Subject: FW: Tuumaenergia juhtrühma liikmete nimetamise kiri
From: "Kristi Talving" <[email-masked]>
To: "TTJA" <[email-masked]>
Cc: Anu Võlma <[email-masked]>, "Oliver Gailan" <[email-masked]>
Date: Tue, 24 Sep 2024 14:48:13 +0300

Palun registreerida ja täitmiseks Anule.
Kristi

From: Reelika Runnel <[email-masked]>
Sent: teisipäev, 24. september 2024 14:46
To: Antti Tooming <[email-masked]>; Gert Siniloo 
<[email-masked]>; Birgit Parmas <[email-masked]>; 
Katrin Saarsalu <[email-masked]>; Susan Lilleväli 
(Kaitseministeerium) <[email-masked]>; Margus Haidak 
<[email-masked]>; Heddy Klasen (AGRI) <[email-masked]>; Heddi 
Lutterus <[email-masked]>; Renno Veinthal <[email-masked]>; 
Rein Vaks <[email-masked]>; Aive Telling 
<[email-masked]>; Triin Reisner <[email-masked]>; 
Kristi Talving <[email-masked]>; Marily Jaska 
<[email-masked]>; Ilmar Puskar 
<[email-masked]>; [email-masked]; Alan Rood 
<[email-masked]>; Sandra Särav-Tammus <[email-masked]>; Ahti 
Kuningas <[email-masked]>; Jaanus Uiga 
<[email-masked]>; Karin Muru 
<[email-masked]>; Kadi-Kaisa Kaljuveer 
<[email-masked]>; Ingrid Teinemaa <[email-masked]>; 
Rene Lauk <[email-masked]>; Eda Pärtel 
<[email-masked]>; Karin Maria Lehtmets 
<[email-masked]>; Ivo Tatrik <[email-masked]>
Subject: Tuumaenergia juhtrühma liikmete nimetamise kiri

Tere

Sain tagasisidet, et osadeni pole kliimaministri allkirjaga kiri palvega 
nimetada esindaja tuumaenergia juhtrühma, veel jõudnud. Seega edastan selle 
ka käesoleva e-kirjaga.

Lugupidamisega,

Reelika Runnel

Kiirguse ja tuumaohutuse valdkonna juht

Keskkonnakorralduse ja kiirguse osakond

 <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Tel. 626 2716

Kliimaministeerium

Suur-Ameerika 1 | 10122 Tallinn

From: Reelika Runnel
Sent: Tuesday, September 24, 2024 2:31 PM
To: Antti Tooming <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Gert Siniloo' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Birgit Parmas 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Katrin Saarsalu' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 'Susan Lilleväli 
(Kaitseministeerium)' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 'Heddy Klasen (AGRI)' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 'Heddi Lutterus' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 'Renno Veinthal' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Rein Vaks 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
'Aive Telling' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Triin 
Reisner <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Kristi Talving' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Marily Jaska 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Ilmar Puskar 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
[email-masked]' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Alan Rood' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Sandra Särav (MKM)' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Ahti Kuningas' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Jaanus Uiga 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Karin Muru 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
'Kadi-Kaisa Kaljuveer' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Ingrid Teinemaa' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Rene Lauk 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Eda Pärtel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Karin Maria Lehtmets 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; 'Ivo Tatrik' 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Viktoria Korpan <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fermi Energia tuumajaama planeerimisprotsess

Tere

Fermi Energia teavitas meid, et on alustanud tuumajaama asukohavaliku 
järgmist etappi ning tutvustab Lüganuse ja Kunda piirkonna elanikele 
planeeringualasid (manuses), mille soovivad esitada REP-i. Sellega 
seonduvalt võib ministeeriumitele tulla meediapäringuid, millele vastamisel 
saame vajadusel abiks olla.

2. oktoobril kell 14:00 tulevad Fermi Energia esindajad oma REP taotluse 
(esmane taotluse kavand on manuses) plaane lähemalt arutama Regionaal- ja 
Põllumajandusministeeriumi, Kliimaministeeriumi ja Keskkonnaameti 
esindajatega. Kohtumine on planeeritud REP taotluse menetlemise 
simulatsioonina. Palun andke teada, kui soovite samuti osaleda ja saadame 
kalendrikutse.

P.S: reedeks, 27. septembriks ootame teilt tuumaenergia juhtrühma põhiliikme 
ning asendusliikme nimetamist.

Lugupidamisega,

Reelika Runnel

Kiirguse ja tuumaohutuse valdkonna juht

Keskkonnakorralduse ja kiirguse osakond

 <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Tel. 626 2716

Kliimaministeerium

Suur-Ameerika 1 | 10122 Tallinn

From: Mihkel Loide <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 24, 2024 10:36 AM
To: Reelika Runnel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Viktoria Korpan 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Fermi Energia tutvustab Virumaal tuumajaama 
planeerimisprotsessi

Tere!

Infoks, et saatsin hetk tagasi välja pressiteate selle kohta, et alustame 
riigi eriplaneeringu taotlusse minevate planeeringualade tutvustamist ja 
läbi arutamist kohalike kogukondadega. Oleme aastate jooksul käinud 
kogukondadele oma plaanidest rääkimas kümneid ja kümneid kordi, seega liiga 
suur üllatus ei tohiks see koha peal olla, küll aga võib see tuua kaasa 
meediapäringuid ka teile. Meie üldine lähenemine on jätkuvalt see, et oma 
plaanides oleme avatud ja tõesti püüame leida paneeringus jaamale sellise 
asukoha, mis ka kohalikele elanikele sobib, seepärast arutame nendega 
võimalikke asukohti juba enne taotluse esitamist, et hiljem oleks ootamatusi 
vähem. Ka teavitust kaasarääkimisvõimaluste kohta teeme varakult ja 
läbipaistvalt.

Kui tuleb päringuid, milles saame aidata või anda lisaselgitusi, andke 
märku.

Mihkel Loide

Kommunikatsioonijuht

Fermi Energia AS

+37253001777

Tornimäe 2, 10510  Tallinn

 <https://fermi.ee/> fermi.ee

 <https://www.facebook.com/FermiEnergia>  <https://twitter.com/fermienergia> 
<https://www.youtube.com/c/FermiEnergia/> 
<https://www.linkedin.com/company/fermi-energia/> 
<https://www.instagram.com/fermi_energia/>

From: Mihkel Loide < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Date: Tuesday, 24. September 2024 at 10:15
To: Mihkel Loide < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Fermi Energia tutvustab Virumaal tuumajaama planeerimisprotsessi

Fermi Energia

Pressiteade

24.09.2024

Fermi Energia tutvustab Virumaal tuumajaama planeerimisprotsessi

Fermi Energia tutvustab sel nädalal Lüganuse ja Viru-Nigula valdades 
avalikel koosolekutel plaanitava tuumajaama asukohavalikuid ning riigi 
eriplaneeringu protsessi ja osalemisvõimalusi. Koosolekud toimuvad 
teisipäeval, 24. septembril kell 18.00 Lüganuse rahvamajas ja kolmapäeval, 
25. septembril kell 18.00 Kunda linna klubis.

Kahe 300 MW väikereaktoriga tuumajaama asukoha määramiseks plaanib Fermi 
Energia novembris esitada riigi eriplaneeringu taotluse, mille algatamise 
üle otsustab Vabariigi Valitsus.

"Soovime enne taotluse esitamist konsulteerida kohalike omavalitsuste ja 
kogukondadega, kuna tuumajaam mõjutab neid kõige otsesemalt. Oleme Virumaal 
oma plaane tutvustanud alates 2020. aastast ning arutelud on muutunud 
järjest praktilisemaks," ütles Fermi Energia juhatuse liige ja keskkonnajuht 
Diana Revjako.

Riigi eriplaneeringu esimeses etapis toimub tuumajaama võimalike asukohtade 
põhjalik uurimine, mis kestab tõenäoliselt 2028. aastani. "Oleme läbi viinud 
põhjaliku eeltöö ning tuvastanud planeeringualad nii Lüganuse kui 
Viru-Nigula vallas, kust sobilikke asukohti planeeringu käigus koos 
kohalikega selgitama hakata. Lisaks saab planeerimisprotsessis omalt poolt 
asukohakandidaate esitada ka riik. Sellele järgnevad asukohapõhisemad 
detailuuringud ja lõplik asukoha kinnitamine eriplaneeringu teises etapis." 
lisas Revjako.

Virumaa potentsiaalsetest asukohtadest on esile tõusnud Viru-Nigula ja 
Lüganuse vallad, mille volikogud on andnud nõusoleku osaleda 
eriplaneeringus. " Kaasame omavalitsusi ja kohalikke elanikke varakult, et 
tutvustada planeeringus osalemise võimalusi ning saadud ettepanekuid juba 
riigi eriplaneeringu taotluse koostamisel arvestada," ütles Revjako.

Fermi Energia plaanib rajada Eestisse kaasaegse väikese tuumajaama, mis 
võiks valmida kõige varem 2035. aastaks eeldusel, et kõik eeltööd kulgevad 
oluliste takistusteta ja ka Kanadas Darlingtoni tuumajaamas ehitatav 
referentsreaktor valmib ettenähtud eelarves ja tähtaegselt. 
Väikereaktoritega tuumajaamale parima asukoha leidmiseks viiakse läbi riigi 
eriplaneering, mille käigus leitakse koostöös riigiametnike, arendaja, 
kohalike elanike ja omavalitsustega parimad lahendused.

Lisainfo planeerimisprotsessi kohta on leitav siin:  <https://fermi.ee/rep/> 
https://fermi.ee/rep/

Manuses kaartidel väikereaktoriga tuumajaama ligikaudne planeeringuala nii 
Viru-Nigula kui Lüganuse vallas. Fotol Fermi Energia infotund Lüganuse 
vallas Maidla rahvamajas 2023. aasta märtsis.

Mihkel Loide

Kommunikatsioonijuht

Fermi Energia AS

+37253001777

Tornimäe 2, 10510  Tallinn

 <https://fermi.ee/> fermi.ee

 <https://www.facebook.com/FermiEnergia>  <https://twitter.com/fermienergia> 
<https://www.youtube.com/c/FermiEnergia/> 
<https://www.linkedin.com/company/fermi-energia/> 
<https://www.instagram.com/fermi_energia/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.