Subject: Töötasu arestimise skeem
From: "Annely Gede" <[email-masked]>
To: "[email-masked]"
Date: Thu, 3 Apr 2025 14:42:51 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördusin oma küsimusega Tööinspektsiooni poole, et saada vastuseid
töötasu arestimise skeemi osas. Sealt paluti, et pöörduksin
Justiitsministeeriumi poole vastava selgitustaotlusega. Seega pöördun Teie
poole ning soovin küsida täpsustusi töötasu arestimise skeemi osas.
Seaduses on mitmeid erinevaid nüansse ning soovin teada, millist valemit
praktikas kasutatakse, et töötaja palgast korrektne kinnipidamisele kuuluv
summa välja arvutada.

Eelkõige soovin selgitust järgnevates küsimustes:

1.	Kuidas on rakendatud palga alammäär ja ülalpeetavate arv valemis?
2.	Kas on olemas konkreetne valem, mida saaks kasutada
kinnipidamisele kuuluva summa leidmisel?

Küsin täpsustusi, sest skeemid, mis on jagatud näiteks
<https://vilippus-kutsmei.ee/vilippus/index.php?page=content&tag=scheme>
Tallinna kohtutäitur Elin Vilippus kodulehel ja
<https://kpkoda.ee/kohtutaiturid/tootasu-arestimise-skeem/> Töötasu
arestimise skeem - Kohtutäiturite ja Pankrotihaldurite Koda omavahel ei
klapi. Seega võib tekkida olukord kus töötajale on ebakorrektne
kinnipidamine tehtud.

Loodan, et saate mind antud küsimusega aidata.

Heade soovidega

Annely Gede

Konsultant

OIXIO Digital AS

Veskiposti 2/1, Polaris maja  |  10138 Tallinn  |  Eesti

Soola 8  |  51014 Tartu  |  Eesti

M +372 5309 7099

 <http://www.oixio.eu> www.oixio.eu