Subject: Ruhnu kõrgusepiirangupinna metsahooldustööd
From: "Maarika Rump" <[email-masked]>
To: "Maarika Rump" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Sep 2025 11:25:05 +0300

From: Martin Kängsepp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 29, 2025 11:08 AM
To: Tanel Kulbas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Tormi Loide <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Aleksandr Borovkov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ruhnu kõrgusepiirangupinna metsahooldustööd

Tervitused Tanel Kulbas,

Saadan Teile manuses Ruhnu lennuvälja kõrgusepiirangupinna
metsahooldustööde kava (vt manuses fail ’’Ruhnu lennujaama raietööd’’).

Antud dokumendis on kirjeldatud hooldustööde võimalikud tegevused, palun
tutvuge materjaliga. Tegevusteks oleme valinud metsades teostada
sanitaarraied kus eemaldame kõrged, piirangupinda läbivad isendid, ning
puhastame mere poolt raja otsas olevad kõrvikud puistust. Valisime sellise
hooldamise (mitte raadamise), arvestades Ruhnus laialdaselt esinevate
kaitsealadega. Raja vasakul metsaviirus asub merikotka pesa ning selle
kaitsevöönd ulatub ka paremale poole metsaviirgu. Samuti arvestades, et
lennuvälja ümber on küps mets ning juurdekasv pikkusesse väga aeglane, see
annab meile võimaluse majandada kõrguseid ilma mahulise raieta. Võimalikus
maksimaalses ulatuses metsatööd teostatakse 2025 November-detsember- samal
ajal kui toimub elektrilevi poolt kõrgpingeliinide hooldustööd, sest selle
töö teostamiseks tuuakse kohale ka tehnika.

Samuti planeerime maaparandust kuivenduskraavide loomise näol juba
raadatud alale, et muuta maa hooldatavaks ja vältida võsa peale kasvu (vt
manuses väljavõtet ’’süsteemne kuivendus’’), töö teostatakse 2026.

Tänaseks on meil päritud ja olemas metsateatised kuuele eraldisele Ruhnu
lennuvälja kinnistul. Ning peatselt esitame päringud ka järgmistele:

*	Attu 68901:001:0038 (Omanik on nõus andma volituse
lisatingimustel. Menetlemisel)
*	Blom 68901:001:0261 (volitust pole, käib maaomanikuga menetlemine)
*	Jons 68901:001:0220 (maaomanik esitab ise metsateatise)
*	Hollingers 68901:001:0140 (maaomaniku poolt volitus olemas)
*	Skallus 68901:001:0169 (volitust pole, käib maaomanikuga
menetlemine)

Joonis 1 metsatööde skoop 2025

Keskkonnaameti poolt on kirjalik luba antud kahel kõlvikul asuvate puistu
eemaldamiseks

Joonis 2 Objektid 0116 ja 0119

Lgp,

Martin Kängsepp | Administrative Software Project Manager

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] | +372
58701964

AS Tallinna Lennujaam

Tartu mnt. 101, Tallinn 10112, Estonia

 <https://airport.ee/en/> airport.ee

 <https://airport.ee/en/sustainability/> On our way to becoming a carbon
neutral airport on 2025.

This e-mail may contain confidential information. If you are not the
intended recipient, please notify the sender and delete this e-mail.