Subject: Ülekäigurada Kiisa alevikus 11240 Tõdva-Hageri tee ja 11243 Kiisa jaama tee ristmikul
From: "Kalev Eensaar" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Raimo Tarto" <[email-masked]>
Date: Tue, 10 Sep 2024 10:56:46 +0300

Tere

Meie poole on pöördunud mitmed Saku valla ja Kohila valla elanikud palvega
muuta Saku vallas Kiisa alevikus asuv 11240 Tõdva-Hageri teed ületav
ülekäigurada 11243 Kiisa jaama tee ristmikul (Kurtna tee 2 ees) ohutumaks.

Oleme seda küsimust arutanud ka Saku valla keskkonna- ja arenduskomisjonis
ning Saku Vallavalitsuse projektikomisjonis.

Mõlema komisjoni ettepanek teile oleks see, et sellel ristmikul ja
ülekäiguraja lähistel tuleks avardada nähtavust. Samuti tuleks
ülekäigurada natuke loogilisemasse ja ohutumasse kohta nihutada.

Kuna ülekäigurada asub täpselt kurvi peal, siis Kohila poolt sõidukiga
lähenedes varjavad enne ülekäigurada Viljandi mnt 1 kinnistu servas asuvad
puud ja võsa pool ülekäigurajast. See on toonud kaasa mitu liiklusõnnetust
antud kohas.

Ülekäigurada asub ka hetkel praktiliselt ristmiku keskel, mis ei ole
liiklusseaduse ja linnatänavate standardi kohaselt just kõige õigem
asukoht.

Kas teil oleks võimalik seda ristmikku ja ülekäigurada ohutustada, nii et
Viljandi mnt 1 äärne võsa ja puud saaksid nähtavuse parandamiseks
eemaldatud ning ülekäigurada tõstetaks ristmikust eemale?

Kuna nendel teedel on oluliselt kasvanud ka liiklussagedus, siis võiksite
ristmiku ohutustamise käigus ja ümberkorralduste tegemisel kaaluda eraldi
mahapöörderadade (aeglustusradade) tekitamist 11240 Tõdva-Hageri teelt
11243 Kiisa jaama teele pööramiseks.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saku Vallavalitsus

 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee
<http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.