Subject: Pöördumine
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Thu, 10 Apr 2025 18:25:59 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	

Va.     Sotsiaalminister Karmen Joller
10.04.2025                                                         
Meedias esinedes olete andnud teada nõuandva kogu moodustamisest
eesmärgiga saada süsteemne vaade ning et kõik osapooled meditsiinis
oleksid kaasatud. Samuti on Teie sõnavõttudest jäänud kõlama, et olulist
tähelepanu tuleks pöörata arstiabi kvaliteedile.

Algatus kaasata erinevaid osapooli ning kvaliteedi fookuses hoidmine on
kiiduväärt, tagamaks tervishoiuteenuste efektiivne viimine abi vajava
patsiendini, järgides samal ajal, et meditsiiniteenus oleks patsiendi
jaoks ohutu ning eesmärgipärane.
Praegu olete kaasanud nõuandvasse kogusse arstid ja õe. Meditsiinisüsteem
on tervik ning arstide ja õdede kõrval töötavad ka olulised
tervishoiuspetsialistid, kelle roll patsiendi raviprotsessis on suure
väärtusega. Nii on olulisel kohal ka tervishoiutöötajaga võrdsustatud
logopeedid, kes osutavad ravi nii iseseisvalt, haiglates kui ka
erasektoris.

Palume võimalust kaasata nõuandvasse kogusse ka meditsiinisüsteemis
töötavate logopeedide esindaja(d). Meie kogemused patsientidega on välja
toonud olulised parendust vajavad kohad, mille lahendamisel hoitaks kokku
nii inim- kui rahalisi ressursse, mis praegust tervishoiu kriitilist seisu
arvesse võttes võiks olla oluline. Oleme seisukohal, et logopeedide
esindaja(te) kaasamine annaks süsteemse vaate kujundamisele lisaväärtust.
Eesti Kliiniliste Logopeedide Kutseliidu (EKLK) esindajad on heal meelel
valmis koostööks Sotsiaalministeeriumiga ning panustama Eesti
meditsiinisüsteemi kujundamisse ja strateegiate väljatöötamisse. 

Lugupidamisega
Heidi Tuul

Eesti Kliiniliste Logopeedide Kutseliit
juhatuse liige

                                    e-mail: [email-masked] 
                                    https://www.eklk.ee