Subject: Karuse tn 9 // Sinirebase tn 15 kinnistule büroo- ja laohoone püstitamise projekteerimistingimuste eelnõu avalik väljapanek
From: Alice Laanemägi <[email-masked]>
To: <Undisclosed recipients:>
Date: Thu, 16 Oct 2025 16:09:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Nõmme Linnaosa Valitsus avalikustab Karuse tn 9 // Sinirebase tn 15
kinnistule büroo- ja laohoone püstitamise projekteerimistingimuste eelnõu
koos illustreeriva materjaliga.

Karuse tn 9 // Sinirebase tn 15 kinnistu osas on Tallinna Linnavalitsuse
15.01.2014 korraldusega nr 32-k kehtestatud Raku kvartali osa ja Raku
kvartali II osa detailplaneering (vt
<https://tpr.tallinn.ee/DetailPlanning/Details/DP014380>
https://tpr.tallinn.ee/DetailPlanning/Details/DP014380), mille kohaselt on
kinnistule kavandatud ehitusõigus (krunt pos 34) kahe 3 maapealse ja 1
maa-aluse korrusega äri- ja/või tootmishoone ehitamiseks (ehitisealune
pind kuni 3450 m², kõrgus kuni 12 m, suletud brutopind kuni 8630 m²).

Projekteerimistingimuste taotluse kohaselt soovitakse nihutada
detailplaneeringus määratud hoonestusala 10% ja muuta hoone kõrgust 10%.
Projekteerimistingimuste taotlemise eesmärgiks on detailplaneeringu
tingimuste kaasajastamine ja täpsustamine, säilitades detailplaneeringu
põhilahenduse, s.t taotlus ei sisalda ettepanekut detailplaneeringu
olemuslikuks muutmiseks.

Kuna detailplaneeringu kehtestamisest on möödunud üle 10 aasta, siis
esineb nii õiguslik alus kui ka sisuline vajadus detailplaneeringu
täpsustamiseks vastavalt ehitusseadustiku § 27 lõikele 4.

Ehitusseadustiku § 27 lõike 4 punkti 2 kohaselt täpsustatakse
projekteerimistingimustega asjakohasel juhul detailplaneeringus käsitletud
hoonestusala tingimusi, sealhulgas hoonestusala suurendamist, vähendamist,
keeramist või nihutamist, kuid mitte rohkem kui 10 protsendi ulatuses
esialgsest lahendusest.

Ehitusseadustiku § 27 lõike 4 punkti 3 kohaselt täpsustatakse
projekteerimistingimustega asjakohasel juhul detailplaneeringus käsitletud
hoone või olulise rajatise kõrguse ja vajaduse korral sügavuse muutmist,
kuid mitte rohkem kui 10 protsendi ulatuses esialgsest lahendusest.

Kõikide teiste nõuete ja näitajate osas peab ehitusprojekt vastama alal
kehtivale detailplaneeringule.

Detailplaneeringukohast hoonetealust pindala (ehitisealust pinda) pole
lubatud suurendada. Hoonestusala täpsustamisega ei või kaasneda
negatiivseid mõjutusi naaberkinnistutele.

Arvestades ala asukohta ning piirkonna hoonestuslaadi, on
projekteerimistingimustega detailplaneeringu täpsustamiseks antud
tingimused aktsepteeritavad, kuna ei mõjuta oluliselt detailplaneeringus
esitatud linnaehituslikku lahendust, ning seega ei ole tegemist
detailplaneeringu olemusliku muutmisega. Lubatud täpsustuste ja muudatuste
alusel projekteeritav lahendus tagab samasuguse tasakaalustatud ja
mitmekesise linnaruumilise lahenduse planeeritud alal nagu ka
detailplaneeringus esitatu elluviimisel. Kavandatavad muudatused ei oma
visuaalselt nähtavat linnaruumilist ega ehitustehnilist mõju, samuti ei
kaasne sellega olulist negatiivset mõju naaberkinnisasjadele ega nende
kasutajatele.

Projekteerimistingimuste eelnõu ja selle lisamaterjalide avalik väljapanek
toimub 28. oktoobrist kuni 12. novembrini 2025 Nõmme Linnaosa Valitsuse
ruumides, Valdeku tn 13, I korruse fuajees, küsida infoletist.

Projekteerimistingimuste taotluse nr 2511002/14597 ning Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti koostatud projekteerimistingimuste eelnõuga on
võimalik tutvuda veebiaadressil:

 <https://veeb.tallinnlv.ee/pilv/index.php/s/QdFuwHJNuqWJAym>
https://veeb.tallinnlv.ee/pilv/index.php/s/QdFuwHJNuqWJAym.

1.	Huvitatud isikul ja isikul, kelle õigusi võib avatud menetluse
korras antav õigusakt puudutada, on õigus esitada menetlust läbiviivale
haldusorganile eelnõu või taotluse kohta ettepanekuid ja vastuväiteid.
Ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtajaks on avaliku väljapaneku
lõppemise kuupäev.
2.	Juhul, kui eelnevas punktis nimetatud tähtaja jooksul ettepanekuid
või vastuväiteid ei esitata, soovib haldusorgan asja arutada ilma avalikku
istungit läbi viimata.

Menetlusosaline loetakse asja arutamisest avalikul istungil loobunuks, kui
haldusorgan on väljapaneku alguses või menetlusest teatamisel teinud
ettepaneku asja arutamiseks ilma avalikku istungit läbi viimata ja
menetlusosaline ei ole ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtajaks
esitanud selle suhtes vastuväiteid (alus haldusmenetluse seaduse § 50
lõige 3).

Info tel 645 7300. Ettepanekud ja vastuväited palume esitada e-posti
aadressil:  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega,

Alice Laanemägi

Nõmme arhitekt

Volitatud arhitekt 7

Linnamajanduse osakond

Tel +372 6457300