Subject: FW: Palun täpsustada taotlust ja plaani
From: "Lii Lember" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 3 Jul 2026 10:01:36 +0300

Tere

Palun registreerida teostusjoonised koos ikõ-plaanidega kooskõlastuse 
üksusele kooskõlastamiseks.

Parimat

Lii Lember

Maade osakond

From: Hannes Müürisepp <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 2, 2026 4:24 PM
To: Lii Lember <[email-masked]>
Subject: RE: Palun täpsustada taotlust ja plaani

Tere veelkord

Saadan ka küsitud teostusjoonised.

Lugupidamisega

Hannes Müürisepp

kliendihaldur

Mob +372 56627245

Kassi 13, Tallinn Eesti

From: Lii Lember <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 2, 2026 1:20 PM
To: Hannes Müürisepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Uku Peterson - Restate <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Palun täpsustada taotlust ja plaani

This email originated from outside your organization. Use caution with 
links, attachments, or unexpected requests.

Tere

Ilma kooskõlastuseta transpordiameti poolt, ei saa kahjuks midagi seada. 
Mõistan, et nii kaua aega tagasi tehtud trasside projekte pole mõistlik 
otsida. Kuid peaks olemas olema teostusjoonised? Sobib väga hästi, kui need 
meile saadate ülevaatamiseks.

Samuti on tarvis saata Pari lingid meile. Me ei saa kahjuks numbriga pari 
alale ligi. Kuid pari number tuleb panna korraldusesse, kust see läheb 
lepingusse, mille sõlmimisel notar pari alad nö lukustab. Ning siis kanduvad 
need alad kitsenduste kaardile. Teisiti need kitsendustena kaardile ei ilmu. 
Palun seega saata pari lingid.

Parimat

Lii Lember

530 888 71

From: Hannes Müürisepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 2, 2026 12:10 PM
To: Lii Lember <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Palun täpsustada taotlust ja plaani

Tere veelkord

Saadan esialgu taotluse meie jaoks tavapärases vormis. Taotlus hõlmab lisaks 
kõnealusele Tallinn-Saku-Laagri tee teemaa kinnistule ka ülejäänud 
Tarnaspordiameti hallatavaid Saku vallas asuvaid riigimaa kinnistuid millel 
paikneb Adven Eestile kuuluv Saku võrgupiirkonna gaasitrass. Andke teada kas 
esitatud andmed on piisavad. Et kõnealune gaasivõrk on ehitatud mitmes 
etapis ning ca 20 aastat tagasi siis konkreetsetele ehitusprojektidele täna 
viidata oleks erakordselt suur väljakutse.

Lugupidamisega

Hannes Müürisepp

kliendihaldur

Mob +372 56627245

Kassi 13, Tallinn Eesti

From: Lii Lember <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 1, 2026 10:08 AM
To: Hannes Müürisepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Uku Peterson - Restate <[email-masked]>
Subject: FW: Palun täpsustada taotlust ja plaani

This email originated from outside your organization. Use caution with 
links, attachments, or unexpected requests.

Tere

Olin vahepeal puhkusel ja naastes ei leia teie taotlust postkastist. Vahel 
lähevad kirjad karantiini, mida ma siis ka kohe kustutan.

Palun saatke taotlus [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> , siis see registreeritakse 
dokumendisüsteemis ja saadetakse mulle töösse.

Etteruttavalt kirjelda, et on vaja lisaks teha Pari link. Ilma selleta ei 
saa notaris lepingut sõlmida ja kinnistusraamatusse kannet st koormatist ei 
kanta.

01.02.2024 jõustus kinnistusraamatuseaduse muudatus, kus tuleb IKÕ lepingus 
viidata ruumikujule, mis on loodud Maakatastri piiratud asjaõiguste 
infosüsteemi (PARI) kaudu aadressil  <https://pari.kataster.ee/> 
https://pari.kataster.ee. Rakenduses on vaja luua ruumiobjekt (vt 
<https://kataster.ee/kitsendused#piiratud-asjaoiguste--2> KITSENDUSED | 
Maakataster Kasutajajuhend servituudi ala loomiseks ja servituudi ala 
loomine), mille ruumikuju tunnus PARI ID number tuleb koos aktiivse lingiga 
esitada Transpordiametile.

NB! Transpordiamet ei saa PARI ID numbriga rakendusele ligi.

Võib küsida nõu Maa-ameti katastritoimingute osakonnast 
https://geoportaal.maaamet.ee/est/kontaktid-p596.html

*	Väike nipp Pari lingi tegemiseks: pari ala andmete aknas allapoole kerides 
on all nupp - jaga. Sinna vajutades, tuleb uus kopeeri või jaga nupp 
(kahjuks täpselt ei mäleta) aga siis linki ei tohi kopeerida, vaid sinna 
hiire klahviga ainult korraks vajutades jääb link vaikimisi juba ise 
kopeerides nö kursori otsa. Kursorit mujale viies saab lingi uude asukohta 
kopeerida. Nii see jääb aktiivseks. Kontrollimiseks võib lingi eelnevalt 
saata kolleegile töö juures, et kas see viib loodud Pari alale.
*	Palun jälgida, et pari on täpselt sama kui ikõ-plaanil ning Pari piir ei 
ületa kinnistu piire, sest vastasel juhul näitab andmetes mitmele kinnistule 
kitsendust.

Enne pari edastamist, palun laske selle lingiga avanemist oma kolleegil 
kontrollida.

Parimat

Lii Lember

Maade osakond

53088871