Subject: RE: NOTAMI taotlus lõhejõgede seirelennuks
From: Eve Härm <[email-masked]>
To: "Janar Aleksandrov" <[email-masked]>
Cc: "Diana Krotova" <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Oct 2025 13:11:09 +0200

Tere

Annan teada, et taotluse alusel on välja antud järgmine NOTAM (pange
tähele, et erinevalt taotlusest on vähendatud koordinaatide hulka):

A3626/25

(A3626/25 NOTAMN

Q)EETT/QRTCA/IV/BO/W/000/029/5931N02545E006

A)EETT B)2510271900 C)2510300100

D)27 1900-2359, 28 29 0000-0100 1900-2359, 30 0000-0100

E)TEMPO RESTRICTED AREA EER25154UAS ESTABLISHED DUE TO ENVIRONMENTAL

BOARD AERIAL MONITORING OF SALMON RIVERS WI:

593547N 0254037E - 593431N 0255046E - 592946N 0255039E - 592710N

0254835E - 592727N 0254553E - 592748N 0254425E - 593547N 0254037E.

PERMISSION FOR ENTERING THE AREA SHALL BE OBTAINED FROM TEL +372 501

0296.

F)SFC G)2500FT AGL)

Tuletan meelde, et NOTAM peab olema avaldatud 7 päeva enne ning palun
selle tähtajaga arvestada, sealjuures sellega, et NOTAM-i avaldamisele
eelneb ka tehniline töö ja vajadusel teiste osapooltega kooskõlastamine.

NOTAM-isse lähevad kõik geograafilised koorinaadid formaadis „kraad minut
sekund“ (ehk 25,677001776000001 59,596562323000001 asemel  593548N
0254037E).  Teie poolt taotluses esitatud koordinaadid on vaja meil kõik
käsitsi ümber konverteerida õigesse formaati ja kontrollida. Töö
lihtsustamiseks ja ajakulu vähendamiseks võiks taotluses edaspidi
koordinaadid esitada juba õiges formaadis.

Alad peaksid olema võimalikud lihtsalt ja võimalikult väheste
koordinaatidega antud, ei ole mingit vajadust sama sirge joone peale
jäävaid koordinaate anda (piisab nurga koordinaatidest) ning kui ei ole
just mõjuvat põhjust, siis tuleks eelistada sirgeid jooni:

Tervitades

Eve Härm

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja

+372 58 130 721

www.transpordiamet.ee | Lõõtsa 5, Tallinn 11415

Transpordiamet

From: Janar Aleksandrov <[email-masked]>
Sent: Thursday, October 23, 2025 2:29 PM
To: Eve Härm <[email-masked]>
Subject: Fw: NOTAMI taotlus lõhejõgede seirelennuks

Tere

Saatsin taotluse küll üldmeilile ja ka Dianale kellega oleme saanud
operatiivselt  notamid menetletud. Aga Diana puhkab ja meil nüüd tekkis
vajadus ja võimalus järgmine nädala algusedt kasutada suurt SKA drooni.
Uuringi käesolevaga, et kas on võimalik sellise ajaga notamit saada?

Ette tänades!

Janar Aleksandrov

Kaugseire ja IKT peaspetsialist

Keskkonnaamet

Saadetud rakendusest Outlook Androidile <https://aka.ms/AAb9ysg>

  _____

From: Janar Aleksandrov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 23, 2025 11:53:38 AM
To: Diana Krotova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: NOTAMI taotlus lõhejõgede seirelennuks

Tere

Keskkonnaamet oma seadusega pandud ülesannete täitmiseks kasutab oma töös
parimat võimaliku tehnikat.

Lähtuvalt eeltoodust soovime teostada veelkord Loobu ja Valögejõe
piirkonnas lõhejõgede seiret.

Kuna KeA lennud on kõik avalikud siis palume ka NOTAMI kirjelduses välja
tuua, et tegu on „Keskkonnaameti lõhejõgede seirelennuga“

Lend on plaanis siis antud ajavahemikul kas ühel või kahel päeval ja
arvestades ilmastikuolusid on pandud periood pikem, et kõik asjaolud
saaksid klappida (KeA võimalused, piloodi meeskonna ajaline võimekus ja
ilm).

Lisan taotluse ja küsimuste korral vastan meeleldi.

Janar Aleksandrov

Kaugseire ja IKT peaspetsialist

Haldusosakond | Keskkonnaamet

+ 372 5124731