Subject: Muudatused piiravates meetmetes seoses Iraaniga
From: "Andres Siplane" <[email-masked]>
To: "Piret Tinkus \(EMTA\)" <[email-masked]>, "Silvester Soop \(SiM\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Egle Kossas'" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kati Kikas \(MKM\)" <[email-masked]>, "Koidu Talli \(MKM\)" <[email-masked]>, "Ele Russak \(sisemin.\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Cc: "Kati Kiisverk" <[email-masked]>,Merje Mägi <[email-masked]>
Date: Mon, 27 Jul 2026 16:44:11 +0300

Tere!

EL Nõukogu otsustas 24.07.2026 teha muudatused sanktsioonirežiimis, mis
käsitleb piiravaid meetmeid seoses Iraani sõjalise toetusega Venemaa
Ukraina-vastasele agressioonisõjale ning relvastatud rühmitustele ja
üksustele Lähis-Idas ja Punase mere piirkonnas, ning Iraani tegevust, mis
kahjustab meresõiduvabadust Lähis-Idas. Muudatustega arvati sanktsiooni
subjektide nimekirjast välja neli isikut.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsuse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=OJ:L_202601837>
(ÜVJP) 2026/1837 ning rakendusmääruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=OJ:L_202601853>
(EL) 2026/1853.

Samuti otsustas EL Nõukogu 24.07.2026 teha muudatusi sanktsioonirežiimis,
mis käsitleb Iraani vastu suunatud piiravaid meetmeid. Muudatustega
uuendati ühte sanktsioonisubjekti puudutavat kannet ning eemaldati
subjektide nimekirjast kolm isikut.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsuse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=OJ:L_202601836>
(ÜVJP) 2026/1836 ning rakendusmääruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=OJ:L_202601838>
(EL) 2026/1838.

Muudatused jõustuvad 27.07.

Tervitades

Andres Siplane
Välisministeerium
peaspetsialist
Sanktsioonide ja strateegilise kauba kontrolli osakond
+372 55 14 824
 <http://www.vm.ee> www.vm.ee | Islandi väljak 1, Tallinn