Subject: [Webdesktop: Outgoing document] Ametlik kiri - rikkumismenetlused nr 2026/0337-0341
From: "Webdesktop" <[email-masked]>
To: "Mari-Liis Kupri - KLIM" <[email-masked]>, "Kliimaministeerium info - KLIM" <[email-masked]>, "Viktoria Sitnik - KLIM" <[email-masked]>, "Triin Nymann - KLIM" <[email-masked]>, "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "Reet Kase - JUSTDIGI" <[email-masked]>, "Info - RAM" <[email-masked]>, "Virge Aasa - RAM" <[email-masked]>, "Kristo-Taavi Ruus - RAM" <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 15 Jul 2026 10:55:02 +0300

Reg. number: 15.3-4/4375-1
Reg. kuupäev: 15.07.2026

Tere

Edastame Euroopa Komisjoni Eesti Vabariigile adresseeritud ametliku kirja, 
milles juhitakse tähelepanu, et Eesti ei ole komisjoni teavitanud järgnevate 
direktiivide ülevõtmisest Eesti õigusesse:
1. Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv (EL) 2024/1203 11. aprill 2024, 
mis käsitleb keskkonna kaitsmist kriminaalõiguse kaudu ning millega 
asendatakse direktiivid 2008/99/EÜ ja 2009/123/EÜ (rikkumismenetlus 
2026/0337);
2. Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv (EL) 2024/1275, 24. aprill 2024, 
hoonete energiatõhususe kohta (uuesti sõnastatud) (EMPs kohaldatav tekst) 
(rikkumismenetlus 2026/0338);
3. Nõukogu direktiiv (EL) 2024/1499, 7. mai 2024, võrdõigusasutuste suhtes 
kohaldatavate nõuete kohta isikute võrdse kohtlemise valdkonnas sõltumata 
isiku rassilisest või etnilisest päritolust, isikute võrdse kohtlemise kohta 
tööhõive ja elukutse küsimustes sõltumata isiku usutunnistusest või 
veendumustest, puudest, vanusest või seksuaalsest sättumusest, naiste ja 
meeste võrdse kohtlemise kohta sotsiaalkindlustuse valdkonnas ning seoses 
kaupade ja teenuste kättesaadavuse ja pakkumisega ning millega muudetakse 
direktiive 2000/43/EÜ ja 2004/113/EÜ (rikkumismenetlus 2026/0339);
4. Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv (EL) 2024/1500, 14. mai 2024, 
võrdõigusasutuste suhtes kohaldatavate nõuete kohta naiste ja meeste võrdse 
kohtlemise ja võrdsete võimaluste valdkonnas tööhõive ja elukutse küsimustes 
ning millega muudetakse direktiive 2006/54/EÜ ja 2010/41/EL 
(rikkumismenetlus 2026/0340);
5. Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv (EL) 2024/2994, 27. november 
2024, millega muudetakse direktiive 2009/65/EÜ, 2013/36/EL ja (EL) 2019/2034 
seoses kesksete vastaspoolte suhtes olevatest riskipositsioonidest tuleneva 
kontsentratsiooniriski ja keskselt kliiritavate tuletistehingute vastaspoole 
riski käsitlemisega (rikkumismenetlus 2026/0341).

Palun edastage oma seisukoht komisjoni etteheidete osas hiljemalt 5. 
augustiks 2026 aadressile [email-masked].

Lugupidamisega

Katre Jaakson
EL õiguse büroo
Välisministeerium
[email-masked]