Subject: FW: Valingu-Keila lõppmärkused TRAM siseselt kinnitusringilt ja täiendav tähtaeg märkuste lahendamiseks
From: "Elle Tamm" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 27 May 2026 10:21:54 +0300

Palun see kiri registreerida siia toimikusse:
<https://delta.transpordiamet.ee/dhs/faces/jsp/dialog/container.jsp>
8-1/24-077

Lugupidamisega

Elle Tamm

Projekteerimise üksuse projektijuht

+372 5597 6476

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Transpordiamet

From: Elle Tamm
Sent: Wednesday, May 27, 2026 9:32 AM
To: '24113' <[email-masked]>; Karel Vergi | K-Projekt
<[email-masked]>; Robert Peterson | K-Projekt
<[email-masked]>; 'Rein Annusver | K-Projekt'
<[email-masked]>
Subject: Valingu-Keila lõppmärkused TRAM siseselt kinnitusringilt ja
täiendav tähtaeg märkuste lahendamiseks

Tere,

TRAM sisene projekti kinnitusring on läbi. Edastan sealt kogunenud
märkused. Kuna need on TRAM poolt uued märkused, mis projekteerijal ei
olnud enne teada, siis TRAM annab põhiprojekti korrigeerimiseks (lepingu
lisa 4 töö ja töö osade üleandmise ja maksegraafik rea „Tervikliku
põhiprojekti esitamine (va kõrgepinge)“) täiendava tähtaja 3 nädalat
alates tänasest (ehk siis tähtaeg on 18.06.2026). Selle aja sees
korrigeeritud põhiprojekti terviklahenduse esitamisel TRAM sanktsioone ei
rakenda. Kõrgepinge töö osale on eraldi tähtajad, neid käesolev ei
puuduta.

Märkused teemade kaupa:

KJK

*	KJK pos 102 -  katastriüksuse tunnus ja lähiaadress on muutunud
võrreldes KJK joonisel olevaga, palun korrigeerime õigeks. Piirid ka
vaadata, seal on jagamine toiminud ilmselt.
*	KJK kausta lisada ka exceli tabel.
*	Kontrollida, et sisse saaksid viidud koosolekul arutatud KJK
muudatused seoses ulukirestidega.

Liikluskorraldus

*	PK 349+00 Keila JJT tunneli juures peaks lm 351-d dubleerima
ristlõikes 50 km/h ja 70km/h
*	Valingu Ls-s tilga kujuline ristmik ei ole ringristmik ja ei pea
kasutama lm 424
*	Valingu Ls ramp 3 ja ramp 1 eelviidad puudu
*	Valingu Ls viaduktil mitte kasutada lm 151, pigem lm 185
*	PK 354+50,5 kujundada suunaviidas 2+2 põhimõtte järgi otsesuund
otseraja kohal ja paremale parema raja kohal ning nool 45kraadi, lisan
näite:
*	Sama märkus ka PK 342+53 PK 354+50,5 kujundada suunaviidas 2+2
põhimõtte järgi otsesuund otseraja kohal ja paremale parema raja kohal
ning nool 45kraadi

Kaustapuu ja failide nimetamine

*	Üle antav kaustapuu ja ka failide nimed ei vasta TRAM nõuetele
(TEET struktuurile). Kui projekteerija ei esita materjale TEET-u siis
tuleb failide esitamisel järgida TEET struktuuripuu loogikat. Vt TK lisa 8
punktid 5.2 ja 6. Teha nende järgi.

BIM

*	Projekti vaates tuleks väljakaevete ja nõlvade mudelid terves
mahus läbi vaadata. Hetkel on palju konflikte ja puuduolevaid osasid.
*	Andmesisu mudelites tuleb ka kriitilise pilguga läbi vaadata.
Selline informatsioon ei anna vajalikku infot edasi.

-            Ülejäänud BIM märkused lisatud failis.

Kululoend

*	Lisada konstruktsioonide alla rajatised (viaduktid, tunnelid,
võivad olla igaüks ühe reana ja selle rajatise koondsummana), sest muidu
objekti/lõigu tervikmaksumus on tule koondkululoendist välja.
*	VSL-e on kululoendis 7 tk, aga peaks olema 2 tk?
*	Infotabloo realistlik hind 35000eur (mitte 5000eur), palun
korrigeerida.

Muu:

*	TRAMile palun lõpuks lingile laadida ka lõpliku projekti
digiallkirjastatud versioon.

Lugupidamisega

Elle Tamm

Projekteerimise üksuse projektijuht

+372 5597 6476

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Transpordiamet