Subject: Re: Memo 22.09 kohtumiseks Sotsiaalministeeriumis
From: "anne poksi" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>, "Karmen Joller - SOM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Mon, 6 Oct 2025 15:21:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud sotsiaalminister Karmen Joller,

Eesti Nukleaarmeditsiini Selts (ENMS) toetab Eesti Radioloogia Ühingu (ERÜ) 
seisukohti, mis on ära toodud 26.09.2025 ERÜ vastuskirjas Tervisekassa 
memole.

Siinkohal pean vajalikuks mainida, et ENMS on registreeritud erialaseltsina 
alates 2004.a ning aktiivselt osalenud nukleaarmeditsiini piirhindade 
läbirääkimistel ka varasematel perioodidel. Seetõttu peame oluliseks seltsi 
kaasatust ka tulevastel nuklraarmeditsiiniteenuste piirhindade aruteludel.

Asjaolude kokkulangemise tõttu õnnestus minul siiski osaleda 22.09.2025 
toimunud sotsiaalministri kohtumisel Eesti Laborimeditsiini Ühingu ja Eesti 
Radioloogia Ühingu esindajatega.
Pean nentima, et toimunud koosolekul ei olnud kordagi juttu ega arutatud 
Tervisekassa plaani ajutiselt alandada 2026.a algusest laborimeditsiini ja 
radioloogia teenuste hindasid kuni 15%. See info leidis äramärkimist vaid 
Tervisekassa poolt saadetud memos.
ENMS on seisukohal, et teenuste rahastamise alandamine alates 2026. aasta 
algusest mõjutaks ebasoodsalt nii nukleaarmeditsiiniteenuste kättesaadavust 
kui ka kvaliteeti, kahjustades eeskätt onkoloogiliste patsientide huve.

Oleme seltsina avatud koostööks nukleaarmeditsiiniteenuste piirhindade 
nüüdisajastamise protsessis, kuid diagnostiliste teenuste piirhindade üldine 
alandamine tööprotsessi ajaks ei ole ka meie seltsile vastuvõetav.

Lugupidamisega,
ENMS juhatuse nimel
Anne Poksi, president

Kontakt Karin Kõnd-Vetevood (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 23. 
september 2025 kell 16:45:

Tere,

Edastan Eesti Laborimeditsiini Ühingule ja Eesti Radioloogia Ühingule 
Tervisekassa poolt koostatud ettevalmistatud memo, millele on lisatud toetav 
andmestik (Lisa 2 ja Lisa 3). Memo sisaldab ülevaadet Tervisekassa 
diagnostikateenuse tegevustest käesoleval kevad-suvel.

Kui ERÜ soovib, saan koostada ka Lisa 3 formaadile sarnase tabeli 
radioloogia teenuste kohta. Seda me ei ole ette valmistanud ega ette 
saatnud, kuna nüüdisajastamine ei ole alustatud. Tabeli koostamine võtab 
aega mõned tööpäevad.

Palume memole tagasisidet 7. oktoobriks.

Tegemist on töödokumendiga, mida palume kasutada vaid seltsi siseselt. 
Seltsi liikmetele jagamise vastutuse jätan seltside esindajatele.

Ette tänades,

KARIN KÕND-VETEVOOD
Spetsialist
Eriarstiabiteenus

T: 55697529
E: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
Liivalaia 36, Tallinn
    <https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw> 
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>