Subject: FW: LC4747 Tehase põik kinnisvaraarendus, Raasiku alevik, Raasiku vald, Harju maakond
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 May 2026 15:08:25 +0300

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 13, 2026 2:23 PM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: LC4747 Tehase põik kinnisvaraarendus, Raasiku alevik, Raasiku 
vald, Harju maakond

Heia!

Parandused sisse viidud.

Tehase tn 28 kinnistu omaniku KK olemas (pidin kaablitrassi tema kinnistu 
piirile natuke lähedamale tooma).

Punkt 5. ei suutnud lahendada. Pole õrna aimugi, mis seal toimub.

Loodan, et sobib.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/> 
<https://twitter.com/EnersenseAs> 
<https://www.facebook.com/enersenseestonia> 
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

From: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 12, 2026 12:47 PM
To: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC4747 Tehase põik kinnisvaraarendus, Raasiku alevik, Raasiku 
vald, Harju maakond

Tere

1.	Nõustume, aga palun projekti seletuskirjas ja asendiplaanil välja tuua, 
kust toimub ehitusaegne ja ehitusjärgne juurdepääs. Palun ka Tehase 28 
omaniku nõusolekut juurde.
2.	Ära palun näita siia seda juurdepääsu, ristumiskoha projektis seda ka 
pole.

3.	Lisa palun ka alajaama kaugus sõidutee servast.
4.	Teemaal kulgemist ei ole, on ainult ristumine ja kaitsevööndis kulgemine, 
palun vaata KM- nrid üle. Lisa siia ka kaitsetoru tugevus 1250N.

5.	Sellest truubist ei saa aru, kui kaugele see ulatub ja kas SK toru sinna 
ei ulatu? JJT projektis peaks kulgema SK toru?

6.	Lisa seletuskirja ka puuriimistehnoloogia, et mitu puurimist jne sh 
kasutad kivistuvat segu jne…
7.	Lisa, et riigiteemaal on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist 
keelatud.

Ikka head

Elliko

From: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 11, 2026 4:07 PM
To: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: LC4747 Tehase põik kinnisvaraarendus, Raasiku alevik, Raasiku 
vald, Harju maakond

Tere Elliko!

ELV seisukoht allpool. Mis arvad?

Päikest

Sander

From: Karl Robin Rimm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 11, 2026 4:00 PM
To: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: LC4747 Tehase põik kinnisvaraarendus, Raasiku alevik, Raasiku 
vald, Harju maakond

Hei

Proovi TRAM-ga kooskõlastada sellist lahendust, et läbisõit toimub Tehase 
tee 28 kinnistul olevat teed. Vaatan kaardilt, et arendusalale on samuti 
mööda toda teed sõidetud. Tehase tee 28 kinnistu omanikult ka kooskõlastus. 
Kui see ei sobi neile, vaatame edasi.

Parimat

Karl Robin Rimm
Projektijuht

Elektrilevi OÜ
+372 5388 4750 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <https://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

  _____

From: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, 11 May 2026 13:12
To: Karl Robin Rimm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: LC4747 Tehase põik kinnisvaraarendus, Raasiku alevik, Raasiku 
vald, Harju maakond

EXTERNAL EMAIL: Do NOT click links and open attachments unless you recognize 
the sender and know the content is safe.

Hei!

Sain Tehase tn projektiga seoses TRAMilt sellise tagasiside… allpool.

Hetkeseisuga puudub teedeprojekt, kus on kajastatud juurdepääs 
komplektalajaamale. Arendaja on vaid lahendanud teeprojekti, mis viib sinna 
arenduse tänavale.

Kas Sul on varem selline olukord olnud ning kuidas võiks seda lahendada?

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/> 
<https://twitter.com/EnersenseAs> 
<https://www.facebook.com/enersenseestonia> 
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

From: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 11, 2026 1:05 PM
To: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC4747 Tehase põik kinnisvaraarendus, Raasiku alevik, Raasiku 
vald, Harju maakond

Hei

Oled nüüd puhkuselt tagasi, kirjutan Sulle kohe murekohaga😊

Projektis ei ole välja toodud, kust toimub materjalide transport ning kuidas 
tagatakse hilisem sõidukitega juurdepääs komplektalajaamale. Kuigi 
detailplaneering näeb alajaama rajamist ning juurdepääsu sellele, ei ole 
Transpordiametiga seni kooskõlastatud juurdepääsutee rajamise 
projektlahendust. Ühtlasi oli DP kooskõlastuses, et Transpordiamet ei võta 
endale kohustusi planeeringuga seotud rajatiste väljaehitamiseks.

TRAM-i ja Elektrilevi koostöökokkuleppe kohaselt peab kavandatavatele 
alajaamadele aga olema tagatud ka sõidukitega juurdepääs.

Kuni juurdepääsutee teema ei ole selge ja TRAM-ga kooskõlastatud, ei ole 
võimalik antud elektriprojektiga edasi liikuda.

Ikka head

Elliko

From: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 13, 2026 1:52 PM
To: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC4747 Tehase põik kinnisvaraarendus, Raasiku alevik, Raasiku 
vald, Harju maakond

Hei!

Kirjutan seoses Tehase põik projektiga.

Muutsime lahendust ning saadan uuesti kooskõlastamiseks.

Päikest

Sander

From: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 5, 2026 11:48 AM
To: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC4747 Tehase põik kinnisvaraarendus, Raasiku alevik, Raasiku 
vald, Harju maakond

Tere Sander

Sinu poolt kavandatud trassivaliku asukoht ei ole sobiv, kuna elektrikaabli 
rajamine selles asukohas kahjustaks riigitee nr 11317 Raasiku Elektri tee 
katendikonstruktsiooni. Seetõttu ei ole Transpordiametil võimalik teha 
erisusi ega lubada elektrikaabli rajamist ilma, et kvalifikatsiooni ja 
pädevust omav insener ei koostaks teeprojekti.

Juhime tähelepanu, et ehitusseadustiku (edaspidi EHS) § 92 lg 6 kohaselt on 
riigitee riigile kuuluv tee, mille omaniku ülesandeid täidab Transpordiamet. 
Teemaa on eelkõige ette nähtud riigitee ja selle rajatiste paiknemiseks. 
Teemaa kasutamine muudel eesmärkidel on võimalik üksnes vaba teemaa 
olemasolul ning Transpordiameti nõusolekul.

Tehnovõrkude kavandamisel riigitee piires tuleb lähtuda Transpordiameti 
juhendist „Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale kavandamisel“. Riigile 
kuuluvale transpordimaale tehnovõrgu rajamine peab olema põhjendatud ning 
kaaluda tuleb ka alternatiivseid lahendusi väljaspool teemaad. Juhendi 
punkti 2.5.3 kohaselt tuleb teekonstruktsioone puudutavate kaevetööde korral 
koostada tehnovõrgu ehitusprojekti koosseisus ka teekonstruktsioonide 
taastamise projekt (teeprojekt).

Riigitee teekatendi konstruktsiooni taastamise projekteerimisel tuleb 
lähtuda määrusest „Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“ (MKM 09.01.2020 
määrus nr 2), tee ehitamise kvaliteedinõuetest ja projekteerimisnormidest 
(EhS § 96 lg 3, § 99 lg 4) ning Transpordiameti juhenditest. Avalikult 
kasutatavatel teedel projekteerimiseks ja ehitamiseks on nõutav vastava 
tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24).

Tulenevalt eelnevast, tagastame taotluse ja palun leida alternatiivne ning 
sobivam lahendus. Juhul kui see ei ole võimalik, tuleb elektriprojekti 
koosseisus kavandada ka teekatendi taastamine teeprojekti alusel.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, February 25, 2026 1:59 PM
To: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: LC4747 Tehase põik kinnisvaraarendus, Raasiku alevik, Raasiku vald, 
Harju maakond

Hei!

Edastan kooskõlastamiseks LC4747 elektriliitumiste projekti.

Tegu siis Raasiku alevikus asuva Tehase põik kinnistute 
kinnisvaraarendusega. Nende tarbeks on planeeritud uus alajaam, mõned 
elektriliitumised.

Töömaa asub nii 11317 Raasiku-Elektri tee teemaal, kinnistul kui ka 
kaitsevööndis.

Tegu on suhteliselt keeruka lahendusega, kuna meil on vaja muhvida 
keskpingekaabel täpselt asfaldi all (mujal pole sobivaid kohti, kus 
keskpingemuhv teostada kuna muhvid peavad paiknema sirgel). Seega peame 
asfalti lõikama, olemasoleva keskpingekaabli üles leidma ning teostama 2 
jätkumuhvi. Seejärel liigume muhvikohtadest kinnisel meetodil Tehase tee 28 
kinnistule ning sealt edasi planeeritavasse alajaama.

Dokud manuses ja jään tagasisidet ootama 😊.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/> 
<https://twitter.com/EnersenseAs> 
<https://www.facebook.com/enersenseestonia> 
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.