Subject: [DKIM katki] Päring seoses Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse muutmise seaduse eelnõuga
From: Kersti Rannamäe (ETL) <[email-masked]>
To: "Kliimaministeerium info - KLIM" <[email-masked]>, "Andres Sutt - KLIM" <[email-masked]>
Cc: "info - MKM" <[email-masked]>, "Info - SOM" <[email-masked]>,Regionaal- ja Põllumajandusministeerium <[email-masked]>,Kadi Kõiv - MKM <[email-masked]>,Madis Pärtel <[email-masked]>
Date: Fri, 10 Jul 2026 13:41:17 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

HOIATUS! See e-kiri võib olla liba-, õngitsus- või pahaloomuline, kuna on
saadetud asutusest, kus meiliserver on vigaselt seadistatud.
Rohkem infot: KKK | teenusveeb <https://teenused.rit.ee/et/kkk>  -> E-post
ja kalender.

Pöördumine

Soovime küsida selgitusi seoses Keskkonnamõju hindamise ja
keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse muutmise seaduse eelnõu menetlusega ning
küsida selgitusi uuringu „Olulise kliimamõju määratlemine kliimamõju
hindamise lihtsustamiseks KMH ja KSH protsessides“ kohta.

Palume selgitada:

*	Kas nimetatud uuring on Keskkonnamõju hindamise ja
keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse muutmise seaduse vaatest osa selle
ettevalmistamisest või kujutab endast eraldiseisvat järgmist etappi, mille
tulemusi on kavas kasutada loamenetluste või kliimamõju hindamise nõuete
kujundamisel?
*	Millises etapis on uuring praegu ning milline on selle edasine
menetlus? Uuring oli Kliimaministeeriumi veebilehel avalikult kättesaadav
juuni esimesel poolel, kuid praeguseks ei ole me seda enam sealt leidnud.
Kas uuring on eemaldatud ajutiselt ning millal on kavas see uuesti
avalikustada? 16.06.2026 toimunud Riigikogu Keskkonnakomisjoni avalikul
istungil andis Kliimaministeeriumi esindaja lubaduse, et toimub antud
uuringu avalik tutvustus. Millal see plaanis on?
*	Kuidas hakkab antud uuring mõjutama KMH protsesse, kuna on
otseselt loodud vastavalt uuringu pealkirjale just KMH ja KSH jaoks? Kas
praeguse eelnõu menetluses on arvestatud antud uuringuga, sest uuring
valmis juba jaanuaris 2026 ehk enne KeHJS eelnõu esitlemist?

Palume Teie selgitusi eeltoodud küsimustes ning täname juba ette vastuse
eest.

Lugupidamisega

Eesti Turbaliit MTÜ nimel

Kersti Rannamäe

Nõunik/Advisor

Tel/Ph +372 52 65 165

Eesti Turbaliit

Estonian Peat Association