Subject: FW: RIA teenuste tasu
From: "Ilona Soolo" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "Margit Juhkam - JUSTDIGI" <[email-masked]>,Illimar Pärnamägi - JUSTDIGI <[email-masked]>
Cc: "Maarja Pariis" <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Sep 2025 14:04:20 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Keskkonnaagentuur on alates märtsist korduvalt pöördunud Teie poole allpool 
nähtava teemaga ja küsimustes, kuid ei ole siiamaani saanud õigusloome 
kujundaja seisukohta Riigi Infosüsteemi Ameti poolt pakutavate teenuste eest 
tasu küsimise osas. Tunnen jätkuvalt huvi, et kas ja kuna on oodata küsitule 
tagasisidet?

Parimate soovidega

Ilona Soolo

Jurist|Üldosakond

+372 5031234

Keskkonnaagentuur

Mustamäe tee 33 | 10616 Tallinn

6660901 | www.keskkonnaagentuur.ee  |  <https://www.ilmateenistus.ee/> 
www.ilmateenistus.ee

 <https://www.youtube.com/channel/UCyAMWZVg2a7GNIX2m__pvhA> 
<https://www.facebook.com/Keskkonnaagentuur> 
<https://www.youtube.com/channel/UCyAMWZVg2a7GNIX2m__pvhA> 
<https://www.facebook.com/eesti.ilmateenistus>

 <https://keskkonnaportaal.ee/>

From: Ilona Soolo
Sent: Tuesday, May 13, 2025 1:15 PM
To: 'Margit Juhkam - JUSTDIGI' <[email-masked]>
Subject: RE: RIA teenuste tasu

Tere

Keskkonnaagentuur ootab endiselt õigusloome kujundaja seisukohta Riigi 
Infosüsteemi Ameti poolt pakutavate teenuste eest tasu küsimise osas. Teie 
vastusest sõltub kuidas saame põhimäärusejärgse ülesande täitmist tagada.

Parimate soovidega

Ilona Soolo

Jurist|Üldosakond

+372 5031234

Keskkonnaagentuur

Mustamäe tee 33 | 10616 Tallinn

6660901 | www.keskkonnaagentuur.ee  |  <https://www.ilmateenistus.ee/> 
www.ilmateenistus.ee

 <https://www.youtube.com/channel/UCyAMWZVg2a7GNIX2m__pvhA> 
<https://www.facebook.com/Keskkonnaagentuur> 
<https://www.youtube.com/channel/UCyAMWZVg2a7GNIX2m__pvhA> 
<https://www.facebook.com/eesti.ilmateenistus>

 <https://keskkonnaportaal.ee/>

From: Margit Juhkam - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 2, 2025 3:55 PM
To: Ilona Soolo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RIA teenuste tasu

Tere

Aitäh kirja eest!

Algatuskirja saabudes uurisin, kes oleks kõige õigem meie poolt teile 
vastama, leidsin õiged inimesed, aga mingil põhjusel jäi mu edastuskiri 
mustandite kausta.

Saatsin nüüd oma kolleegidele avaliku õiguse talitusest ja digitaristu- ja 
küberturvalisuse osakonnast teie kirja edasi.

Vabandan viivituse pärast ja loodan, et meil õnnestub teile peagi tagasiside 
anda.

Tervitades

Margit Juhkam
Juhataja
Justiits- ja Digiministeerium
54410787

From: Ilona Soolo < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, April 2, 2025 1:27 PM
To: Margit Juhkam - JUSTDIGI < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: RIA teenuste tasu

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Pöördusin mõni aeg tagasi Teie poole palvega avaldada õigusloome kujundaja 
seisukoht Riigi Infosüsteemi Ameti poolt pakutavate teenuste eest tasu 
küsimise osas ja tunne huvi, et kas ja kuna on oodata küsitule tagasisidet?

Parimate soovidega

Ilona Soolo

Jurist|Üldosakond

+372 5031234

Keskkonnaagentuur

Mustamäe tee 33 | 10616 Tallinn

6660901 | www.keskkonnaagentuur.ee  |  <https://www.ilmateenistus.ee/> 
www.ilmateenistus.ee

 <https://www.youtube.com/channel/UCyAMWZVg2a7GNIX2m__pvhA> 
<https://www.facebook.com/Keskkonnaagentuur> 
<https://www.youtube.com/channel/UCyAMWZVg2a7GNIX2m__pvhA> 
<https://www.facebook.com/eesti.ilmateenistus>

 <https://keskkonnaportaal.ee/>

From: Ilona Soolo
Sent: Thursday, March 6, 2025 2:14 PM
To: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RIA teenuste tasu

Tere

Keskkonnaagentuur (KAUR) seadustas 2021 aastal enda poolt pakutavaid 
tasulisi teenuseid, mille raames avaldas JuM: „Üldine põhimõte on, et riigi 
erinevad asutused saavad oma ülesanded ja selleks vajalikud ressursid 
riigilt. Riik ise üldjuhul n-ö kommertsteenuseid ei osuta.“ . Samas 
märkisite, et riigiasutuse rahastamine peaks olema korraldatud muul viisil 
kui teiselt riigiasutuselt tema põhiülesannete täitmiseks vajalike riigi 
kogutud andmete väljastamise eest võetud tasude arvelt. Justiitsministeerium 
on seisukohal, et riigi osutatavad tasulised teenused tuleb seaduse tasemel 
selgelt ja kitsalt piiritleda, et oleks üheselt teada, kust läheb piir 
asutuse põhiülesannete ja tasuliste täiendavate ülesannete vahel.

KAUR soovib JuMi arvamust tema haldusalas tegutseva Riigi Infosüsteemi Ameti 
poolt pakutavate teenuste eest tasu küsimise osas. Nimelt on näiteks KAURi 
põhimäärusejärgne ülesanne lennumeteoroloogia teenus, mille osutamiseks 
vajame sidekanalit. RIA põhimäärus sätestab mh, et ameti ülesanne on 
riigivõrgu teenuste osutamine ning ameti kulud kaetakse riigieelarvest. RIA 
on aga seisukohal, et riigivõrgu teenuse kasutamine ei ole riigiasutustele 
ega KOV-idele kohustuslik – tegemist on piiratud subjektide ringile loodud 
võimalusega, mis on alternatiiviks turul pakutavatele samalaadsetele 
teenustele ning RIA teenuse tarbimiseks on vajalik tasulise teenuslepingu 
sõlmimine. Kas selline lahendus on kooskõlas riigi teenuste põhimõtetega? 
Sarnane küsimus on meil ka teiste Riigipilve (haldus)teenuste osas nt 
Bürokrati kasutamisele võtmise teenustasu osas.

Eelpool kirjeldatud olukord on mõneti segane ning vajaksime õigusloome 
kujundaja seisukohta, et korrektselt teemadega edasi tegeleda.

Kui käesolev teemapüstitus on õigem mõnele teisele ametnikule edastada, siis 
palume see õigele adressaadile edasi suunata.

Parimate soovidega

Ilona Soolo

Jurist|Üldosakond

+372 5031234

Keskkonnaagentuur

Mustamäe tee 33 | 10616 Tallinn

6660901 | www.keskkonnaagentuur.ee  |  <https://www.ilmateenistus.ee/> 
www.ilmateenistus.ee

 <https://www.youtube.com/channel/UCyAMWZVg2a7GNIX2m__pvhA> 
<https://www.facebook.com/Keskkonnaagentuur> 
<https://www.youtube.com/channel/UCyAMWZVg2a7GNIX2m__pvhA> 
<https://www.facebook.com/eesti.ilmateenistus>

 <https://keskkonnaportaal.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.