Subject: Ed: Toetuskiri Riigikantselei innomeetme projektile
From: "Leena Albreht" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Oct 2024 17:06:24 +0300

Palun registreerida

Saatja: Siim Reinla <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 21. oktoober 2024 16:45
Adressaat: Leena Albreht <[email-masked]>
Teema: Toetuskiri Riigikantselei innomeetme projektile

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Viimsi Vallavalitsus on Riigikantselei avaliku sektori innovatsioonifondi
meetmesse (lisainfo:
https://www.riigikantselei.ee/avaliku-sektori-innovatsioon) koostamas
projekti taotlust mille eesmärk on töötada välja ning katsetada väikese
mahulisi reovee reovee puhastus- ja taaskasutussüsteemi. Täpsemalt soovime
projekti raames rahastuse korral töötada välja reovee puhastus- ja
taaskasutussüsteemi mida sobiks kasutada piirkondades kuhu ei ole

majanduslikult otstarbekas ühisveevärgi- ja kanalisatsiooni võrgustiku
(ÜVK) rajada, kuid samas esineb piirkonnas piisavalt kõrge hoonestuse
tihedus, et on mõistlik rajada üks reovee puhastuse süsteem mitme
majapidamise peale. Ehk siis projekti tulemusel võiks tekkida lahendus mis
sobivatel tingimustel võiks vahetada välja üksikelamute
reoveekogumismahutid või väikepuhastid. Tänaseks päevaks on Riigikantselei
kinnitanud meile, et nende vaatest võiks olla tegemist olulise projektiga
kuid meil soovitati võtta ühendust ka Terviseametiga, kuivõrd projekti
strateegiline eesmärk võib kattuda Teie huvidega. Nimelt meie poolt
pakutava lahenduse laialdase kasutuselevõtu korral oleks võimalik vältida
reovee leket keskkonda ja põhjavette, kui erakinnistul olemasolev
väikepuhasti on halvasti hooldatud, rääkimata sellest kui
reoveekogumismahuteid pumbatakse tühjaks keskkonda. Keskkonda ja
põhjavette jõudev reovesi on omakorda ka terviserisk kuivõrd tavaliselt
need majapidamised kes ei ole liitunud ÜVK süsteemiga võtavad oma joogivee
sellest samast kohast kuhu imbub nende reovesi mis ei pruugi olla nõuetele
vastava kvaliteediga. Lisaks ei kohaldu Sotsiaalministri 08.09.2023
määruse "joogivee kvaliteedi- ja kontrollinõuded ja analüüsimeetodid ning
tarbijale teabe esitamise nõuded" nõuded isiklikule veevärgile kust
võetakse vett alla 10m3 ööpäevas või mida kasutab vähem kui 50 inimest.

Kuivõrd Riigikantselei leidis, et antud projekt oleks Terviseameti vaatest
relevantne siis ma küsiksin, et kas Terviseamet oleks nõus sellisele
projektile andma toetuskirja? Kui Te olete nõus siis me valmsitaksime ette
toetuskirja põhja ning edastaksime selle Teile. Alternatiivselt oleks huvi
korral võimalik olla ka projekti partner, kelle tegevus piirduks nõuandva
ning ülevaatava rolliga.

Loodetavasti kirjutasin õigele osakonnale, kui ei siis palun andke teada
või kui oskate võite saata ka kirja õigele osakonnale. Kahjuks on meil
muidugi antud asjaga kiire, kuivõrd taotluste esitamise tähtaeg on
31.10.2024.

Lugupidamisega

Siim Reinla
taristu projektijuht
ehitus- ja kommunaalosakond
Viimsi Vallavalitsus
+372 5626 6190  |  <http://www.viimsi.ee/> www.viimsi.ee