Subject: Tsiviilasja nr 2-20-6673
From: Olavi-Jüri Luik | WIDEN <[email-masked]>
To: "Astrid Asi" <[email-masked]>
Cc: "hmktallinn menetlus" <[email-masked]>
Date: Sun, 24 Sep 2023 15:46:54 +0300

Lp Harju Maakohtu esimees Astrid Asi!

Vastasite mulle 14.08.2023, et Teie arvates tsiviilasja nr 2-20-6673
menetlus ei seisa (vt manust).

Teie kiri oli viimane tagasiside Harju Maakohtult seoses antud tsiviilasja
menetlemisega. Kohus pole pidanud seejärel vajalikuks teha mistahes
toiminguid. Olen eelnevalt korduvalt ja korduvalt teinud kohtule päringuid
menetluse viibimise kohta ja esitanud menetluse kiirendamise taotluse,
kuid konkreetse kohtuasja menetlus ei paista olevat Harju Maakohtu jaoks
oluline.

Antud suhteliselt lihtsas asjas on hagi esitatud 07.05.2020 ehk siis 3
aastat 4 kuud ja 17 päeva tagasi. Selline kohtumenetlus, kus kohus ei tee
ülipikkade perioodide jooksul mingeid toiminguid, ei vasta mingil juhul
TsMS §-le 2: Tsiviilkohtumenetluse ülesanne on tagada, et kohus lahendaks
tsiviilasja õigesti, mõistliku aja jooksul ja võimalikult väikeste
kuludega.

07. novembril 2022 edastas kohus menetlusosalistele kirja, milles
selgitas, et kohtuotsus tehakse teatavaks hiljemalt 02. detsembril 2022.
Sellele järgnevalt lükkas kohus kohtuotsuse teatavaks tegemist edasi kahel
korral, andes viimati menetlusosalistele 20. detsembril 2022 teada, et
kohtuotsus tehakse teatavaks 13. jaanuaril 2023. Harju Maakohtu 13.
jaanuari 2023 kohtumäärusega tühistas kohus kohtuotsuse avalikult
teatavaks tegemise aja ning uuendas asja arutamist eelmenetluse
staadiumis. Ka kohtuotsuse mittetegemine (kohtu lubatu vastaselt) ja
sisutu asja arutamise uuendamine (koos eelviidatud 2023 aastal sisuliselt
asjaga mitte tegelemine) viitab tegelikult soovimatusele antud asi
mõistliku aja ja mõistlike kuludega lahendada.

Minu välismaine klient esitab järjepidevalt küsimusi, et kuidas on
võimalik, et Eesti Vabariigi kohus sisuliselt ignoreerib asja menetlust:
mul puuduvad vastused.

Palun veelkordselt kohtu kaasabi, et see kohtuasi ei jääkski lõputult
seisma.

Lugupidamisega,

OLAVI-JÜRI LUIK, PhD (Law)
vandeadvokaat • partner
attorney at law • partner

Advokaadibüroo LEXTAL • Law Firm LEXTAL
Rävala pst 4 • Tallinn 10145 • Estonia
tel +372 640 0250 • mob +372 50 97 543 • fax +372 640 0260
 <mailto:[email-masked]> [email-masked] •
<http://www.lextal.ee/> www.lextal.ee

 <https://www.facebook.com/kindlustusadvokaat>
Facebook.com/kindlustusadvokaat

CONFIDENTIALITY NOTE. The information transmitted by this e-mail is
confidential and can be used only by its intended recipient.