Subject: RE: Karistusseadustiku muutmise seaduse eelnõu (nõusolekupõhine seksuaalvägivalla käsitlus)
From: "Piret Veerus" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Sep 2025 14:29:36 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Eesti Naistearstide Selts tunnustab justiits- ja digiministeeriumi eelnõu
valmimise eest. Meie hinnangul on eelnõus esitatud muudatused täielikult
vastavuses Istanbuli konventsiooniga. Tervitame põhimõttelist muutust
vägistamise ja muu sugulise iseloomuga teo koosseisudes, mis edaspidi
defineerib neid süütegusid “inimese vaba ja väljendatud nõusoleku”
puudumise kaudu ehk nn jah-mudeli põhiselt.

Toetame mõtet lisada seadusesse selgitava iseloomuga sätted, mis
hõlbustavad seaduse ellurakendamist. Sellised sätted aitavad menetlejatel
nõusolekupõhisust paremini mõista ja kohtupraktikas rakendada.

Lugupidamisega Piret Veerus,

Eesti Naistearstide Seltsi president.

   <https://www.ens.ee/images/headers/logo_304x80.png>

---------- Forwarded Message ----------
From: [email-masked]
Date: Friday, 15. August 2025 at 14:19
Subject: Karistusseadustiku muutmise seaduse eelnõu (nõusolekupõhine
seksuaalvägivalla käsitlus)
To: Tallinna Ringkonnakohus <[email-masked]>, Tartu Ringkonnakohus
<[email-masked]>, Harju Maakohus Tallinna kohtumaja
<[email-masked]>, Viru Maakohus <[email-masked]>, Pärnu
Maakohus <[email-masked]>, Tartu Maakohus <[email-masked]>,
Põhja Ringkonnaprokuratuur <[email-masked]>, Lõuna
Ringkonnaprokuratuur <[email-masked]>, Viru
Ringkonnaprokuratuur <[email-masked]>, Lääne
Ringkonnaprokuratuur <[email-masked]>, Tervise Arengu
Instituut <[email-masked]>, Tartu Ülikooli õigusteaduskond <[email-masked]>,
Tallinna Ülikooli Ühiskonnateaduste Instituut <[email-masked]>, Tallinna
Tehnikaülikooli Õiguse instituut <[email-masked]>, Eesti Juristide
Liit <[email-masked]>, Eesti Naistearstide Selts <[email-masked]>, Eesti
Lastearstide Selts <[email-masked]>, Eesti Arstiteadusüliõpilaste Selts
<[email-masked]>, MTÜ Eesti Seksuaaltervise Liit <[email-masked]>, Eesti
Kohtupsühhiaatria ja Kohtupsühholoogia Ühing <[email-masked]>, MTÜ
Lastekaitse Liit <[email-masked]>, MTÜ Eesti Noorteühenduste Liit
<[email-masked]>, MTÜ Naiste Tugi- ja Teabekeskus <[email-masked]>, MTÜ
Eesti Naisuurimus- ja Teabekeskus <[email-masked]>, MTÜ Eesti Naiste
Varjupaikade Liit <[email-masked]>, Eesti Naisteühenduste Ümarlaud SA
<[email-masked]>, MTÜ Eluliin <[email-masked]>, MTÜ Pärnu Naiste Tugikeskus
<[email-masked]>, Virumaa Naiste Tugikeskus MTÜ
<[email-masked]>, MTÜ Tallinna Naiste Kriisikodu
<[email-masked]>, SA Eesti Inimõiguste Keskus <[email-masked]>,
MTÜ Inimõiguste Instituut <[email-masked]>, MTÜ Eesti Avatud
Ühiskonna Instituut <[email-masked]>, SA Eesti Inimõiguste Keskus
<[email-masked]>, MTÜ Inimõiguste Instituut <[email-masked]>, MTÜ Eesti
Avatud Ühiskonna Instituut <[email-masked]>, MTÜ Eesti LGBT Ühing
<[email-masked]>, President Kaljulaidi Fond MTÜ <[email-masked]>,
MTÜ Eesti Vaimse Tervise ja Heaolu Koalitsioon VATEK <[email-masked]>, MTÜ
Oma Tuba <[email-masked]>, SA Kodanikuühiskonna Sihtkapital
<[email-masked]>, SA Mõttekoda Praxis <[email-masked]>, Perekonna ja
Traditsiooni Kaitseks <[email-masked]>

Tere!

Teile on saadetud Justiits- ja Digiministeeriumi dokumendihaldussüsteemi
Delta kaudu dokument.

Ootame tagasisidet 01.09.2025, link EIS-i

https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/5f1f973c-240b-448c-b1c2-582
17ee4a39b

Pealkiri: Karistusseadustiku muutmise seaduse eelnõu (nõusolekupõhine
seksuaalvägivalla käsitlus)

Registreerimise kuupäev: 15.08.2025

Registreerimise number: 8-1/6835-1.

Lugupidamisega

Justiits- ja Digiministeerium

Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
Tel. (372) 620 8100
e-post: [email-masked]
www.justdigi.ee