Subject: FW: Selgituse taotlus töölepingu ülevõtmise võimalikkuse kohta VÕS § 179 alusel
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 5 Aug 2026 12:50:36 +0300

Tere,

Edastame tulenevalt kuuluvusele Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeeriumile vastamiseks Sotsiaalministeeriumile
saadetud pöördumise.

Lugupidamisega

Dokumendihaldus  SOM

From: Arina Ivannikova | Legal <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 5, 2026 10:34 AM
To: Info - SOM <[email-masked]>
Subject: Selgituse taotlus töölepingu ülevõtmise võimalikkuse kohta VÕS §
179 alusel
Importance: High

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Palun Teie seisukohta järgmises tööõiguslikus küsimuses.

Olukorras, kus ettevõtte üleminekut töölepingu seaduse § 112 tähenduses ei
toimu, soovivad senine tööandja, uus tööandja ning töötaja sõlmida
kolmepoolse kokkuleppe, mille kohaselt uus tööandja võtab võlaõigusseaduse
§ 179 alusel üle kõik olemasolevast töölepingust tulenevad õigused ja
kohustused.

Sellisel juhul ei soovita olemasolevat töölepingut lõpetada ega uut
töölepingut sõlmida, vaid üksnes muuta tööandja isikut, kusjuures kõik
ülejäänud töölepingu tingimused jäävad muutumatuks.

Palun selgitada järgmisi küsimusi:

*	Kas töölepingu ülevõtmine VÕS § 179 alusel on Eesti õiguse
kohaselt lubatav juhul, kui kõik kolm osapoolt annavad selleks sõnaselge
nõusoleku?
*	Kas Teie hinnangul erineb õiguslik olukord juhul, kui mõlemad
tööandjad kuuluvad samasse kontserni või on sama isiku kontrolli all ning
töötaja töö sisu, töötingimused ja töö tegemise koht ei muutu, muutub
üksnes tööandja isik?
*	Kas töölepingu seadus välistab sellise lepingu ülevõtmise või
tuleb TLS §-des 111 ja 112 sätestatut käsitada üksnes erijuhtudena, mis ei
välista VÕS § 179 kohaldamist poolte kokkuleppel?
*	Kui tööleping antakse üle VÕS § 179 alusel koos kõigi õiguste ja
kohustustega ning tööleping ei lõpe, kas töötaja tööstaaži tuleb lugeda
katkematult jätkuvaks?
*	Kas sellisel juhul lähevad uuele tööandjale üle ka muud
töölepingust tulenevad õigused ja kohustused, sealhulgas kasutamata
põhipuhkus, konkurentsipiirangu kokkulepped ning muud töölepingust
tulenevad õigused ja kohustused?
*	Kas kirjeldatud lahendus eeldab Maksu- ja Tolliameti tööregistris
töösuhte lõpetamist ja uue töösuhte registreerimist või on võimalik
töösuhte järjepidevuse säilitamine ka registrikannete tegemisel?

Oleksin tänulik Teie seisukoha ja võimalusel ka viidete eest asjakohasele
kohtupraktikale või õiguskirjandusele.

Best regards,

Arina Ivannikova

Lawyer

Larssen CS OU

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

13 Narva road, Tallinn 10151, Estonia

Office +372.6143.090

Web  <http://larssen.ee/> larssen.ee

D I S C L A I M E R

Crowe Global is a leading international network of separate and
independent accounting and consulting firms that are licensed to use
“Crowe” in connection with the provision of professional services to their
clients. Crowe Global itself is a non-practicing entity and does not
provide professional services to clients. Services are provided by the
member firms. Crowe Global and its member firms are not agents of, and do
not obligate, one another and are not liable for one another’s acts or
omissions. © 2020 Crowe Global

C O N F I D E N T I A L I T Y   N O T I C E

We point out that the communication by e-mail via Internet is potentially
visible to or can be manipulated by third parties. The content of this
e-mail is transmitted confidentially and exclusively for the person or
entity to which it is addressed. If you are not the intended recipient of
this message or his representative, please note that any form of taking
notice, of publication, reproduction or disclosure of the content of this
e-mail is not permitted. In such case please inform us and delete the
e-mail from your computer system.

e-legal <https://larssen.legal/?lang=en>  | data protection
<https://www.larssen.ee/form/>  |
<https://www.larssen.ee/en/privacy-policy/> privacy policy |
<https://www.facebook.com/LarssenCS/> facebook |
<https://www.linkedin.com/company/larssen-corporate-services/> linkedin

 <https://www.iflr1000.com/Firm/Larssen/Profile/34248#review>