Subject: FW: SoMi seisukoht SHS § 134 lg 4 p 11 rakendamisel sissetulekute arvestamisel
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Wed, 29 Jul 2026 17:10:53 +0300

From: Kätlin Sarapuu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 29, 2026 4:47 PM
To: Merike Võsotskaja - SOM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: SoMi seisukoht SHS § 134 lg 4 p 11 rakendamisel sissetulekute
arvestamisel

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palume Sotsiaalministeeriumi seisukohta  01.04.27. a jõustuva SHS § 134 lg
4 p 11 rakendamisega seonduva menetlemise kohta.

Kohaliku omavalitsuse üksus võib jätta toimetulekutoetuse määramata või
vähendada määratavat toimetulekutoetuse summat, kui taotleja
perekonnaliikmeks olev laps elab toimetulekutoetuse taotlemise kuul
kordamööda mõlema vanema juures.
[RT I, 30.12.2025, 3 <https://www.riigiteataja.ee/et/akt/130122025003>  -
jõust. 01.04.2027]

Kuidas arvestada osaliselt perekonnaliikmeks oleva lapse sissetulekuid
perekonna sissetulekute hulka?

Osaliselt perekonnaliikmeks arvestatud lapsel võivad lisaks töisele
sissetulekule (mida õppimise korral sissetulekuna ei arvestata) olla ka
muud sissetulekud, näiteks muud sissetulekud, intressid,
kindlustushüvitised jm, mida TTT määramisel käsitatakse sissetulekuna.
Kuidas tuleks selliseid sissetulekuid arvestada lapse puhul, kes viibib
TTT-d taotleva vanema perekonnas vaid osa kalendrikuus? Võimalikud on
näiteks järgmised olukorrad:

*	ainult üks vanem on TTT taotleja ning laps elab tema perekonnas
osa kalendrikuust;
*	mõlemad vanemad on TTT taotlejad ning laps elab taotlemise kuul
mõlema vanema perekonnas.

Palume selgitada, kuidas tuleb sellistel juhtudel lapse muud sissetulekud
vanemate perekondade sissetulekute hulka arvestada.

Palume vastust esimesel võimalusel.

Kätlin Sarapuu
teenuseomanik (KOV sotsiaalhoolekanne)

sotsiaalhoolekande toimepidevuse osakond
Sotsiaalkindlustusamet
___________________________

58662358

 <http://www.sotsiaalkindlustusamet.ee/> www.sotsiaalkindlustusamet.ee

See kiri ja manused võivad olla konfidentsiaalsed. Kui olete saanud kirja
eksikombel, ei tohi te selle alusel midagi ette võtta ega seda levitada.
Palun teavitage kirja saatjat eksitusest ning kustutage kiri.