Subject: FW: Kiili vald Vaela küla Hansu, Aidamehe ja Vaela tee 59 detailplaneeringu seisukoha saamiseks
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 5 Jul 2024 09:17:14 +0300

Palun reg

From: Evely Ehrpas <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 3, 2024 2:23 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: Kiili vald Vaela küla Hansu, Aidamehe ja Vaela tee 59
detailplaneeringu seisukoha saamiseks

Tere, Krista!

Vastavalt Teie allolevale kirjale palusin teedeinseneril ära lahendada uue
Vaela tee 59 kinnistule ajutiselt planeeritava teelahenduse vertikaali,
mille järgi tuleb teemaa krunti suurendada ehk Vaela tee 55 kinnistust
lõigata veel jupp ära.

Enne, kui ma hakkan naabriga krundijagamist lahendama, palun vaadake oma
eksperdi silmaga manuses olevale joonisele peale- kas joonisel kujutatuga
on lahendatud allolevas kirjas toodud märkus?

Ette tänades ja lugupidamisega,

Evely Ehrpas

juhatuse liige

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 566 755 98

Plannum OÜ

Tartu mnt 84a, 10112 Tallinn

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 14 May, 2024 10:28
To: Evely Ehrpas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kiili vald Vaela küla Hansu, Aidamehe ja Vaela tee 59
detailplaneeringu seisukoha saamiseks

Tere,

Pöördusite Transpordiameti poole arvamuse saamiseks Kiili vald Vaela küla
Hansu, Aidamehe ja Vaela tee 59 detailplaneeringuala sademevete
ärajuhtimisele.

Edastatud materjalide hulgas on ekspertarvamus, mille kokkuvõttes on
toodud kaks lahendust, üks neist alternatiivne. Alternatiivse lahendusena
tehakse ettepanek arendusala sademevete juhtimiseks põhimaantee kraavi ja
settebasseini.

Lahendused ei kajastu graafiliselt ekspertarvamuses ega tehnovõrkude
joonisel.

Tutvunud ekspertarvamusega jääme jätkuvalt seisukohale, et riigitee
äärsetesse kraavidesse sademevete juhtimisega nõustuda ei saa
(Transpordiameti 14.02.2024 kiri nr 7.2-2/24/844-2 punkt 10). Riigitee
äärsed kraavid on mõeldud riigitee muldkeha kuivendamiseks mitte riigitee
äärsete maade kuivendamiseks/maaparandustöödeks, samuti settebasseini
rajamisel ei ole arendusala sademevete juhtimisega arvestatud.

Arendusala sademevete juhtimisega tuleb tegeleda oma kinnistutel ja
eelistatud on  lahendused, mis võimaldavad sademeveest vabaneda selle
tekkekohas, vältides sademevee reostumist. Sademeveest vabanemiseks
eelistada looduslähedasi lahendusi nagu rohealasid, viibetiike,
vihmaaedasid, imbkraave ja muid lahendusi, mis võimaldavad sademeveest
vabaneda eelkõige maastikukujundamise kaudu. Katustelt ärajuhitavat
sademevett on soovitav kasutada haljastuse hooldamisel. Potentsiaalsed
reostusallikad tuleb pinnasest isoleerida. Teede ja parklate asfaltkatte
kavandamisel tuleb eeltooduga arvestada, vajadusel pindasid vähendada.

Sademevete juhtimisel Sausti kraavi tuleb teostada riigitee aluse truubi
vooluhulkade läbilaskmisarvutused.

Samuti jäi silma, et tehnovõrkude kavandamisel ei ole aluseks võetud
Transpordiameti seisukohad. Sidekaevudest 094K12 ja F52S70_KO5 tuua
siderajatised arendusalale, nagu ka sidekanalisatsiooniga liitumispunktid.
Samuti on eksitav tingmärkides kasutada „olemasoleva veekogu“ ja
„võimaliku sademevee ühtlustusmahuti orient. asukoht“ tähistamiseks
sarnaseid tingmärke.

Planeeringulahenduse koostamisel täpsustamist tuleb kavandatava 11506
(lähiaadress 11115 Kurna-Tuhala tee, katastritunnus 30401:003:0228)
sõidutee ja jalg-ja jalgrattatee vertikaallahendus koos sademevete
juhtimisega maavajaduse määramiseks, mis on vajalik lahenduse
realiseerimise tagamiseks. Tegemist on avalikus kasutuses oleva teega ja
kergliiklusteega, mille ohutus ja toimimiseks tuleb lähtuda normidest
(kaasata teedeinsener).

Miks lahenduses hoonestusala kattub kavandatava teega?

Arvamus on antud eelkõige sademevete juhtimisele ja ei käsitle
terviklahendust.

Lugupidamisega

  Krista Einama

  Peaspetsialist

  Projekteerimise osakonna

  kooskõlastuste üksus

  tel 5862 7026