Subject: Teabenõue
From: "Tiit Soorm" <[email-masked]>
To: "Transpordiameti klienditugi" <[email-masked]>
Cc: "Tonis Lepp" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Armin" <[email-masked]>
Date: Tue, 19 May 2026 09:38:59 +0300

Tere päevast,

Koolitusorganisatsioonid opereerivad õhusõidukeid vastavalt Part-NCO, mille 
punkt NCO.GEN.135 nõuab, et õhusõiduki pardal oleks ajakohased ja sobivad 
lennunduskaardid.

(NCO.GEN.135 Documents, manuals and information to be carried (10) current 
and suitable aeronautical charts for the route area of the proposed flight 
and all routes along which it is reasonable to expect that the flight may be 
diverted;)

Viimane VFR kaardi trükivariant on 18.aprillist 2024, mille tiraaž on läbi 
müüdud. Lennukis olevad kaartid kuluvad, on nende seisukord siiski veel 
rahuldav. Samas lennukoolidel on VFR kaardid kulumaterjal, mida kasutakse 
nii koolituse käigus, nii klassiruumis ja loomulikult lendude ajal. Seetõttu 
on kaartide varud lõppenud, mille tõttu on raskendatud õpilaste koolitus.

Lisaks, peab kindlasti mainima ka lennuohutuse probleeme, mis tulenevad 
ajakohaste kaartide puudumisest õhusõidukite pardal.

Paluks selgitada, miks ei ole uuendatud ja trükitud uusi VFR kaarte. Sooviks 
teada, millal saabub müüki uus VFR kaardi trükk.

Lugupidamisega,

Tiit Soorm

Ohutusjuht

Nordic Aviation Academy

Mobiil +372 56203179