Subject: Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi tagasiside: EL pilvetehnoloogiate ja tehisaru arendamise määrus (CADA)
From: Evelin Tõnisson - MKM <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "Erik Janson - JUSTDIGI" <[email-masked]>, "Allan Allmere - JUSTDIGI" <[email-masked]>,Sandra Kaljumäe - JUSTDIGI <[email-masked]>
Cc: "Silver Tammik - MKM" <[email-masked]>,Maria Alajõe - MKM <[email-masked]>, "Age Inkinen - RK" <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Jul 2026 15:58:54 +0300

Tere!

Saadan teile Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi tagasiside EL
pilvetehnoloogiate ja tehisaru arendamise määrusele (CADA).

Tegime paar ettepanekut tagasiside vormil ning lisaks toome välja ka
selgitustega ettepanekud manuses olevas dokumendis.

Eelnõu sisaldab meetmeid EL pilve- ja tehisaruvõimekuse arendamiseks ning
sätestab teatud nõuded pilve- ja tehisaruteenuste kasutamisele EL
asutustes ja liikmesriikide avalikus sektoris.  Lühidalt toome
ettepanekutes välja, et CADA rakendamisel tuleb tagada kõigi ELi
liikmesriikide ettevõtjatele võrdne ja mittediskrimineeriv juurdepääs
taristule, meetmetele ning rahastusvõimalustele, sealhulgas geograafiline
tasakaal ja VKEde osalemine strateegilistes projektides. Pilve ja
tehisintellekti suveräänsuse hindamise raamistik peab põhinema
objektiivsetel, riskipõhistel, tehnoloogianeutraalsetel ja
proportsionaalsetel kriteeriumidel, vältides põhjendamatuid
turupiiranguid. Samuti ei tohi CADAga kaasneda ettevõtjatele, eriti
VKEdele, uusi dubleerivaid kohustusi ega ebaproportsionaalset
halduskoormust.

Loodan, et saate meie ettepanekutega arvestada. Soovime järgmises faasis
tutvuda ka kaasatud huvirühmade ettepanekutega ning kavandatava
seletuskirja eelnõuga.

Head

Evelin

	Evelin Tõnisson
vanemnõunik (majandusküsimused)
EL ja rahvusvahelise koostöö osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 625 6353  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.mkm.ee> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn