Subject: Euroopa Kontrollikoja eriaruanne taaste- ja vastupidavusrahastu kontrollisüsteemide kohta
From: <[email-masked]>
Date: Mon, 10 Mar 2025 18:09:43 +0200

<https://www.eca.europa.eu/PublishingImages/Logos/ECA_Hor_Logo_Estonian.jpg>

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea lugeja

Meil on hea meel Teile teatada, et äsja ilmus Euroopa Kontrollikoja liikme 
Jorg Kristijan Petroviči juhtimisel koostatud eriaruanne 09/2025: 
„Süsteemid, millega tagatakse taaste- ja vastupidavusrahastu kulutuste 
vastavus riigihanke- ja riigiabi eeskirjadele: parandusi on tehtud, kuid 
süsteemid on endiselt puudulikud“.

Euroopa Komisjonil puudub endiselt kindlus selle kohta, kas ELi 
liikmesriikidel on tõhusad süsteemid, mille abil tagada, et ELi 650 miljardi 
euro suurune taaste- ja vastupidavusrahastu vastab riigihanke- ja riigiabi 
eeskirjadele. Mõne ELi liikmesriigi kontrollisüsteemides esineb 
märkimisväärseid puudusi. Lisaks on lünki Euroopa Komisjoni kontrollide 
katvuses. Audiitorid hoiatavad, et selle tulemusena võidakse pandeemiast 
taastumiseks ette nähtud vahendeid kasutada selliste meetmete rahastamiseks, 
mille puhul ei ole riigihankeid või riigiabi põhjalikult kontrollitud.

Siin <https://www.eca.europa.eu/et/publications/sr-2025-09>  toodud lingilt 
leiate pressiteate ja üheleheküljelise kokkuvõtte peamistest faktidest ja 
leidudest, mõlemad ELi 24 keeles, ning eriaruande inglise keeles. Eriaruande 
versioonid ELi ülejäänud keeltes avaldatakse peatselt.

Kui soovite kontrollikoja töö kohta rohkem teavet saada, võtke meiega 
ühendust või külastage meie veebisaiti aadressil eca.europa.eu 
<https://www.eca.europa.eu/et> . Kontrollikoja väljaannete portaali 
kasutamiseks klõpsake siin 
<https://www.eca.europa.eu/et/search-publications#k=> .

Lugupidamisega

____________________

Euroopa Kontrollikoda

Presidendi direktoraat

Institutsioonidevahelised suhted

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

eca.europa.eu <http://www.eca.europa.eu/et/Pages/ecadefault.aspx>

Käesolevas isikuandmete kaitse avalduses 
<https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/PrivacyStatementSMS_2019/Privacy-statement-sms-2019_ET.pdf> 
selgitatakse, kuidas Euroopa Kontrollikoda töötleb ja kaitseb teie 
isikuandmeid oma väljaannete levitamisel kooskõlas Euroopa Parlamendi ja 
nõukogu 23. oktoobri 2018. aasta määrusega 2018/1725 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018R1725&from=ET> 
, mis käsitleb füüsiliste isikute kaitset isikuandmete töötlemisel ELi 
institutsioonides. Kui Te ei soovi enam meilt sõnumeid saada, võite end igal 
ajal postiloendist eemaldada, klikkides siin 
<mailto:[email-masked]?subject=UNSUBSCRIBE> .