Subject: [DKIM katki] FW: Eelnõu edastamine: „Ravikindlustuse seaduse ja teiste seaduste muutmise seadus (abivahendite ja meditsiiniseadmete reform)“
From: "Kaia Palumaa - TERESA" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: "Mare Toompuu" <[email-masked]>
Date: Fri, 10 Jul 2026 11:22:47 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

HOIATUS! See e-kiri võib olla liba-, õngitsus- või pahaloomuline, kuna on
saadetud asutusest, kus meiliserver on vigaselt seadistatud.
Rohkem infot: KKK | teenusveeb <https://teenused.rit.ee/et/kkk>  -> E-post
ja kalender.

Lugupeetud Kadri Mets,

Teresa Abivahendikeskus on Tervisekassa olemasolev lepingupartner, kes
müüb Tervisekassa soodustusega kateetreid, uriinikotte, ortoose ja
kompressioonsukki. Lisaks müüme SKA süsteemi kaudu inkontinentsitooteid,
liikumistarvikuid (ratastoolid, rulaatorid, rollerid, käimisraamid) ning
hooldustooteid (meditsiinilised voodid, madratsid, vannitoa abivahendid
nagu potikõrgendused ja käetoed).

Oleme seega mõlemas süsteemis aktiivne partner ja tunneme nii Tervisekassa
kui ka SKA süsteemi toimimist igapäevase töökogemuse põhjal. See annab
meile laiapõhjalise ja ülevaatliku pildi kavandatava reformi praktilistest
mõjudest.

Toetame reformi üldist eesmärki – kahe paralleelse süsteemi ühendamine on
põhjendatud ja vajalik. Ühtne loetelu, digitaalne meditsiiniseadme kaart
ja selgemad hüvitamistingimused lihtsustaksid nii meie tööd kui ka
klientide teekonda. Samas toob eelnõu kaasa mitmeid süsteemseid probleeme,
mis vajavad lahendamist enne seaduse vastuvõtmist. Esitame alljärgnevalt
oma seisukohad ja küsimused:

  _____

1. Hinnakokkuleppe mehhanism mitme levitaja korral – lahendamata probleem
ja konkurentsiõiguslik risk

Eelnõu § 48² lõige 3 sätestab, et hinnakokkuleppe ettepaneku teeb tootja,
tootja volitatud esindaja või levitaja. Eelnõu ei lahenda aga olukorda,
kus sama toodet toob Eesti turule mitu sõltumatut levitajat.

Meie praktilise kogemuse põhjal on see väga levinud olukord.
Inkontinentsitooteid, rulaatoreid, käimisraame, vannitoa abivahendeid ja
paljusid teisi tooteid müüvad Eesti turul mitmed ettevõtted samaaegselt.
Tekib küsimus: kes sõlmib hinnakokkuleppe ja mis tingimustel?

Näeme kolme probleemset stsenaariumi:

*	Esiteks, kui Tervisekassa lähtub odavaimast pakkumisest, võib meie
sisseostuhind olla kõrgem kui konkurendi pakutud hinnakokkuleppehind.
Oleme sunnitud kas kahjumiga müüma või tootest loobuma, isegi kui pakume
kliendile paremat teenust – näiteks erialast nõustamist, kohandamist,
kojuvedu, paigaldust ja järelteenindust – mis on abivahendite puhul sageli
sama oluline kui toode ise.
*	Teiseks, kui iga levitaja sõlmib eraldi hinnakokkuleppe samale
tootele erineva hinnaga, läheb see vastuollu piirhinna arvutamise
loogikaga, kus piirhind tuleneb odavuselt teise toote hinnast.
*	Kolmandaks, kui levitajad peavad omavahel koordineerima, kes mida
registreerib ja mis hinnaga läbirääkimisi peab, tekib tõsine
konkurentsiõiguslik risk. Konkurentsiseaduse § 4 keelab konkurentide
vahelised kokkulepped, mis mõjutavad hindu. Kui riik loob süsteemi, mis
sisuliselt sunnib levitajaid sellist koordineerimist tegema, võib see olla
konkurentsiõiguslikult problemaatiline – ka siis, kui koordineerimine
toimub riigi survel, mitte ettevõtete omaalgatusel.

Palume ministeeriumil selgitada:

*	Kuidas toimib hinnakokkuleppe sõlmimine olukorras, kus sama toodet
toob mitu sõltumatut levitajat?
*	Kas Tervisekassa sõlmib kokkuleppe iga levitajaga eraldi või
ainult ühe esindajaga?
*	Kuidas on tagatud, et süsteem ei sunni levitajaid tegevusele, mis
sarnaneb kartellile?
*	Palume ministeeriumil taotleda Konkurentsiametilt kirjalik hinnang
kavandatud mehhanismi konkurentsiõiguslikule kooskõlale.

Juhime tähelepanu, et sarnane olukord on tekkinud Leedus, kus
Konkurentsinõukogu määras 2022. aastal 72,6 miljoni euro suuruse trahvi
Leedu Apteekide Assotsiatsioonile ja kaheksale ettevõttele keelatud
kokkuleppe eest kompenseeritavate ravimite juurdehindluste
koordineerimisel. Oluline on märkida, et koordineerimine toimus Leedu
Tervishoiuministeeriumi palvel – riik palus esitada ühised majanduslikult
põhjendatud ettepanekud. Vaatamata sellele leidis Konkurentsinõukogu, et
tegemist oli konkurentsiõiguse rikkumisega. Kuigi esimese astme kohus
trahvi 2026. aasta juunis tühistas, on asi endiselt kohtuvaidluse all. See
näitab ilmekalt, et riigi survel toimuv levitajate koordineerimine ei
pruugi olla konkurentsiõiguslikult ohutu. Palume Eesti ministeeriumil seda
pretsedenti arvestada ja tagada, et kavandatav hinnakokkuleppe mehhanism
ei sea Eesti ettevõtteid sarnasesse õiguslikku riski.

  _____

2. Hinnakokkulepped kriisiolukorras – süsteemne risk meie
tootekategooriate lõikes

Eelnõu § 48² lõige 2 punkt 5 sätestab, et kui pooled ei jõua hinnamuutuses
kokkuleppele, peab levitaja toodet senistel tingimustel kättesaadavaks
tegema. See tähendab sisuliselt, et levitajat saab kohustada müüma alla
omahinna seni, kuni Tervisekassa otsustab hinna tõstmist lubada.

Meie tootekategooriad on kriisidele eriti haavatavad, ja seda mitmel
põhjusel:

*	Tarneahelahäire, valuutakursi muutus või toorainekriis võib tõsta
sisseostuhindu üleöö märkimisväärselt. COVID-19 perioodil kogesime seda
otseselt.
*	Ratastoolid, rulaatorid ja käimisraamid sisaldavad metalli ja
elektroonikat, mille hinnad on viimastel aastatel olnud väga volatiilsed.
Ukraina sõjaga kaasnenud terasehindade tõus tabas seda sektorit valusalt.
*	Hooldusvoodid ja madratsid on suuremõõtmelised ja logistikamahukad
tooted, kus tarnekulude tõus mõjutab lõpphinda oluliselt. Samuti on
naftahinna tõus nende hinda märkimisväärselt mõjutanud – madratsite
hinnatõus on ulatunud ligikaudu 30 protsendini.

Juhime tähelepanu, et kohustus müüa alla omahinna on majandustegevuse
mõttes talumatu. Reaalne tulemus on see, et ettevõtted eemaldavad toote
müügilt, sest see on ainuke seaduslik väljapääs. Klient jääb abita.
Ratastoolivajaja ei saa oodata kuid, kuni Tervisekassa ja levitaja jõuavad
uue hinnakokkuleppeni.

Infopäeva materjalide kohaselt muudetakse meditsiiniseadmete loetelu kaks
korda aastas. See tähendab, et hinnašoki korral võib levitaja olla
sunnitud müüma alla omahinna kuni kuus kuud, kuni järgmine loetelu
muutmise aken avaneb. See on majanduslikult talumatu ja seab ohtu nii
ettevõtte jätkusuutlikkuse kui ka klientide abivahendite kättesaadavuse.

Palume eelnõusse lisada:

*	Selge kiirmenetlus, kus tõendatud hinnašoki korral on
Tervisekassal kohustus teha otsus 10 tööpäeva jooksul.
*	Säte, mis võimaldab levitajal kriisiolukorras toote ajutiselt
müügilt eemaldada ilma lepingu lõpetamise riskita, kuni hinnakokkuleppe
muutmine on menetluses.
*	Täpsed menetlusajad hinnakokkuleppe muutmise taotluste jaoks ka
tavamenetluses.

  _____

3. Üüriteenus – meie jaoks kriitilise tähtsusega, kuid lahendus puudub
2027. aastaks

Suur osa meie liikumistarvikutest ja hooldustoodete müügist toimub
üürimudelil. Ratastoolid, hooldusvoodid ja vannitoa abivahendid on tooted,
mida kliendid vajavad erinevatel eluetappidel ja erinevatel põhjustel –
taastumisperioodiks pärast operatsiooni, pikemaajalise koduse hoolduse
tagamiseks või proovimiseks enne ostmist. Paljud meie üürikliendid on
haavatavad inimesed – eakad, taastusravil viibijad või kodust
hooldusteenust saavad lähedased – kelle jaoks teenuse katkemine või
ebaselgus üleminekuperioodil ei ole lihtsalt ebamugavus, vaid mõjutab
otseselt nende igapäevast toimetulekut ja väärikat hooldust kodus.

Juhime tähelepanu, et kodune hooldus on riigile oluliselt odavam kui sama
inimese paigutamine hooldekodusse. Üüriteenuse katkemine või ebaselgus
üleminekuperioodil võib tähendada, et lähedased ei suuda enam
koduhooldusteenust pakkuda ja inimene peab minema hooldekodusse – see on
nii inimese kui riigi jaoks kallim ja vähem inimlik lahendus.

Infopäeva materjalide kohaselt on üüriteenus kavandatud alles III etappi
ehk 2029. aastasse. Kuid juba 2027. ja 2028. aastal viiakse
Tervisekassasse üle abivahendeid, mille hulgas on tooteid, mida kliendid
praegu üürivad SKA kaudu – näiteks vannitoa abivahendid II etapis ning
ratastoolid ja hooldusvoodid III etapis. See tähendab, et tekib ebaselge
vaheperiood, kus tooted on formaalselt Tervisekassa loetelus, kuid
üüritehinguid ei saa süsteemselt teha. Kliendil puudub selgus, kuidas
üürimist hüvitatakse. Ettevõttel puudub selgus, kuidas üüriarveid esitada.
Üüriteenuse tehnilise lahenduse puudumine on seetõttu meie hinnangul
vastuvõetamatu risk haavatavale sihtrühmale.

Palume selgitada:

*	Kuidas toimub üürimudelil põhinevate toodete hüvitamine 2027. ja
2028. aastal, kui tehniline lahendus veel puudub?
*	Kas SKA lepingupartnerid saavad üleminekuperioodil jätkata
üürimist senise SKA süsteemi kaudu, et tagada teenuse järjepidevus
olemasolevatele klientidele?
*	Millal täpselt valmib üüriteenuse tehniline lahendus ja kes katab
selle arenduskulud?
*	Kuidas tagatakse, et pikaajaliste üüriklientide – eelkõige koduses
hoolduses olevate eakate – teenus ei katke üleminekuperioodil?

  _____

4. Inkontinentsitoodete üleminek Tervisekassasse ja meditsiiniseadme
kaardi kättesaadavus hooldekodu elanikele

Müüme inkontinentsitooteid SKA lepingu alusel ning oleme nende toodete
levitaja, mitte maaletooja. Toodete Eestisse toomine ja MSA-s
registreerimine on tootjate volitatud esindajate ülesanne, mitte
levitajate kohustus. See on kooskõlas eelnõu § 2 punktiga 13, mis sätestab
teavitamiskohustuse ainult neile, kes toovad toote esmakordselt Eesti
turule.

Samas toob see kaasa praktilise riski: kui tootja esindaja otsustab toodet
mitte registreerida, registreerimine viibib või esindaja lahkub turult, ei
saa meie soodustusega müüki jätkata. Oleme täielikult sõltuvuses esindaja
tegevusest, mille üle meil puudub kontroll. Palume selgitada, millised on
levitaja õigused ja võimalused olukorras, kus esindaja ei täida
registreerimiskohustust õigeaegselt ning kuidas tagatakse müügi
järjepidevus sellises olukorras.

Inkontinentsitooted on planeeritud üle viia Tervisekassa
meditsiiniseadmete loetellu II etapis alates 1. jaanuarist 2028. Toetame
seda üleviimist põhimõtteliselt, kuid näeme mitmeid olulisi küsimusi, mis
vajavad lahendamist enne seda kuupäeva.

Eelnõu kohaselt on meditsiiniseadme kaart edaspidi eeldus soodustusega
inkontinentsitoodete ostmiseks. Kaardi kirjutab välja arst või muu pädev
tervishoiuteenuse osutaja digitaalselt retseptikeskuse kaudu. Meie
klientide hulgas on suur osa hooldekodus elavad dementsed või muul
põhjusel teovõimetud inimesed, kellele see nõue tekitab ületamatuid
praktilisi takistusi.

Dementsel inimesel puudub sageli võime ise arsti poole pöörduda või oma
vajadusi kirjeldada. Hooldekodu personal ei ole tervishoiuteenuse osutaja
ega saa meditsiiniseadme kaarti välja kirjutada. Eestkostja peab
korraldama arsti visiidi, mis on sageli aeganõudev ja logistiliselt
keeruline. Perearst külastab hooldekodusid harva ja tema aeg on piiratud.
Praktiline tulemus on see, et dementsed hooldekodu elanikud võivad jääda
ilma vajalikust hüvitisest mitte seetõttu, et neil puudub vajadus, vaid
seetõttu, et kaardi saamise protsess on nende olukorda arvestades
ületamatult keeruline.

Inkontinents on dementsuse puhul enamasti püsiv seisund, mis ei parane.
Puudub mõistlik põhjus, miks peaks dementne hooldekodu elanik käima
regulaarselt arsti juures sama vajaduse kinnitamiseks. Eelnõu näeb küll
ette automaatselt uueneva meditsiiniseadme kaardi püsivate seisundite
puhul, kuid ei selgita, kuidas see toimib inimese puhul, kes ei suuda ise
protsessis osaleda.

Lisaks on eelnõus ebaselge vanaduspensioniealistele kehtiva automaatse
õiguse tuleviku küsimus. Praegu saavad vanaduspensionärid
inkontinentsitooteid soodustusega osta ilma tõendita. See automaatne õigus
kaob uues süsteemis. Eelnõu seletuskiri tunnistab, et tehnilist lahendust
automaatse kaardi loomiseks vanuse või diagnoosi põhjal veel ei ole ning
selle arendamine sõltub IT-süsteemi edasiarenduse tempost. See tähendab,
et 2028. aasta jaanuariks, mil inkontinentsitooted Tervisekassasse üle
viiakse, ei pruugi lahendus olla valmis. Kliendid, kes on harjunud
soodustusega ostma, võivad sel hetkel jääda ilma hüvitisest, mis neil seni
automaatselt oli.

Palume ministeeriumil selgitada ja lahendada järgmised küsimused:

*	Kuidas toimib meditsiiniseadme kaardi väljastamine hooldekodus
elavale inimesele, kellel puudub võime ise protsessis osaleda ja kelle
eestkostja ei pruugi olla kohalikult kättesaadav?
*	Kas eestkostjal on selge õiguslik alus taotleda meditsiiniseadme
kaarti oma hooldatava nimel ja kuidas see protsess praktikas toimib?
*	Kas hooldekodu arstil või õel on või saab olema õigus kirjutada
välja meditsiiniseadme kaarte oma asutuse elanikele, arvestades, et neil
on kõige parem ülevaade elanike tervislikust seisundist ja vajadusest?
*	Kas automaatne meditsiiniseadme kaart on valmis enne 2028. aasta
jaanuari vanaduspensioniealistele, kellel on inkontinentsi diagnoosiga
seotud püsiv vajadus, et vältida olukorda, kus inimesed jäävad ülemineku
hetkel hüvitisest ilma?
*	Millised on levitaja õigused olukorras, kus tootja esindaja ei
täida MSA registreerimiskohustust õigeaegselt, ning kuidas tagatakse müügi
järjepidevus sellises olukorras?

  _____

5. Nišitoodete kadumine turult

Meie tootevalikus on mitmeid spetsiifilisi abivahendeid, mida vajab väike
arv kliente. Näiteks eriotstarbelised ratastoolid, kohandatud vannitoa
lahendused või spetsiifilised inkontinentsitoodete suurused. Tervisekassa
hinnakokkuleppe protsess – MSA registreerimine, taotluse esitamine,
hinnaläbirääkimised, lepingu sõlmimine – nõuab märkimisväärset ressurssi
ja aega.

See protsess ei ole majanduslikult mõistlik tootele, mille aastane
müügimaht on väga väike. Tulemus on etteaimatav: spetsiifilised
nišiabivahendid kaovad hüvitatavast süsteemist. Klient peab maksma
täishinda või jääb üldse abita. See on otseses vastuolus reformi
eesmärgiga parandada abivahendite kättesaadavust.

Palume eelnõusse lisada:

*	Lihtsustatud menetlus toodetele, mille aastane müügimaht on alla
teatud künnise.
*	Selge mehhanism, kuidas nišitooted saavad jõuda loetellu ilma
täismahus menetluseta.

  _____

6. Laovaru risk hinnakokkuleppe lõppemisel

Eelnõu § 48² lõige 4 sätestab, et kui hinnakokkuleppes ei saavutata
kokkulepet, võib Tervisekassa algatada toote väljaarvamise loetelust.
Täpne protsess ja tähtajad puuduvad.

Meie tootekategooriate puhul on laovaru risk eriti terav. Elektrilised
ratastoolid ja aktiivratastoolid on kõrge soetushinnaga tooted, mille
edasimüük täishinnaga on praktikas väga keeruline. Kui toode arvatakse
loetelust välja, jääb meile suur laovaru. Kliendid, kes on harjunud
soodustusega, tõenäoliselt ei osta täishinnaga. Levitaja kannab kahju nii
realiseerimata laovaru kui ka kaotatud klientide näol.

Palume eelnõusse lisada:

*	Selge protsess ja mõistlik minimaalne tähtaeg toodete loetelust
välja arvamise etteteatamiseks.
*	Täpsem regulatsioon laovarude realiseerimise kohta.

  _____

7. Kohandamist vajavate toodete kvaliteedinõuded

Ratastoolid, rulaatorid ja ortoopedilised abivahendid ei ole letitooted.
Nende valik ja kohandamine nõuavad erialast pädevust. Valesti valitud või
kohandamata ratastooli kasutamine võib põhjustada lamatisi, kehahoiaku
kahjustusi ja muid terviseprobleeme.

Eelnõu § 49 lõige 2 punkt 6 annab Tervisekassale õiguse sätestada lepingus
kvaliteedi- ja nõustamisnõuded, kuid need ei ole praegu avalikult teada.
Samal ajal on apteekidel automaatne müügiõigus ilma täiendavate
pädevusnõueteta.

Meie hinnangul on tegemist ohtliku kombinatsiooniga, kuna apteekides
puudub tavaliselt töötaja, kes suudaks ratastoolide valikul ja
kohandamisel pädevalt nõu anda. Kui apteegid hakkavad müüma
liikumistarvikuid ilma pädevusnõueteta, võib see põhjustada tõsiseid
terviseriske klientidele.

Palume:

*	Sätestada selged minimaalsed pädevusnõuded müüjatele tootegruppide
lõikes, eriti kohandamist nõudvate toodete puhul nagu ratastoolid ja
rulaatorid.
*	Avaldada lepingutingimused, sealhulgas kvaliteedi- ja
nõustamisnõuded, avalikult enne lepingute sõlmimist.
*	Tagada, et kvaliteedi- ja pädevusnõuded kehtivad ühetaoliselt
kõigile müüjatele, sealhulgas apteekidele.

  _____

8. Piirhinna arvutamise mõju kallimatele liikumistarvikute tootegruppidele

Piirhind arvutatakse piirhinnarühmas odavuselt teise toote
hinnakokkuleppehinna järgi. Ratastoolide ja rulaatorite puhul on
tootevalik väga lai – odavatest baasmudelitest kuni keerukate
kohandatavate lahendusteni.

Kui piirhinnarühm on liiga lai ja sisaldab nii odavaid baasmudeleid kui ka
keerukaid erivajaduste lahendusi, langeb piirhind tasemele, mis ei kata
keerukate toodete tegelikku maksumust. Klient, kes vajab meditsiiniliselt
põhjendatult kallimat ratastoolilahendust, peab tasuma suure omaosaluse.
Praegu lahendatakse selline olukord SKA erimenetluse kaudu. Eelnõu näeb
ette erimenetluse säilimise üleminekuperioodil, kuid pikemas perspektiivis
peaks loetelupõhine lahendus suutma neid vajadusi katta.

Palume selgitada:

*	Kuidas tagatakse liikumistarvikute piirhinnarühmade moodustamisel,
et rühmad on piisavalt kitsad ja arvestavad toodete tegelikke
meditsiinilisi omadusi?
*	Kas piirhinnarühmade moodustamisse kaasatakse valdkonna
spetsialiste ja ettevõtteid?
*	Kuidas tagatakse, et keerukate erivajaduste lahenduste jaoks on
olemas piisav piirhind ka pärast üleminekuperioodi?

  _____

Kokkuvõte

Teresa Abivahendikeskus on mõlemas süsteemis aktiivne partner –
Tervisekassas kateetrite, uriinikottide, ortooside ja sukkade müüjana ning
SKA kaudu inkontinentsitoodete, liikumistarvikute ja hooldustoodete
müüjana. See annab meile laiapõhjalise ja ülevaatliku pildi mõlema
süsteemi tugevuste ja nõrkuste kohta.

Toetame reformi põhisuunda, kuid palume lahendada järgmised olulised
probleemid:

*	Esiteks tuleb selgitada hinnakokkuleppe mehhanism mitme levitaja
korral ja tagada konkurentsiõiguslik kooskõla, arvestades ka Leedu
kogemust sarnases olukorras.
*	Teiseks tuleb luua kriisimehhanism hinnatõusu puhuks, mis ei
kohusta levitajat müüma alla omahinna, ning sätestada selge kiirmenetlus
väljaspool loetelu muutmise tavatsüklit.
*	Kolmandaks tuleb selgitada üüriteenuse toimimine 2027. ja 2028.
aastal, kui tehniline lahendus veel puudub, ning tagada pikaajaliste
üüriklientide teenuse järjepidevus.
*	Neljandaks tuleb lahendada meditsiiniseadme kaardi väljastamise
praktilised takistused hooldekodu elanikele ning tagada levitajate
sõltumatus tootja esindaja tegevusest.
*	Viiendaks tuleb tagada pädevusnõuded kohandamist vajavate toodete
müüjatele olenemata sellest, kas müüjaks on abivahendikeskus või apteek.
*	Kuuendaks tuleb sätestada selge protsess laovarude
realiseerimiseks toote loetelust välja arvamise korral.
*	Seitsmendaks tuleb tagada lihtsustatud menetlus väikese
müügimahuga nišitoodetele, et need ei kaoks hüvitatavast süsteemist.
*	Kaheksandaks tuleb kaasata valdkonna ettevõtted piirhinnarühmade
moodustamisse, et tagada keerukate toodete piisav hinnakate.

Oleme valmis oma seisukohti täiendavalt selgitama ja osalema eelnõu
edasises menetluses. Praktilise kogemusega lepingupartnerina saame anda
sisendi, mis aitab reformil täita oma tegelikku eesmärki – parandada
abivahendite kättesaadavust, mitte vähendada seda.

Lugupidamisega/ Best Regards

Kaia Palumaa

Tegevjuht/CEO

Tel:  <tel:+37256460521> +372 5646 0521

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.teresa.ee/> www.teresa.ee

From: Mare Toompuu <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 16, 2026 4:33 PM
To: SKA AVettevõtted <[email-masked]>
Subject: Eelnõu edastamine: „Ravikindlustuse seaduse ja teiste seaduste
muutmise seadus (abivahendite ja meditsiiniseadmete reform)“
Importance: High

Hea lepingupartner!

Edastan Sotsiaalministeeriumi palvel eelnõude infosüsteemi (EIS)
kooskõlastusele saadetud eelnõu „Ravikindlustuse seaduse ja teiste
seaduste muutmise seadus (abivahendite ja meditsiiniseadmete reform)“
info.

Eelnõu dokumendid on kättesaadavad EIS-is.

Link eelnõu toimiku vaatele:
<https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/444c090c-da67-47a4-9819-8c
dc112f45e9>
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/444c090c-da67-47a4-9819-8cd
c112f45e9

Link kooskõlastamise etapile:
<https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/444c090c-da67-47a4-9819-8c
dc112f45e9?activity=1>
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/444c090c-da67-47a4-9819-8cd
c112f45e9?activity=1

Eelnõude infosüsteem (EIS):  <https://eelnoud.valitsus.ee/main>
https://eelnoud.valitsus.ee/main

Sotsiaalministeerium ootab eelnõu kohta arvamusi hiljemalt 13.07.2026.

Palun edastage arvamused otse Sotsiaalministeeriumile e-posti aadressil:
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Igaks juhuks lisan kirja manusesse digiallkirjastatud eelnõu materjalid.
Kui teil on lisaks seaduse eelnõule arvamusi seletuskirja lisas oleva
abivahendite määruse kavandi osas, siis palun need samuti ministeeriumile
edastada.

Heade soovidega

Mare Toompuu
ekspert (teenuse korraldus)

sotsiaal- ja erihoolekande osakond
Sotsiaalkindlustusamet
___________________________

57863342

 <http://www.sotsiaalkindlustusamet.ee/> www.sotsiaalkindlustusamet.ee

See kiri ja manused võivad olla konfidentsiaalsed. Kui olete saanud kirja
eksikombel, ei tohi te selle alusel midagi ette võtta ega seda levitada.
Palun teavitage kirja saatjat eksitusest ning kustutage kiri.