Subject: FW: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 Viimsi-Rohuneeme veetorustik katend_21.04.2026
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 20 May 2026 04:56:14 +0300

Tere varahommik Anne

Palun pane see mulle täitmiseks.

Arvo

From: Marko Raid I Aquare OÜ <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 19, 2026 6:35 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Cc: Margus Magus <[email-masked]>
Subject: RE: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 
Viimsi-Rohuneeme veetorustik katend_21.04.2026

Tere

Saadan valminud projekti kooskõlastamiseks.

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, 21 April 2026 08:38
To: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Margus Magus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 Viimsi-Rohuneeme 
veetorustik katend_21.04.2026

Marko Raid

Projektijuht

Tere

Vaatasime selle tee teisi teelõike ja seal sõiduteel selline konstruktsioon 
liiv - 20cm Kf≥0,5 m/ööp; killustik fr 32/63 kiilutud 16/32 - 25 cm; AC base 
32 - 7 cm; AC 16 surf - 5 cm.

Materjalinõuded asfaldile tuleb võtta EVS 901-3:2021 tab 7, tab 9 ja nõue 
FNaCl4  peab olema täidetud kuna libedustõrjet tehakse kloriididega. Kui 
taastatakse äärekive, siis nendele samuti viide külmakindlusele. Kõikidel 
kaevuluukidel peab teemaal olema nõue D 400 (40 t).

Kaevikud, mis lähestikku  viimane asfaldikiht nn kulumiskihis (ülekate) 
omavahel kokku viia, et ei jääks tobedaid 4-5m sammuga lappe, vuuke 
sõiduteele.

1.	Kuna soovisime, et piki teed on astmed 1,0m (st liiv + kild + 2x asf=4 
m), siis nendes kohtades kus kaevikud suht lähedal võiks olla kulumiskiht 
kogu ulatuses. Risti teed nõustume astmetega 0,30 m.

2.	Kohtades kus lahtine kaevis satub truubile tuleb ette näha ka truupide 
taastamine.

Vajadusel võtke palun ühendust kui vaja midagi täpsustada.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Marko Raid I Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 13, 2026 3:04 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Laur Kõiv 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 
Viimsi-Rohuneeme tee veetorustik_16.03.2026

Tere

Saadan uuendatud asendiplaani lahenduse teie ehitusosakonnaga 
kooskõlastamiseks.

Küsimused järgmised:

1. Kuivõrd kaevikuid (millega jõuame osaliselt riigitee 
konstruktsioonikihtidesse) tekib ca 370 m lõigule küllaltki palju ja kohati 
ebakorrapärase intervalliga, siis kas Transpordiamet omab nägemust, kuidas 
läheneda katendite taastamise mahule?

2, Kas Transpordiametil võiks olla täiendavat infot antud piirkonna riigitee 
olemasoleva katendikonstruktsiooni osas? Teeregistri andmetel on 2016. a 
paigaldatud AC 16 surf kiht (4 cm) ning lisaks on infot 2000. aastal rajatud 
konstruktsioonide osas (12 surf + 32 base + lubjakillustik).

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, 17 March 2026 10:44
To: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Laur 
Kõiv <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 
Viimsi-Rohuneeme tee veetorustik_16.03.2026

Tere

Sobib kell 12.00, saatke kutse välja.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 17, 2026 10:30 AM
To: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Laur Kõiv 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 
Viimsi-Rohuneeme tee veetorustik_16.03.2026

Tere

Teede projekteerija saaks osaleda alles kell 12:00. Kas see aeg oleks sobiv?

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, 16 March 2026 13:04
To: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Laur 
Kõiv <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 Viimsi-Rohuneeme 
tee veetorustik_16.03.2026

Tere

Sobiks homme, 17 märts algusega 11.00.

Kui võimalik, saatke lühidalt märksõnad, mida soovite arutada (näit ÜVK 
asukoht, kattekonstruktsioon jne).

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 16, 2026 12:12 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Laur Kõiv 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 
Viimsi-Rohuneeme tee veetorustik_10.02.2026

Tere

Sooviks teiega kolmepoolselt (koos teede projekteerijaga) arutada lahtiste 
kaevikute ja taastamise lahendusi.

Milline aeg teile sobiks veebi koosolekuks?

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, 18 February 2026 12:51
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 
Viimsi-Rohuneeme tee veetorustik_10.02.2026

Teie 09.02.2026

Meie 18.02.2026 nr 7.1-2/26/2210-1

Marko Raid

Aquare OÜ

Esitasite Transpordiametile (TRAM) üle vaatamiseks ÜVK ehitusprojekti Aquare 
OÜ töö nr AQ25106 „Rohuneeme tee veevarustus ja kanalisatsioon“ asendiplaani 
joonise nr VKV-4-01 põhiprojekti staadiumis (edaspidi Projekt) Rohuneeme 
külas Viimsi vallas Harjumaal. Hinnangut soovisite ühisveevärgi 
ja -kanalisatsiooni torustike ja rajatiste (edaspidi tehnovõrgud) asukoha 
ning joonisel näidatud lahtiste kaevikute asukoha ja paiknemise kohta 
riigitee tee piirides ja tee kaitsevööndis, et alustada teede katendite 
taastamise projekti koostamisega.

Tehnovõrgud on kavandatud riigitee nr 11251 Viimsi – Rohuneeme tee km 
6,70-7,06 tee piirides (teemaale) ja tee kaitsevööndis. TRAM on väljastanud 
nõuded tehnovõrkude projekti koostamiseks oma kirjaga 14.04.2025 nr 
7.1-2/25/4492-2 (edaspidi Kiri; lisatud)

Käesolevaga esitame oma märkused ja nõuded projektide täiendamiseks (EhS § 
99 lg 3):

1.	Projekti Joonisel ei ole tingmärkides välja toodud tehnovõrkude ehitamine 
kinnisel meetodil – palume lisada;
2.	Võimalusel palume nihutada tehnovõrgud maksimaalselt teemaa piirile Kirja 
p 12;
3.	Kõik uued liitumispunktid (otsad) tuleb viia 2-3 m liituja kinnistu sisse 
ning liitumispunktid (näiteks MK-6, MK-7) teemaa piirile, siis ei pea 
liituja hakkama koostama riigitee, teemaa taastamise jooniseid ja sõlmima 
IKÕ lepinguid

4.	Projekti Joonisel on näidatud kontuur, kuid tingmärkides puudub – palume 
lisada – kas see on avatud kaeviku kontuur maapinnal koos nõlvusega?

5.	Kas Projektis kõikide tehnovõrkude kaevikute juures riigitee kõrval 
(vahetus läheduses) on arvestatud Kirjas esitatud nõuetega sh  tehnovõrgu 
rajamissügavuse ja mulde varisemisnurgaga (1:1) ning tööde teostamiseks 
vajaliku kaeviku põhja pindalaga?

Näiteks sõlm VS1-6 on sügavusel maapinnast 1,8 m, kuid kaeviku serv 
maapinnal ca 1,6 m kaugusel sõlme VS1-6 tsentrist?

Palume lisada kaeviku põhja kontuur ning kontuur maapinnal arvestades 
varisemisnurka 1:1.

6.	Riigitee katendi taastamisel palume arvestada:

1.	Asfaldi (kasutada, anda viide vastavalt EVS 901-3:2021), äärekivide ja 
teiste katendi materjalinõuded tuleb valida nii, et on arvestatud kloriidide 
kasutamisega ja tagatud on vastav külmakindluse nõue;
2.	Projekti näha ette (vajadusel) olemasolevate truupide ja 
liikluskorraldusvahendite taastamine;
3.	Vuugid katte kulumiskihis ei tohi sattuda rattajälge. Astmed 
katendikihtides risti riigiteega oleme nõus 0,3 m, piki riigiteed astmed 1,0 
m;

Vajadusel võtke palun ühendust. Saame läbi teams keskkonna ülaltoodud 
märkused üle vaadata.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 10, 2026 9:14 AM
To: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 
Viimsi-Rohuneeme tee veetorustik_10.02.2026

Tere

Tänud tähelepanu juhtimast. Jupp reoveekanalisatsioonitoru on ka. Manuses 
korrigeeritud tingmärkidega joonis.

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, 10 February 2026 07:03
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 
Viimsi-Rohuneeme tee veetorustik_10.02.2026

Tere

Täpsustan, projekti joonise tingmärkides reovee torustike ei kajastu – seal 
ainult veetorustikud

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Arvo Veltri
Sent: Tuesday, February 10, 2026 6:51 AM
To: [email-masked]' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 Viimsi-Rohuneeme 
tee veetorustik_10.02.2026

Marko Raid

Projektijuht

Tere

Enne kui kommenteerida Teie esitatud projekti joonist detailsemalt. On paar 
täpsustavat küsimust.

1.	Projekteerimistingimustes on 2 EHRi koodi

Kuid joonistel pole käsitletud reoveetorustiku, ainult veetorustik – palume 
selgitust;

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Marko Raid | Aquare OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 9, 2026 10:40 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Projekteerimistingimused nr 2511802/04117 - 11251 Viimsi-Rohuneeme 
tee veetorustik

Tere

Koostame AS Viimsi Vesi tellimusel ühisveevärgi ja reovee 
ühiskanalisatsiooni survetorustiku projekteerimist Rohuneeme teel lõigus 
Annuse tee – Madruse tee L2.

Torustik rajatakse valdavalt kinnisel meetodil. Seoses sellega palume 
Transpordiametilt esmast arvamust projekteeritud torustike ning avatud 
kaevikute paiknemise kohta. Lahendus on koostatud koostöös ehitustöid 
teostava ettevõttega.

Kui esitatud lahenduse osas ettepanekuid ei ole, alustab teede projekteerija 
katete taastamise projekti koostamist.

Parimate soovidega/Best Regards

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aquare OÜ

Mustamäe tee 6b

Tallinn, Harjumaa

www.aquare.ee <http://www.aquare.ee/>

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

See e-kiri ja selle lisad võivad sisaldada konfidentsiaalset informatsiooni, 
mis on mõeldud ainult kirja saajale. Kui see  kiri  ei ole mõeldud Teile, 
palun kustutage kiri  ja kõik selle koopiad. Saadetud e-kiri on 
konfidentsiaalne ning teil ei ole õigust selles sisalduvat informatsiooni 
enda huvides ära kasutada ega seda teistele osapooltele edastada.

This email and its attachments might contain confidential information, which 
is meant only for the use of the recipient. If the message is not intended 
for you, please delete it and all its copies. Note that, confidentiality 
applies to this message and you are not allowed to use the information in it 
for your own benefit, nor can you forward it to another party.