Subject: Vs: Andmekaitse nõue alltöövõtjale ja nende veovahenditele
From: Nõmm Sven <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Jun 2026 09:28:29 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere hommikust,
Aitäh selgituste eest! Nüüd teame täpsemalt mida alltöövõtjatelt nõuda ja
teame ka täpsemalt mida ise jälgima peame.

Ilusat suve soovides

Sven Nõmm
Courier Network Manager
Tel. +372 52 02193
sven.nomm <mailto:[email-masked]> @smartposti.com

SmartPosti OÜ
 <mailto:[email-masked]> [email-masked] | Loomäe tee 13, Lehmja
küla
 <https://www.smartposti.ee/en> smartposti.ee
 <https://www.linkedin.com/company/smartpostibaltics> LinkedIn -
<https://www.facebook.com/SmartPosti> Facebook -
<https://www.instagram.com/smartpostiee/> Instagram

This message may contain private or confidential information. If you
receive this message by mistake, please contact me and delete the
mistakenly received message immediately. Thank you!

  _____

Saatja: info - AKI <[email-masked]>
Saadetud: esmaspäev, 29. juuni 2026 09:18
Adressaat: Nõmm Sven <[email-masked]>
Teema: RE: Andmekaitse nõue alltöövõtjale ja nende veovahenditele

[email-masked] ei saada teile sageli meilisõnumeid.
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Lugege teavet selle kohta,
miks see on oluline

Tere

Andmekaitse Inspektsioon (AKI) sai Teie pöördumise seoses andmekaitse
kohustuste kohta.

Andmekaitse vaates on selles ahelas üldjuhtumitel kaks peamist osapoolt:
vastutav töötleja ja volitatud töötleja. Olenevalt asjaoludest võib
tegemist olla ka kaasvastutavate andmetöötlejatega. Eelduslikult ning
kõiki asjaolusid mitte teades on ettevõte, kes tellib veoteenust ja
edastab klientide andmed (aadressid, telefoninumbrid), vastutav töötleja,
sest määrate andmete töötlemise eesmärgi ja vahendid. Alltöövõtja ehk
vedaja, kes teostab vedu kellegi juhiste alusel, on volitatud töötleja.

Järgnevalt edastame vastused teie küsimustele.

Kellel lasub kohustus andmeid hallata ja kustutada?

Kohustus andmed navigatsioonisüsteemist ja käed-vaba süsteemist tegelikult
(füüsiliselt) kustutada lasub vedajal (alltöövõtjal). Volitatud töötlejana
peab vedaja rakendama asjakohaseid tehnilisi ja korralduslikke meetmeid,
et tagada andmete turvalisus ja konfidentsiaalsus.

Isikuandmeid tohib säilitada ainult seni, kuni see on vajalik veoteenuse
osutamiseks. Niipea kui pakk on kohal ja vedu lõppenud, puudub
eelduslikult vajadus aadressi navigatsioonisüsteemis hoida.

Sõiduki müümisel või vahetamisel on kriitilise tähtsusega kõikide
süsteemide tühjendamine, sest isikuandmete jätmine süsteemi, millele saab
ligipääsu kolmas isik (uus omanik), on isikuandmetega seotud rikkumine.

Milline on teie kui tellija vastutus?

Kuigi vedaja haldab ja kustutab andmeid füüsiliselt/tegelikkuses, lasub
ettevõttel vastutava töötlejana seadusest tulenev vastutus selle eest, et
valitud partnerid teeksid seda korrektselt ja kooskõlas kehtivate
nõuetega. See tähendab, et vastutava töötleja ja alltöövõtja vahel peab
olema andmetöötlusleping (või vastavad punktid omavahel sõlmitud muus
lepingus), kus on kirjas, et vedaja on kohustatud isikuandmed pärast
teenuse osutamist kustutama või tagastama.

Lepingus tuleks muuhulgas kindlasti eraldi välja tuua, et isikuandmeid ei
tohi salvestada püsivalt sõidukite süsteemidesse ning sõiduki
võõrandamisel peab vedaja tagama andmete täieliku eemaldamise.

Vastutavalt töötlejal  on õigus ja kohustus kontrollida (auditeerida), kas
alltöövõtjad neid turvanõudeid tegelikult täidavad.

Kokkuvõtteks saamegi öelda, et kohustus andmed autost füüsiliselt
kustutada on vedajal, kuid kohustus tagada, et vedaja seda teeks, on
vastutaval töötlejal. Inimesed on teenust tellinud vastutavalt töötlejalt.
Soovitame kontrollida üle oma alltöövõtjatega sõlmitud lepingud ja lisada
sinna muuhulgas selged juhised isikuandmete kustutamise kohta sõidukite
süsteemidest.

Lisainformatsiooni isikuandmete töötlemise kohta leiab www.aki.ee
<http://www.aki.ee/> , sh mis erinevus on vastutaval, volitatud ja
kaasvastutaval töötlejal, leiab siit:
<https://www.aki.ee/isikuandmed/kkk/moisted#yld-9> Mõisted | Andmekaitse
Inspektsioon. Kui Teil tekib küsimus, kuidas ettevõttes isikuandmeid
töödelda korrektselt, siis kindlasti esimese asjana (enne andmetöötlust)
tasuks pöörduda ettevõtte andmekaitsespetsialisti poole. Kui ettevõte ei
ole seda ametikohta määranud, siis tasub aegsasti pöörduda õigusnõustajate
(advokaadid, juristid) poole, kes saavad anda nõu ja koostada just teie
ettevõtte andmetöötlust silmas pidades kohase dokumentatsiooni.

Loodame, et selgitustest on abi.

Lugupidamisega

Andmekaitse Inspektsioon

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST
Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti
 <https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
LinkedIn |  <https://www.youtube.com/@andmekaitse> YouTube
 <https://www.aki.ee/>

From: Nõmm Sven <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 16, 2026 9:55 AM
To: info - AKI <[email-masked]>
Subject: Andmekaitse nõue alltöövõtjale ja nende veovahenditele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Meil on tekkinud küsimus andmekaitse kohustuse kohta.

Tänane situatsioon on selline, et meie kui teenuse tellija kasutame
alltöövõtjate teenust siseriiklikul kauba transpordil.

Vedajad kasutavad eraklientide juurde vedudel nende aadressi ning paki
peal olevat kliendi telefoni numbrit. Kuller võib aadressi otsida läbi
autos oleva navigatsioonisüsteemi ja võimalik, et valib ka kliendi numbrit
läbi auto enda käed vaba süsteemi.

Küsimus on meil selline, et kellel lasub kohustus hoida ja hallata,
kustutada veovahendi vahetamisel ja müümisel auto navigatsioonisüsteemi
jäävad aadressid ja auto käed vaba süsteemi jäävad telefoni numbreid?

Parimat soovides.

Sven Nõmm
Courier Network Manager

Tel. +372 52 02193
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

SmartPosti OÜ
 <mailto:[email-masked]> [email-masked] | Loomäe tee 13, Lehmja
küla
 <https://www.smartposti.ee/en> smartposti.ee
 <https://www.linkedin.com/company/smartpostibaltics> LinkedIn -
<https://www.facebook.com/SmartPosti> Facebook -
<https://www.instagram.com/smartpostiee/> Instagram

This message may contain private or confidential information. If you
receive this message by mistake, please contact me and delete the
mistakenly received message immediately. Thank you!