Subject: Päring tubakaseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise eelnõu ettevalmistamise kohta
From: "Diane Sirelpuu" <[email-masked]>
To: Illimar Pärnamägi - JUSTDIGI <[email-masked]>
Cc: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Tue, 5 May 2026 14:03:03 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Illimar
Pärnamägi
Justiits- ja digiministeerium
[email-masked]
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn
 
5. mai 2026
Päring tubakaseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise eelnõu ettevalmistamise
kohta
Viide: justiits- ja digiministri kiri Riigikohtule, 4. veebruar 2026, nr
10-3/71 (p 20); põhiseaduslikkuse järelevalve asi nr 5-25-73; Tallinna
Halduskohtu otsus haldusasjas nr 3-25-1309, 27.11.2025
Lugupeetud Illimar Pärnamägi,
Pöördume teie poole seoses justiits- ja digiministri 4. veebruari 2026. a
kirja punktiga 20, milles on märgitud, et justiits- ja digiministeerium on
alustanud seaduseelnõu ettevalmistamist tubakaseaduse (TubS) § 104 lõike 4
ja riigilõivuseaduse (RLS) § 2984 lõigete 1–3 vastuolu lahendamiseks
põhiseadusega.
Nimetatud sätted tunnistati Tallinna Halduskohtu 27. novembri 2025. a
otsusega (haldusasi nr 3-25-1309) põhiseadusega vastuolus olevaks osas,
milles need ei tee sigaritega seotud toote teate puhul erandit
riigilõivudest ja müügimahtude teate hindamise tasust. Käesoleval hetkel
menetleb põhiseaduslikkuse järelevalve osas antud küsimust Riigikohus
asjas nr 5-25-73.
Eelnevast lähtudes esitan järgmised päringud:
1. Milline on eelnõu ettevalmistamise praegune seis? Kas eelnõu on jõudnud
kooskõlastusringile ning mis on kavandatav jõustumine? Kas on kavas
kooskõlastusringi käigus kaasata ka teisi seotud osapooli, s.t. teiste
tubakatoodete edasimüüjate või tootjate esindajaid? 
2. Kes on eelnõu ettevalmistamise eest vastutav ametnik (nimi, amet,
kontaktandmed), kellega saaks vajadusel üksikasju täpsustada?
3. Kas ja mil määral on eelnõu koostamisel arvestatud Riigikohtus
poolelioleva PSJV asja nr 5-25-73 menetluse võimaliku tulemiga, ning kas
eelnõu valmimise ajakava sõltub kõnealuse kohtuasja lahendist?
Jääme ootama teie vastust.
Lugupidamisega
 
Diane Sirelpuu
Eesti Nikotiinitoodete Edasimüüjate Liit