Subject: Vs: Teehooldajate ETOks määramine/määramata jätmine
From: "Rakvere Vallavalitsus" <[email-masked]>
To: "Sigrid Alavere" <[email-masked]>,PÄA Ida <[email-masked]>
Date: Thu, 30 Apr 2026 19:14:38 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Edastan haldusakti "Elutähtsa teenuse osutaja määramata jätmine  kohaliku
tee sõidetavuse tagamise teenuse osutamisel".

Lugupidamisega,

Janne Lainjärv
Juhiabi | Rakvere Vallavalitsus

 <tel:+3723295944> +372 5300 7650
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://goo.gl/maps/wR7NNe5vfPy1Ljdm9> Kooli 2, Sõmeru alevik
 <https://goo.gl/maps/wR7NNe5vfPy1Ljdm9> 44305, Lääne-Virumaa

 <http://www.rakverevald.ee/> www.rakverevald.ee

  _____

Saatja: Sigrid Alavere <[email-masked]>
Saadetud: neljapäev, 09. aprill 2026 15:42
Adressaat: Janne Lainjärv <[email-masked]>;
[email-masked] <[email-masked]>; [email-masked]
<[email-masked]>; [email-masked]
<[email-masked]>; [email-masked]
<[email-masked]>; [email-masked]
<[email-masked]>; [email-masked]
<[email-masked]>; [email-masked]
<[email-masked]>
Teema: Teehooldajate ETOks määramine/määramata jätmine

Tere

Palun ülevaadet teehooldajate ETOks määramise/määramata jätmise kohta.
Juhul, kui KOV on otsustanud teehooldajaid ETOks mitte määrata, tuleb
vormistada sellekohane haldusakt koos põhjendustega ning edastada see
ametliku kirjaga Ida Päästekeskusele aadressil  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Kohalikul omavalitsusel on kohustus ja samas ka kaalutlusõigus ETO
määramisel. Haldusmenetluse seaduse § 107 alusel toimingu õiguslik siduvus
ja kaalutlusõigus ütleb, et toiming peab olema kooskõlas õigusaktidega,
kuid lõige (2) annab õiguse kohaliku omavalitsuse üksusel toimingu
sooritamise viisi määrata oma äranägemisel, järgides kaalutlusõiguse piire
ja proportsionaalsuse põhimõtteid.

Väike-ettevõttest teehooldaja määramine ETO-ks on ebaproportsionaalne
toiming.

Küll aga ei vabasta ETO määramata jätmine KOV-i teenuse toimepidevuse
korraldamisest. Seotud kohustused, mida ETO peab täitma, tuleb sellisel
juhul täita KOV-i enda poolt.

PS! Siinkohal on oluline silmas pidada, et kui ETO jääb määramata, ei saa
ka sellele teenusele riigikaitselist ametikohta määrata.

Lugupidamisega

Sigrid Alavere

Kriisibüroo

nõunik

+372 514 9260

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

PÄÄSTEAMET

Fr. R. Kreutzwaldi 5a | 44314 Rakvere

 <https://www.paasteamet.ee> paasteamet.ee

 <https://www.olevalmis.ee> olevalmis.ee

 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee> ohutusportaal.paasteamet.ee

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

 <https://ee.linkedin.com/company/estonian-rescue-board>

 <https://www.rescue.ee/et/strateegia>