Subject: Küsimus kaubamärgi eksponeerimise koha
From: "Helen Rohtla" <[email-masked]>
To: "Patendiamet" <[email-masked]>
Cc: "Diana Lints" <[email-masked]>
Date: Thu, 25 Jan 2024 03:18:30 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Patendiameti esindaja

TTJA on koos Eesti Hasartmängu korraldajate liiduga (EHKL) üle vaatamas ja
ajakohastamas hasartmängu reklaami juhendit. Selle käigus tõstatas EHKL
küsimuse kaubamärgi eksponeerimise õiguse kohta.

Reklaamiseaduses § 292 lg 1 kohaselt käsitatakse hasartmängu reklaamina
nii hasartmängu, hasartmängukorraldaja kui ka mängukoha reklaami. TTJA
tõlgendab viidatud sätet selliselt, et kui välireklaamikandjal, nt
bussipeatuses, on avalikustatud hasartmängukorraldaja kaubamärk, siis on
tegemist hasartmängukorraldaja reklaamiga ning täidetud peavad olema RekS
§-s 292 sätestatud piirangud. Näiteks peab hasartmängu (sh
hasartmängukorraldaja) reklaam RekS § 292 lg 4 kohaselt sisaldama
hoiatavat teksti „Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga.
Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge
reeglitega ja käituge vastutustundlikult!”.

Antud tõlgenduse osas on EHKL eriarvamusel, leides, et reklaamiseaduse
selline tõlgendus on liialt piirav ning ei taga vabadust ettevõtjal oma
kaubamärki kasutada.

Eeltoodu kohta palume Patendiametil anda hinnang, kas kaubamärgiõigus
annab kaubamärgi kasutamisele sellise kaitse, et kaubamärgi
eksponeerimisel reklaamikandjal või avalikus kohas, ei saa nõuda
kaubamärgiga koos kohustusliku hoiatava teksti esitamist ehk
reklaamiseaduse nõude täitmist?

Lugupidamisega

Helen Rohtla

Infoühiskonna talituse juhataja

620 1737 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee  Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve
Amet

Endla 10A, 10122 Tallinn