiseid ka kohapeal sündmuse ajal.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Külastajatele saadame keskkonnahoiuga seotud reeglid ja juhised vähemalt
nädal enne sündmust, tagades nende avaliku kättesaadavuse. See võimaldab
neil enne üritust tutvuda keskkonnahoiu nõuetega ja valmistuda vastavalt.
Partneritele edastame keskkonnahoiuga seotud reeglid kirjalikult juba
koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne sündmuse
toimumist. See tagab, et kõik partnerid on teadlikud keskkonnahoiu
nõuetest ja neil on aega neid täielikult järgida. Kohapeal sündmuse ajal
selgitame külastajatele partneritele veelkord keskkonnareegleid ja
-juhiseid, tagamaks nende täpne järgimine ja keskkonnasõbralik käitumine
sündmuse ajal.

Kinnitan esitatud andmete õigsust!: 	jah

Täitja kontaktinfo
Nimi: Rene Jürgens
E-post: [email-masked]
Telefon: 55543600

	Kinnitan esitatud andmete õigsust.

Käosolevas teates märgitud avaliku ürituse korraldajana olen teadlik Tartu
Linnavolikogu määrusest nr 60
<https://info.raad.tartu.ee/dhs.nsf/web/viited/VOLM2019041700060> "Avalike
ürituste korraldamise ja pidamise nõuded" tulenevatest nõuetest.