Subject: FW: Tallinn-Lagedi tee T6 IKÕ ja projekti erinevus teostusest
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 18 May 2026 10:15:55 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/18158-6

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Reimo Alas <[email-masked]>
Sent: Monday, May 18, 2026 9:44 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Tallinn-Lagedi tee T6 IKÕ ja projekti erinevus teostusest

Tere!

Edastan teostusjooniste digikonteinerid nii VK, gaasi kui ka side osas.
Palun hinnata lähenemist, et ei peaks hakkama projekti tagantjärgi
vormistama ning saaks seda tehtud teostusdokumentatsiooni ja uute
tehtavate IKÕ jooniste abil.

Lugupidamisega

Reimo Alas

Projektijuht

OÜ Keskkonnaprojekt

Tel +372 50 79 042

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, December 3, 2025 11:42 AM
To: Reimo Alas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Tallinn-Lagedi tee T6 IKÕ ja projekti erinevus teostusest

Tere

Palume täpsustada, kas kogu projektiga/ehitusloaga ettenähtud gaasitrass
on rajatud?

Juhul kui pole siis vb on mõistlikum ära oodata, kui gaasitrass on rajatud
ja komplektne teostusmõõdistus on olemas, et saaksime hinnata asjaolusid
komplektselt.

Juhime tähelepanu, et teostusmõõdistus peab olema komplektne ning
allkirjastatud teostusmõõdistamise eest vastutaval pädeval isikul, kellel
on ka pädevus teostusmõõdistusi allkirjastada.

Hetkel edastatud Liisa Sylvia Karu 01.10.25 edastatud gaasitrassi
teostusmõõdistus on osaline ning teostusmõõdistuse materjalide hulgas on
ainult dwg fail (fail manuses).

Lisaks ei nähtu materjalidest, mis tugevusega kaitsehülssi on kasutatud ja
samuti on antud tabeliga keeruline kokku viia projektiga ettenähtud
sügavusi. Seega palume teostusmõõdistuses kajastada ka nn pikiprofiil
rajatud gaasitrassi osas.

Palume täpsustada ja ka teostusmõõdistuse materjalides kajastada, kas
tabelis Z tähistab gaasitoru abs sügavust toru peale või toru tsentrisse?

Juhime tähelepanu, et juhul kui saame aktsepteerida antud rajatud
gaasitrassi ja rajatud tehnovõrgud jäävad rajatud kujule, sellisel juhul
tuleb möödaehitusest tulenevalt (truubi asukohas) koostada projekti uus
versioon vastavalt rajatud tehnovõrkude paiknemisele (vastavalt
teostusmõõdistusele, sügavus, asend jne). Projekti koostamisel palume
juhinduda Transpordiameti juhendist:
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel ning esitada komplektne projektlahendus
(seletuskiri, asendiplaanid, ristmeväljajoonised, pikiprofiilid, IKÕ
plaanid jne) kooskõlastamiseks.

Seletuskirjas palume selgitada ja põhjendada, miks rajati tehnovõrgud
riigitee maaüksusel erinevale asukohale võrreldes kooskõlastatud projektis
kajastatuga.

Transpordiameti kinnistule kavandatud tehnovõrkudele tuleb koostada ka
uued isikliku kasutusõiguse ala plaanid vastavalt Transpordiameti
juhendile
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara
%20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara%
20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf

Juhime tähelepanu, et tehnovõrgu omanikul tuleb Transpordiametiga sõlmida
uus kokkulepe tee maale tehnovõrkude ja -rajatiste talumiseks.

Transpordiametile saab esitada kooskõlastamiseks projektlahenduse
elektroonselt e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Lisaks juhime tähelepanu, et kasutusluba ei saa enne kooskõlastada, kui
oleme kooskõlastanud projekti ning samuti on sõlmitud uued IKÕ lepingud.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Reimo Alas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, November 26, 2025 1:17 PM
To: 'Indrek Lillepuu' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Liisa Karu' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Tallinn-Lagedi tee T6 IKÕ ja projekti erinevus teostusest

Tere!

Edastan vastavalt gaasitrassi teostusjoonisele korrigeeritud IKÕ joonised.
Palun need üle vaadata ning sobivusel IKÕ-d uuesti seadmisele suunata.

Lugupidamisega

Reimo Alas

Projektijuht

OÜ Keskkonnaprojekt

Tel +372 50 79 042

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Indrek Lillepuu < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, August 18, 2025 3:15 PM
To: Reimo Alas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; 'Laur Kõiv' <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: 'Liisa Karu' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Tallinn-Lagedi tee T6 IKÕ ja projekti erinevus teostusest

Tere,

Antud lõigus tuleb korrigeerida IKÕ ala ja seada uus ala, koos vana
tühistamisega. IKÕ seadmise organiseerimine ja kulud jäävad ehitaja kanda!

Parimate soovidega,

ENERGATE OÜ

Projektijuht

Indrek Lillepuu

Tel.5012810

Saatja: Reimo Alas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 18. august 2025 09:47
Adressaat: 'Laur Kõiv' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Indrek Lillepuu <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Koopia: 'Liisa Karu' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: Tallinn-Lagedi tee T6 IKÕ ja projekti erinevus teostusest

Tere!

Annan teada, et saime gaasitorustiku puurimise teostusjoonise, millest
tuleb välja, et projekti järgse ja tegelikult puuritud torustiku
paiknemise erinevus kõige erinevamas kohas on ca 1,7 m.

Alloleval pildil on pruun G3 projekteeritud gaasitorustik ja violetne G
puuritud torustik. Sinisega on märgitud IKÕ ala.

Tegemist on truubi  CU037081 alt läbi puurimisega.

Kas selle info valguses on vaja IKÕ-t korrigeerida? Kuidas näete, et oleks
kõige õigem toimida?

Manuses ka projekt nr OU0470 asendiplaan.

Lugupidamisega

Reimo Alas

Projektijuht

OÜ Keskkonnaprojekt

Tel +372 50 79 042

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]