Subject: Päring: uue riikliku tootjavastutuse registri loomisel ettevõtete andmete hoiustamine pilveteenuses
From: "Laura Reinurm" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Mon, 10 Aug 2026 09:04:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Keskkonnaagentuuris on ettevalmistamisel uue tootjavastutuse registri (TVR) 
loomine. Projekti eesmärk on luua uus riiklik register tootjavastutuse 
kohustuste täitmise, aruandluse ja järelevalve toetamiseks.

Soovime küsida Andmekaitse Inspektsiooni hinnanguid seoses ettevõtete 
andmete hoiustamisega pilveteenustes.

Oluline on rõhutada, et registri peamine andmestik ei koosne füüsiliste 
isikute andmetest, vaid juriidiliste isikute esitatavatest andmetest 
(ettevõtete registriandmed, tootjavastutusega seotud aruanded, turule lastud 
toodete ja pakendite kogused ning muud ettevõtjate kohustuslikud andmed). 
Isikuandmeid sisaldab register üksnes vähesel määral (näiteks kontaktisikute 
andmed). Uue TVR registri loomisega luuakse uus andmekogu koos uute 
volitusnormide ja põhimäärusega. Lisa selgituseks, et TVR registri alla 
koondatakse ka juba olemasolevate pakendiregistri (PAKIS) ja probleemtoodete 
registri (PROTO) andmed.

Palume AKI hinnangut järgmistes küsimustes:

1.	Kas andmekaitsealane regulatsioon seab piiranguid sellise registri 
põhiandmete hoidmisele pilveteenuses, kui tegemist on valdavalt juriidiliste 
isikute andmetega? Palume võimalusel täpsustada, millised nõuded tulenevad 
sellisel juhul isikuandmete kaitse regulatsioonist ning millised nõuded või 
piirangud võivad tuleneda muudest õigusaktidest või põhimõtetest.
2.	Millised andmekaitsealased nõuded ja piirangud kohalduvad ettevõtjate 
andmete hoidmisele ja töötlemisele pilveteenuses juhul, kui pilveteenuse 
pakkuja on rahvusvaheline ettevõte ning andmed võivad paikneda kas Euroopa 
Liidu/Euroopa Majanduspiirkonna territooriumil või väljaspool seda? Kas 
hinnang sõltub seejuures andmete liigist, andmete füüsilisest asukohast või 
teenusepakkuja suhtes kohaldatavast õigusruumist?
3.	Kas AKI hinnangul tuleks sellise registri kavandamisel lisaks IKÜM 
nõuetele arvestada veel mõne konkreetse õigusakti või juhendiga, mis 
käsitleb ettevõtete andmete töötlemist pilveteenustes?

Soovime saadud seisukohti kasutada uue TVR registri arhitektuuriliste 
otsuste ettevalmistamisel ning tagada, et valitav tehniline lahendus oleks 
kooskõlas andmekaitsealaste ja muude õiguslike nõuetega.

Parimat soovides

Laura Reinurm

Projektijuht | Keskkonnakasutuse osakond

+372 5467 0696

Keskkonnaagentuur

Kirsi 1 | 10616, Tallinn

 <http://www.keskkonnaagentuur.ee/> www.keskkonnaagentuur.ee | 
<http://www.ilmateenistus.ee/> www.ilmateenistus.ee