Subject: "MK-Estonia" ajaleht
From: "Vita Zhukova" <[email-masked]>
To: "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Jun 2026 12:46:56 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
Kirjutan artiklit tervishoiureformist, mille kohaselt muutub alates 2027.
aastast mitmel erialal eriarstiabile suunamisel kohustuslikuks
e-konsultatsioon.
Kuna reform tähendab meditsiiniliste andmete veelgi aktiivsemat liikumist
erinevate tervishoiutöötajate vahel, soovin paluda Teie hinnangut
andmekaitse seisukohast.
Palun vastata järgmistele küsimustele:

1.	Kas e-konsultatsioonide ulatuslikum kasutamine võib suurendada
riske, mis on seotud terviseandmete kaitsega?
2.	Kui hästi on patsiendid Teie hinnangul täna teadlikud sellest, kes
ja millistel juhtudel nende terviseandmetele ligi pääseb?
3.	Kas patsiendil on võimalik saada ülevaadet sellest, kes on tema
terviseandmeid e-konsultatsiooni käigus vaadanud?
4.	Kas näete vajadust täiendavate andmekaitsemeetmete järele seoses
kavandatava reformiga?
5.	Kas eakad või digilahendusi mitte kasutavad inimesed võivad
sattuda keerulisemasse olukorda ka oma andmete haldamise ja jälgimise
seisukohalt?

Teie seisukoht on oluline, kuna terviseandmed kuuluvad kõige tundlikumate
isikuandmete hulka.
Oleksin tänulik ka muu asjakohase ja olulise info eest selle teema kohta.
Palun lisada vastusele kommenteerija täisnimi, ametikoht ning võimalusel
foto.
Palun saata vastused hiljemalt neljapäevaks (04.06), äärmisel juhul
reedeks (05.06).
Ette tänades Teie aja ja abi eest!
Lugupidamisega,
Vita Žukova
ajaleht "MK-Estonia"