Subject: Sinilille Juurdepääsutee ehituse_taotlus
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 22 May 2025 11:47:29 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Mika Vehmanen <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 22, 2025 11:20 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: VS: utf-8''Juurdepääsutee_ehituse_taotlus.asice

Tere

Saadan uuesti digiallkirjastatud täientatud taotluse.

Lugupidamisega

Mika Vehmanen

Marestone Building

Lähettäjä: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Lähetetty: keskiviikko 21. toukokuuta 2025 9.51
Vastaanottaja: Mika Vehmanen <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Aihe: FW: utf-8''Juurdepääsutee_ehituse_taotlus.asice

Tere.

Edastan Transpordiameti liikluskorraldaja seisukoha kiiruspiirangu teemal:

Kiiruse piiramine kõigile teel liiklejatele mahasõidu tõttu on
ebaproportsionaalne meede. Mahasõit riigiteelt ei nõua kiirusepiirangut.
Nii on ülemaailmselt, et juurde tekkiv mahasõit ei tekita vajadust
kiirusepiirangu rakendamisele.  Mahasõidu rajamisel tuleb tagada
nähtavused vastavalt asulavälise tee liikumiskiirustele.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Merike Joonsaar
Sent: Wednesday, May 21, 2025 9:23 AM
To: [email-masked]' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: utf-8''Juurdepääsutee_ehituse_taotlus.asice

Tere.

Olete taotlenud mahasõidu (edaspidi ristmik) rajamist riigiteelt 11203
Kolu-Tammiku tee juurdepääsuks Sinilille (katastritunnus 33701:004:0752)
kinnistule Kolu külas Kose vallas Harju maakonnas.

Selgitate, et Sinilille kinnistule on praegu küll tagatud riigiteelt
juurdepääs läbi Kuke (33801:001:1123) ja Paju (33701:004:0155) kinnistu
(on seatud servituut) kulgevate 3370164 Kolu-Paju tee (km 0,87) ja 3370682
Kolu tee kaudu, kuid  Kolu -Paju tee on halvas seisukorras ning Teie
ettepanek tee parandamiseks ei ole leidnud naaberkinnistute omanike poolt
toetust.

Transpordiamet on varasemalt 30.10.2023 kirjaga nr 7.1-2/23/22573-2 teinud
ettepaneku tagada Sinilille kinnistule juurdepääs kohaliku 3370682 Kolu
tee olemasolevate ristmike kaudu (11203 km 0,867 või 11204 km 1,547 ning
riigiteelt täiendavaid ristmikke mitte kavandada.

Kuna 17.11.2023 võeti vastu „Tee projekteerimise normid“ uuendatud
redaktsioon, kus ristmike rajamise nõudeid (sh vahekaugus, nähtavuskiire
pikkus)  on leevendatud, saab Transpordiamet kaaluda Sinilille kinnistule
eraldi ristmiku rajamise võimalust.

Sinilille kinnistu külgneb riigiteega 11203 vahemikus km 0,52-0,78.
Riigitee liiklussagedus on 1696 sõidukit ööpäevas, kehtib kiirusrežiim 90
km/h.

Selgitame, et ristmiku asukoha valikul tuleb hinnata nii ristmike
omavahelisi kaugusi kui nähtavuse tagamist riigiteele.

Võttes aluseks kliimaministri 17.11.2023 määruse nr 71 „Tee
projekteerimise normid“ (edaspidi normid), tuleb riigi kõrvalmaanteel
liiklussagedusega 1501-3000 sõidukit ööpäevas tagada ristmike vähim
vahekaugus 50 meetrit (eeldusel, et Sinilille kinnistu liiklussagedus on
<20 sõiduki ööpäevas). Kiirusrežiimi 90 km/h puhul on vajalik tagada
nähtavuskaugus väljasõidul riigiteele 3x190 meetrit.

Lähtudes eeltoodust on hetkel teada oleva info põhjal Transpordiameti
esialgsel hinnangul ristmiku rajamine orienteeruvalt Teie poolt soovitud
asukohta km 0,57 (alloleval väljavõttel tähistatud punase noolega)
võimalik.  Tagatavad on nii ristmike vahekaugus kui nähtavus.

NB! Ristmiku täpsema asukoha selgitab teeprojekti koostamise käigus välja
pädevusega teedeinsener.

Ristmiku rajamise haldusmenetluse alustamiseks palume Teil taotlust
täiendada:

*	Lisada info, milliseid tegevusi kinnistul kavandatakse (kas
üksikelamu ehitus?)
*	Lisada info, milline on tegevusega kaasnev orienteeruv
liiklussagedus ja liikluskoosseis (kui palju sõidukeid ööpäevas kinnistul
liikleb, kas ka suuregabariidilised sõidukid)
*	Eemaldada taotlusest punkt 3, see ei ole antud taotluse teema
(riigiteede kiirusrežiimiga tegelevad Transpordiameti vastava ala
spetsialistid. Edastasin Teie kiiruspiirangu alase küsimuse piirkonna
liikluskorraldajale).

Eelinfoks: Ristmiku ehitamisel palume arvestada järgnevaga.

1.	Ristmiku ehitamiseks tuleb huvitatud isikul (Sinilille kinnistu
omanikul) taotleda Transpordiametilt nõuded ja tellida pädevusega
projekteerijalt teeprojekt. Projekteerija esitab teeprojekti
Transpordiametile kooskõlastamiseks.
2.	Ristmiku ehitamiseks sõlmime huvitatud isikuga lepingu.
Kahepoolselt allkirjastatud leping annab huvitatud isikule õiguse
ehitustöödeks riigitee alusel maal lepingus toodud tingimustel.
3.	Kõik ristmiku rajamisega seotud kulud (sh geodeetilise alusplaani
tellimine, projekteerimine, ehitamine) kannab huvitatud isik.

Jään ootama täiendatud digiallkirjastatud taotlust.

Seejärel saame väljastada nõuded ristmiku projekti koostamiseks.

Küsimuste tekkimisel võtke palun ühendust.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Mika Vehmanen < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, May 8, 2025 10:34 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: utf-8''Juurdepääsutee_ehituse_taotlus.asice

Tere

Saadan Teille taotluse.

Lugupidamisega

Mika Vehmanen

Marestone Building Oy

050 37760

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.