Subject: RE: Täpsustuseks teie 20.05.2026 kirja nr 7-5/260762/2604283 asjus
From: "Evelin Lopman - OKK" <[email-masked]>
To: Jürgen Kusmin <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>,Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>
Date: Wed, 27 May 2026 16:13:18 +0300

Tere!

Kaasuses, millele Te viitate, on peamine küsimus valitud raieviisis
(turberaie), selle raieviisi eesmärgis üldiselt (uuendamine) ning
kokkusobivuses planeeringus määratud parkmetsa ala olemusega. Kahjuks ei
toonud Võru linn ega ka Keskkonnaamet menetluse käigus välja ühtegi
sisulist argumenti, miks antud juhul on valitud just aegjärkne raie ega
selgitanud, kuidas vastav raieviis antud juhtumil aitab kaasa parkmetsa
säilimisele. Seisukohas kajastatud väga napid selgitused ongi need, mis
õnnestus linnalt ja ametilt saada.

Keskkonnaamet osundas, et tegemist on tavapärase metsa majandamisega,
millele mingeid piiranguid planeeringust justkui ei tule (tekib küsimus,
kas lubatud on ka lageraie) ning Võru linn viitas, et välja nopitakse
haiged puud. Seejuures puuduvad esitatud metsamajandamiskavas viited
haigete puude olemasolule. Pole selge, kas raie piirduks lõpuks vaid linna
nimetatud 20% raiumisega või on tegemist vaid esimese osa raiumisega,
millele järgneks peagi teine raie.

Kokkuvõttes ei ole enesestmõistetav, kuidas valitud kavandatav raieviis,
mis ju viitab metsa uuendamise soovile sobib kokku üldplaneeringuga, mis
räägib parkmetsast. Seisukoht ei ütle, et 20% puude raie on intensiivne
metsa majandamine. Seisukoht seab kahtluse alla selle raieviisi valiku
põhjendamata jätmise.

Lugupidamisega

Evelin Lopman

From: Jürgen Kusmin <[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 27, 2026 3:50 PM
To: Evelin Lopman - OKK <[email-masked]>
Cc: [email-masked]; [email-masked]' <[email-masked]>;
Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>
Subject: Täpsustuseks teie 20.05.2026 kirja nr 7-5/260762/2604283 asjus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olete oma kirjas <https://adr.rik.ee/okk/dokument/18696375>  Võru
Linnavalitsusele ja Keskkonnaametile nimetanud 20-protsendilise
väljaraiega tegevust intensiivseks majandamiseks. Kuna olen põhitööna
samuti seotud planeeringute menetlusega, metsakasvatusega tegelevas
asutuses, siis on antud valdkonna viimaste arengutrendide järgimine mulle
oluline. Seni on intensiivsena mõistetud metsakasvatusviise, mis, püsides
metsaseadusega seatud piirangute raames, on seadnud esiplaanile
majandusliku eesmärgi. Sotsiaalsetest või ökoloogilistest väärtustest
lähtuvalt, samas pidades silmas jätkusuutliku metsakasvatuse
aastakümneteülest eesmärki (sh, et tagada ala puhkeväärtus ka kaugemas
tulevikus), on võimalik turberaietega tasakaalustada metsakasvatuse mõju
ümbritsevale keskkonnale. Kuna teie toodud tõlgenduses on intensiivsena
defineeritud juba eelpool kirjeldatud ja senises praktikas mõistetud kui
kõiki säästva metsanduse valdkondi (majanduslik, sotsiaalne ja
ökoloogiline) arvesse võttev tegevus, siis palun algviidet, millest
lähtuvalt saab juba 20-protsendilise väljaraiega tegevust nimetada
intensiivseks majandamiseks ja mis oleks siis antud analüüsile tuginedes
säästev puidukasutusmaht?

Lugupidamisega,

Jürgen Kusmin

Maakasutuse projektijuht

Kinnisvaraosakond

Riigimetsa Majandamise Keskus

+ 372 505 3387

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.rmk.ee/> www.rmk.ee

 <https://www.rmk.ee/>  <https://www.facebook.com/riigimets/>
<https://www.instagram.com/riigimets/>
<https://www.linkedin.com/company/rmk/posts/?feedView=all>
<https://www.youtube.com/@Riigimets>