Subject: AI akt
From: "Riina Kallas" <[email-masked]>
To: "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Mon, 3 Aug 2026 15:15:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palun tehisaru uute reeglite valguses vastuseid mõningatele küsimustele,
et muudatused oleksid selgemad:
https://geenius.delfi.ee/artikkel/120601168/asi-selge-ma-ks-tehisaru-loodu
d-sisu-peab-olema-nuudsest-margistatud

Esimesena küsingi, et kas Eestis teeb selle akti üle kontrolli Andmekaitse
Inspektsioon?
Kuidas hakkab inspektsioon tehisaru kasutust tuvastama ja kuna loodut on
meie ümber on palju, siis millised on tegevuste prioriteedid (ettevõtete
vaates)?
Millistel juhtudel võivad ettevõtted oodata trahve?
Kui suur on näiteks trahv, kui juturoboti puhul pole aru saada, et see on
robot?

Ütleme, et ettevõtte logo luuakse tehisintellektiga. Kuidas käib hiljem
selle logo kasutamine? Kas masinloetav märgistus peab säilima ka siis, kui
faili hiljem töödeldakse või teisendatakse?
Kui kliendile vastatud kiri on koostatud tehisaruagendi poolt, siis kas ka
see peab olema kirjas märgitud?
Kui (osaliselt või täielikult) AI-ga loodud reklaami esitatakse
televisioonis, raadios või trükitakse ajalehte, siis kuidas see peab olema
tähistatud?
Kuidas näiteks oleks pidanud olema tähistatud Rannarootsi grillireklaam
sotsiaalmeedias?
Teoseid (muusika, tekstid) ei looda täielikult tehisaruga. Mõnel juhul
kasutatakse vaid minimaalsel määral. Kas ja kuidas peaks sellisel juhul
teost tehisaru kohta märgistama, kuna teos ei ole loodud ainult AI poolt?
Kui ettevõtte või ametiasutuse dokumentide koostamisel on kasutatud
tehisaru abi, näiteks on sellega toimetatud või parandatud teksti, siis
kas selle puhul peab olema ka märge, et dokument on koostatud tehisaru
abiga?

Ette tänades

Riina Kallas

Geenius.ee <https://geenius.delfi.ee/>

Tel 50 41 552