Subject: Fonte.News toimetaja, Veiko Huuse, avalik pöördumine justiitsministri Liisa-Ly Pakosta poole, seoses EU SLAPP direktiivi ratifitseerimisega 07.05.2026
From: "Fonte.News toimetaja Veiko Huuse" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Apr 2026 11:57:01 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud minister Liisa-Ly Pakosta

Vaba Sõna ja vabadus arvamust avaldada on olnud surve all juba aastaid. 
Fonte.News on vaba sõna ja uue ühiskonna sõnumikandja olnud üle 5 aasta. 
Olen ise talunud mitmeid vaikima sundimisi kohtute poolt.
Minu nimi, Veiko Huuse, pole ka ministrile võõras, sest olen mitme kohtuasja 
suhtes ministri poole abipalvega pöördunud.

See SLAPP artikkel ilmus põhjusega, sest üks toimetuse poole pöördunud 
inimolend on sattunud kriminaal SLAPP surve alla ja kohtunike solvamise (see 
pole vangla karistuse vääriline, pigem pisike väärtegu milleks on rahatrahv) 
süüdistusega tahetakse teda vangi panna (vahistamise määrus väljastatud) ja 
toimetusel olevate tõendite põhjal on tegemist vale kohtuekspertiisidega 
ning tugevad märgid kriminaal SLAPP tunnustele.

Avali artikkel SLAPP kohta on siin: 
https://fonte.news/mis-on-slapp-direktiivi-ratifitseerimine-07-05-2026/

Pöördumine on järgmine:

Toimetus teeb avaliku ettepaneku:

Eesti valitsusele

ja justiitsministrile Liisa-Ly 
<https://www.justdigi.ee/ministeerium-uudised-ja-kontakt/ministeeriumist-ja-minister/justiits-ja-digiminister> 
Pakostale

1. SLAPP direktiiv tuleb rakendada SISULISELT, mitte formaalselt

See tähendab:

*	kaitse peab laienema ka kriminaalmenetlusele
*	mitte ainult paberil

2. Karistusseadustiku § 305¹ tuleb kriitiliselt üle vaadata

Praeguses vormis:

*	seda saab kasutada kriitika kriminaliseerimiseks
*	see võib olla vastuolus EL õiguse eesmärgiga

vajab kohest muutmist või eemaldamist enne 07.05.2026.

3. Riigi vastutus peab olema reaalne

Kui:

*	inimest vaigistatakse menetluse kaudu
*	kasutatakse ebaproportsionaalseid meetmeid

siis peab olema võimalik:

nõuda riigilt kahjutasu

Austades sind ja sinu tegemisi

Veiko Huuse
Fonte.News toimetaja
https://fonte.news

  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4zUFcr9JJnRvlAwZJemXl4sLeCG5uqvdR36loBgz3uyrFnllS37Um5ZIXcDrbQM4sL1Gx1giXg6U3Ta>

Fonte.News on Uue Maa valgussõnumite edastaja otse Kõiksuse puhtast 
valgusvoost.