Subject: Küsimused ERR uudisloo jaoks
From: <[email-masked]>
To: "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Aug 2026 15:27:29 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kirjutan Teile Rahvusringhäälingust. Kirjutame lugu seoses kohtulahendiga, 
mis puudutab surnud inimese terviseandmete kaitset ja lähedaste ligipääsu 
nendele andmetele. Vestlesin sel teemal põgusalt Maire Iroga, kes palus mul 
küsimused meilile saata.

Uudis kohtuotsusest:
https://www.err.ee/1610113135/tehik-keeldus-jagamast-ukrainas-langenud-mehe-lastele-isa-terviseandmeid

Küsimused:
1. Kas TEHIK-u praktika selles olukorras keelduda terviseandmete jagamisest 
pärimisõiguse puudumise tõttu on teie hinnangul õigustatud?
2. Kuidas on korraldatud terviseandmete kaitse pärast inimese surma? Seadus 
sätestab, et neid kaitstakse kuni inimese surmast on möödas teatud arv 
aastaid. Miks on seda vaja?
3. Ukrainas võidelnud ja kadunuks jäänud mees tunnistati Eesti kohtusüsteemi 
poolt surnuks. Kuidas käituda välismaal surnud inimese andmete kaitsega? Kas 
sellele kehtib mõni seadus või erand?
5. Kas käesolev kohtuotsus viitab AKI hinnangul võimalikule seaduslikule 
lüngale?
6. Kui surnud inimese laps vajab terviseandmeid oma vanema säilmete 
tuvastamiseks ja matmiseks, kuid ei ole pärija, siis milline peaks olema AKI 
hinnangul andmekaitsest lähtuv lahendus?

Lugupidamisega
Anna Gerda Nurmetalo
ERR veebiuudiste toimetaja