Subject: FW: Sideprojekti kooskõlastamine: 13891 Tori vald, Nurme küla ELASA mast
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Jun 2026 12:20:58 +0300

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Liisa Jänes <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 10, 2026 11:26 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastamine: 13891 Tori vald, Nurme küla
ELASA mast

Tere

Proovisin mastile vahepeal uut asukohta leida, kuid erakinnistutega pole
kahjuks kokkuleppele jõudnud.

ELASA sai tagasiside, et Kliimaministeeriumis on valmimas eelnõu, kus
masti ohutsoon muudetakse väiksemaks, eeskujuks Rootsi normid.

80 masti ohutsoon saaks olema 40m ja 72m vabalt seisval mastil 48m (2/3
kõrgusest).

Tiit Harjak andis ELASA`le tagasiside, et projekteerimisnormide muudatus
võiks valmis olla paari kuu jooksul.

Seega mast justkui mahuks ära Ojalauda 14901:001:0129 kinnistule.

Räägu tee likvideeritakse, kuid alles saaks jätta sissesõidu Ojalauda
kinnistule.

Rohelisega võimalik tee Ojalauda kinnistule

Masti projekti võiksin Tram`iga kooskõlastada siis, kui
projekteerimisnormide muudatus valmis?

Kui 80m mast üldse ei sobi, võiks mõelda ka 72m vabalt seisvale mastile,
mille kaitsevöönd 48m.

Tervitades

Liisa Jänes

Projekteerija

Tel +372 5345 7609

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Elliko Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 7. mai 2026 09:46
To: Liisa Jänes <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sideprojekti kooskõlastamine: 13891 Tori vald, Nurme küla
ELASA mast

Heia Liisa

Sinu projektlahendus (masti asukoht: Kummi, Nurme küla, Tori vald, Pärnu
maakond, 80901:001:0721) läks arvamuse avaldamiseks ka
Lennuliiklusteenistuse ja lennuväljade osakonnale.

Lennuväljade vaneminspektor A.Lainoja avaldas oma arvamuse masti asukoha
suhtes: „Kavandatavas asukohas mõjutaks 80 meetri kõrgune mast oluliselt
Pärnu lennuvälja instrumentaallennuprotseduure (tõstaks raja 21 LNAV
miinimumi rohkem kui sada jalga). Seega ei saa lennundusteenistus masti
ehitusprojekti kooskõlastada“.

Võtsin väljavõtte ka XGis rakendusest

Sinu poolt eskiislahendusena pakutud masti asukoht Ojalauda kinnistu
piirkonnas oli lennunduse seisukohast küll sobivam, kuid Transpordiamet ei
saanud nimetatud asukohta aktsepteerida. Masti kuja ulatus
teemaplaneeringuga määratud maantee trassikoridori ning lisaks oli mastile
juurdepääs kavandatud kohaliku tee nr 1490030 (Räägu tee) kaudu, mis on
teemaplaneeringu kohaselt ette nähtud likvideerida. Seetõttu ei olnud
kavandatud lahendus maantee arendamise ja tulevase liikluskorralduse
seisukohast samuti sobiv.

Tagastame hetkel taotluse ja palume leida mastile parem asukoht, mis ei
mõjutaks negatiivselt ka lennundusohutust.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Liisa Jänes <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 24, 2026 4:22 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Sideprojekti kooskõlastamine: 13891 Tori vald, Nurme küla ELASA
mast

Tere

ELASA tellimusel koostasime sideprojekti:

Pärnu maakond, Tori vald, Nurme küla ELASA 80m mobiilsidemast

Projekteeritud sidemast jääb riigitee nr 4 Tallinn-Pärnu-Ikla tee
lähistele km`l 118,32 ( ca 143m tee äärest).

Saadan Teile projekti ülevaatamiseks ja kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Liisa Jänes

Projekteerija

Tel +372 5345 7609

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee