Subject: Re: Väljaminev kiri
From: "Mootori 7 Council" <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet Info - KA" <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Sep 2025 14:33:05 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Tänud saadetud vastuse eest. Tekkis paar täiendavat küsimust.

Volta Energeetika OÜ põhivõrk asub väga väikesel alal, tänavate Volta, 
Tööstuse, Uus-Volta ja Krulli vahel. Kuna klientide arv on piiratud, kellele 
põhivõrgu teenust osutatakse, siis lubatud kasumimarginaali saavutamiseks on 
Volta Energeetika OÜ võrgutasu ebamõistlikult kõrge (püsikulud on nii suured 
võrreldes tulubaasiga).

Võrgutasu hind oli ebamõistlikult kõrge – Volta Energeetika OÜ võrgutasu 
tariifid on väga kõrged, mis oluliselt erinevad hindadest mujal ja on 
tarbijatele raskesti talutavad

Tarbijate huvide kaitse monopol olukorras – Kuna elektri võrgutasu on 
võrgu-monopoolne teenus (tarbijal puudub võimalus valida erinevaid 
pakkujaid), peab regulatiivne organ tagama, et antud teenuse hind oleks 
põhjendatud ja tarbijale õiglane.

Volta Energeetika OÜ võrgupiirkonnas käib praegu väga aktiivne 
arendustegevus Endoveri poolt, ehituses on 8 hoonet (Mootori 2; Uus-Volta 7; 
Uus-Volta 8 (kolm hoonet) ja Uus-Volta 6 (kolm hoonet) ning äsja valmis 
Uus-Volta 10 (3 maja). Kas nende hoonete potentsiaalne tarbimine on 
Konkurentsiameti poolt kinnitatud hinnakirjas arvesse võetud? Kui ei, kas 
Volta Energeetika OÜ peab esitama uue taotluse ning kuidas Konkurentsiamet 
kontrollib, et Volta Energeetika OÜ seda teeks?

Paar aastat tagasi tegi Konkurentsiamet Adven AS-ile ettekirjutuse, et see 
otsiks osades Tallinna piirkondades uut või alternatiivset 
tootjat/võimalust, kes saaks pakkuda soojust paremate tingimustega.  Meie 
hinnangul Adven AS kaasuse ja Volta Energeetika OÜ puhul tegemist sarnaste 
juhtumitega kuna Volta Energeetika OÜ väikese kliendibaasi baasi tõttu on 
võrgutasu ebamõistlikult kõrge. Mida regulatiivne organ ehk  Konkurentsiamet 
kavatseb teha selles osas, et võrgutasu oleks Volta Energeetika OÜ 
võrgupiirkonnas mõistlik ning talutav ja õiglane tarbijatele?

Lugupidamisega,

Rain Urbsalu

KÜ Mootori 7 juhatuse liige

On Wed, Aug 27, 2025 at 4:38 PM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere

Konkurentsiamet on saatnud Teile dokumendi.

Pealkiri: Vastused täiendavatele küsimustele (KÜ Mootori 7)

Registreerimise kuupäev: 27.08.2025

Registreerimise number: 7-16/2025-214-6

Palun kinnitage kirja kättesaamist ja manuse avanemist.

Lugupidamisega

Egert Luukas
vanemanalüütik
Konkurentsiamet, Regulatsiooniteenistus, Energia- ja taristuosakond

[email-masked] <mailto:[email-masked]>
667 2705 | 667 2400

Tatari 39 | 10134 Tallinn
www.konkurentsiamet.ee <http://www.konkurentsiamet.ee>

E-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud teavet. Kui 
te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga ning 
kustutage e-kiri arvutist.